Akut brug for hjælp

Enig - det lyder til at der et behov for en grundig oprensning, og at hjemmebehandlingen bare stresser mere end den gavner…

3 Synes om

Ok tak :heart:hun er jo oprenset for øremider men efter sådan en omgang kommer der åbenbart en masse ørevoks ved i hvornår det optimale tidspunkt er efter hun er renset for øremider det er jo 9 dage siden i dag og alt nede i øregangen er fedtet af ørevoks
Og øv hun har været i narkose mht sterilisering og rens efter øremider og så igen hvis hun skal nu her men jeg synes ikke det jeg gjorde virkede
Jeg føler mig virkelig på udebane med hende her da det er sygdomme som jeg ikke har haft ved mine katte så jeg er glad for alt jeres hjælp :heart:

6 Synes om

Det er jo ikke sikkert de behøver lægge hende i narkose denne gang - men hvis det er det der skal til, er hun jo heldigvis en ung kat og efter min erfaring påvirkes de mindre af den…
Jeg ville ringe og høre den behandlende dyrlæge, hvornår det kan give mening at rense igen.

6 Synes om

Tak jeg kontakter dyrlægen i morgen
Hun blev heldigvis sig selv igen senere i går hvor hun lægger sig til at sove med hendes hoved i min hånd og vil lege osv

Men det var ikke rart at se så skræmt hun var efter jeg havde renset hendes øre hun trykkede maven mod gulvet og undgik mig og jeg var meget forsigtig mht rens så kunne godt forestille mig jeg ville knække tilliden hvis vi skulle gøre det mange gange

Er det normalt at hun er begyndt at klø sine kinder / nakke under ørerne hvis ørevoks genere hende?

5 Synes om

Og se lige :heart:

14 Synes om

Hvor er hun bare skøn… :heart_eyes:

4 Synes om

Ja, hvis ørerne kløer, vil hun klø sig i og omkring ørerne.

3 Synes om

Tak det undrede mig bare at hun klør ikke selve øreflippen men kinder osv rundt om
Vi tager en ørerens til i den her uge for ørevoks

2 Synes om

2 Synes om

Deres rådgivning med at klippe i trådene og de ved det ikke er noget jeg har prøvet før

2 Synes om

Det lader til at have været en hård omgang, og forhåbentlig går det fremad nu.
En ting jeg undre mig over er at hun ikke er barberet mere i nærhed at såret. Al det pels må give en øget risiko for infektion.
Alle de katte jeg gennem årene har få steriliseret har fået fjernet alt pels i opreationsområdet.
Hud står glat og nem at desinfencere inden der skæres. Bage efter er det også nemmere at holde sår og sårområdet rent.
Har din egen dyrlæge slet ikke kommenteret dette ?

4 Synes om

Nej ikke lige det men de siger at der er så mange fejl i forløbet og de barberede hende igen da de rensede såret
Men det giver god mening at der slet ikke skulle være alt det pels til en start

1 Synes om

Hun har været barberet - pelsen er tydeligt kortere omkring operationsstedet, men hvis første billede er taget 3+ uger efter sterilisationen, er den jo vokset i mellemtiden…

2 Synes om

Ørene fra i dag de ser ikke så fedtede ud som i weekenden vil i mene det stadig er bedst at give en ørerens mere ved dyrlægen eller er det noget der selv forsvinder /renser sig

3 Synes om

Ja hun har været barberet men ved ikke om de har barberet helt glat eller trimmet men endelig er det blevet så fint :heart:

1 Synes om

Jeg ville få dyrlægen til at rense helt i dybden under narkose.

3 Synes om

Tak jeg håber nr 2 ørerens hjælper det sidste og vi ikke skal ud i flere gange

5 Synes om

Dyrlægen håber også at 2 ørerens er nok hun er hurtig sig selv igen når hun kommer hjem og for at det hele ikke går op i dyrlæge besøg så er hun også blevet forkælet med det her høje kradsetræ det andet var ikke højt nok

Det dårlige er så at vi næsten ikke har set hende i går da hun lå øverst og sov :heart:

20 Synes om

Hvor er hun fin :heart: Hun ser også ud til at være tilpas på billederne.

7 Synes om

Tak selvom hun har været meget til dyrlægen i starten og haft en noget rodet start her så klarer hun det virkelig godt :heart:
Hun leger og der er virkelig krudt i hende , hun følger os tit og putter ikke så meget som i starten men nogle gange når jeg løfter hende så falder hun i søvn i mine arme eller hvis jeg står og laver mad kommer hun og slår halen om mit ben og sidder sådan :grinning:eller hun kommer lige og putter sit hoved i min hånd
Selvom tidligere ejer ikke har passet hende mht dyrlægebesøg så tror jeg hun har fået masser af nus
Jeg er godt nok blevet glad for hende :heart:

16 Synes om