Akut hjælp.. Revet i øjet :S

Hej Trille og Sparta havde lige en slåeskamp :frowning: Pga. Sparta hvæste.
Trille blevet revet i øjet. Er det dyrlæge lige nu eller kan jeg se det an til imorgen?
Jeg kan se en rift

Virkelig slet ingen der kan hjælpe mig? :frowning: Det er 6 timer jeg skal vente på at dyrlægen åbner. Så jeg kan suse afsted.
Ellers er det lige nu …

Det kommer an på, hvor riften sidder. Er det på selve øjenæblet, ville jeg ikke vente. For det første gør det hammer, hammer ondt, og er ridsen dyb, kan øjet tage permanent skade af at vente.

Er det nede på øjenkanten, ville jeg vente.

[QUOTE=Mega;1102512]Det kommer an på, hvor riften sidder. Er det på selve øjenæblet, ville jeg ikke vente. For det første gør det hammer, hammer ondt, og er ridsen dyb, kan øjet tage permanent skade af at vente.

Er det nede på øjenkanten, ville jeg vente.[/QUOTE]

Det er selve øjet. Tak. Jeg vil ringe med det samme så.

Jeg ville også starte med at ringe til dyrlægen og beskrive skaden og få deres vurdering af hvor akut det er :slight_smile:

Den vagt dyrlæge jeg fik fat i på, som var karlslunde? Sagde at så længe hun sov kunne jeg godt vente. På trods af at jeg sagde jeg kunne se riften.
Han sagde at når hun sov, så holdte hun det 3 hinde op, og derved holdte det fugtet. Også kunne jeg godt vente til imorgen tidlig. dvs om 5 timer.

Ganske vist skrevet om hund, men læs her:
http://www.gistrup-dyreklinik.dk/sw7183.asp

Hvordan går det med missen - er du kommet afsted til dyrlægen?

Jeg ville tage til dyrlæge hurtigst, for, at se hvor slemt det er

Cats og Conni

Trille var afsted her lidt i 9.
Dyrlægen sagde at øje på trods af ridsen var rigtig pænt. At det kun var det yderste lag, og at øjet ville hele af sig selv.
Hun fik et par øjendråber med hjem jeg skal dryppe med for at holde øjet fugtigt, også fik en antibiotika. For evt. infektion. Men det regnede han ikke med :slight_smile:
Hun har det fint, øjet er selvfølgelig stadig rødt og irriteret og løber i vand. Men idag var der sårskorpe på og det så som sagt pænt ud :slight_smile: