Akut råd

Hej alle
Mormis er desværre væk på 4 døgn. Killingerne er der 6 af,og de får mad efter alle kunstens regler.
Har forsøgt med 2 bønmødre som begge nærmest slog mine små,så det tør jeg ikke…havde ellers gnedet dem godt ind. Vi har jo misbitten,men han er vist ikke til meget hjælp,da han selv har lidt psykose.:S
Jeg tænker,at anskaffe en killing på de 14 til 17 uger som kan lære de små de basale ting.jeg tør ikke flere voksne katte. Er det helt skørt?
Angående tis,så kommer der stor tår efter hver mælkeindtag,men vi kører og kører i cirkler på maven,der kommer ikke aff.det skal der måske ikke endnu?de virker ikke opstiseret Heller. … jeg beder om hjælp,da det værste der kan ske er de bliver knald i hovedet.min dyrlæge siger nej når de er så mange i kuldet.hvad siger i andre?skal jeg overhovedet skaffe en pige?aflive er altså udelukket.jeg skal ikke lege gud,og når de er så store er der etisk.Tusind tak på forhånd,er desperat,især efter de 2 forsøg der virkelig gik ad h til…

Hov lige tilføje de 2 damer selv havde killinger. Den ene var lige kommet af med sine

Enig med dyrlægen - igen grund til at stresse situationen yderligere ved at anskaffe endnu en kat, og når de er så mange i kuldes så lærer de af hinanden og bliver helt normale.
VH
Susanne

Du skal i hvert fald ikke anskaffe en ældre killing. Den vil lege med de små som med sine egne søskende, og det kan de små ikke klare.

Hvor gamle er de små?

[QUOTE=Mega;1195159]Du skal i hvert fald ikke anskaffe en ældre killing. Den vil lege med de små som med sine egne søskende, og det kan de små ikke klare.

Hvor gamle er de små?[/QUOTE]
Fra 22 juli.lidt over 3 uger…De trives fint ,kalder når de ser mig ,får mad hver 3 time og virker veltilpas

Du skal vaske dem bagi med en våd klud. Så kommer der afføring. Ligesom når mormis slikker dem i måsen.

Du bør også daglig tørre deres pels over med f.eks. en hårdt opvredet engangs-vaskeklud (skumgummi) og også om munden, hver gang de har spist.

Har I efterlyst mormissen?
Spørg jeres naboer og bed dem se efter i udhuse og garager.
Hæng sedler op i nærbutikkerne.
Ring til dyrlægerne (og internaterne) i området.

En hunkat kan godt miste interessen for sine killinger for en kort bemærkning, hvis hun er kommet i løbetid, men så længe som her er ikke normalt, så I må altså gøre en ihærdig indsats for at finde hende.

[QUOTE=Mega;1195188]Du bør også daglig tørre deres pels over med f.eks. en hårdt opvredet engangs-vaskeklud (skumgummi) og også om munden, hver gang de har spist.

Har I efterlyst mormissen?
Spørg jeres naboer og bed dem se efter i udhuse og garager.
Hæng sedler op i nærbutikkerne.
Ring til dyrlægerne (og internaterne) i området.

En hunkat kan godt miste interessen for sine killinger for en kort bemærkning, hvis hun er kommet i løbetid, men så længe som her er ikke normalt, så I må altså gøre en ihærdig indsats for at finde hende.[/QUOTE]

Ja alt er ordnet hun er øremærket. Og efterlyst. Jeg ordner mund og numse hver gang .en har lige tisset i bakken.er meget stolt.de lever og tager dagligt på de her 4 dage,og min mand står op kl 05,og det sidste majroe gives 23 .Ca hver 4 time.
Jeg håber også hun er i løbetid og på mandejagt.sådan har hun opført sig tidligere, dog har jeg fanget hende efter 24 timer,men fangede jeg hende ikke hvornår kom hun så… der er intet tegn på hun skulle være der.jeg har mistænkt ræven,men hun er jo hurtig,og nok tager han mine høns kan han slippe af med det,men…en bil?efter har ræven taget hende?der ville vel være lidt blod?sidst men ikke mindst er de store mejetærsker,men der holder jeg dem altid inde.og det er langt væk de sidste marker er ordnet
Dyrlægen siger 2 dage mere,altså en lille uge
Mit problem er jeg har som skrevet forsøgt 2 ammemødre.den første var lån fra opdrætter,men det gik ikke,den anden tog r … på mig,han gav mig en Mega gravid kat,og altså jeg har 6.han solgte hende på grund af allergi??hmm… sjovt så mange der sælges på grund af allergi.
Jeg tænker misbitten er her jo,men han er bange for dem,og har en hvad dyrlægen kalder mild psykose,han er vist ske meget hjælp.dyrlægen siger når de er så mange skal jeg ikke være urolig for udvikling.
Jeg tænker selv på en storesøster,som jeg selvfølgelig vil beholde.problemet er så mange mange med katte på badeværelset uden orme eller loppekur,killinger i store lader osv. En dame sagde hvis du kommer vil jeg have du tager hende med med det samme,d jeg altså også har privatliv? Den eneste jeg fandt var en norsk skovkat til 4500 se,det er seriøst.hun er 12 uger,men måske mere en main coon angående sind?ja mange tanker,da jeg ikke har prøvet det her før,men fUcK med useriøse sælgere…

Drop ALLE tanker om at tage en kat i huset - uanset alder - til at tage sig af de små. Det vil simpelthen ikke gå.
Det er de små, der skulle være bragt ud af huset til en voksen, lakterende hunkat, som var helt tryg på sit eget domæne.

Lad det være, som det er. Alt tyder jo på, det går ganske udmærket, og der er jo stadig mulighed for, at deres mor dukker op.

PS: Hvad er majroe, som de får hver 4. time?

[QUOTE=Mega;1195212]Drop ALLE tanker om at tage en kat i huset - uanset alder - til at tage sig af de små. Det vil simpelthen ikke gå.
Det er de små, der skulle være bragt ud af huset til en voksen, lakterende hunkat, som var helt tryg på sit eget domæne.

Lad det være, som det er. Alt tyder jo på, det går ganske udmærket, og der er jo stadig mulighed for, at deres mor dukker op.

PS: Hvad er majroe, som de får hver 4. time?[/QUOTE]

Det er en stavefejl…det er royal Canin med lidt kaffefløde.ellers mælk fra dyrlægen pulver med lidt kaffefløde og æggeblomme

Jeg vil så gerne have de bliver normale i hovedet.nogen der kan have de små et par uger til sidst mod betaling?

:slight_smile:

Jeg tror nu nok, at de bliver normale i hovedet - hvorfor skulle de ikke blive det ??

Hvor i landet bor du ??

[QUOTE=Tante Tut;1195221]:slight_smile:

Jeg tror nu nok, at de bliver normale i hovedet - hvorfor skulle de ikke blive det ??
[/QUOTE] - fordi de ikke har en mor??

[QUOTE=Sheer;1195222]- fordi de ikke har en mor??[/QUOTE]Jeg bor i Helsinge.jeg vil betale godt for bare 3 uger Jeg kan sagtens køre… ja,man hører om så mange med adfærdsproblemer som er vokset op uden mor

Jeg bor i Helsinge.jeg vil betale godt for bare 3 uger
Jeg kan sagtens køre… ja,man hører om så mange med adfærdsproblemer som er vokset op uden mor

så længe du sørge for at holde kuldet sammen til de er 12 uger vil de ikke udvikle adfærdsproblemer af den grund. Der hvor man sige at de tager skade er når folk skiller kuldet ad og kun har en enkelt killing

Jeg tror ikke at du skal være så bekymret. :slight_smile:
Og om de har en “voksen” at være sammen med de sidste to uger, kommer ikke til at gøre så stor forskel tror jeg. Og sandsynligvis vil sammenføringen stresse mere end den vil gavne, når det ikke drejer sig om mere end et par uger…

De skal nok blive normale, så længe de vokser op samlet. Det er set mange, mange gange før - problemet opstår når folk lader singletons uden mor vokse op helt uden anden påvirkning - det går til gengæld helt galt og er en rigtig dårlig ide.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1195295]De skal nok blive normale, så længe de vokser op samlet. Det er set mange, mange gange før - problemet opstår når folk lader singletons uden mor vokse op helt uden anden påvirkning - det går til gengæld helt galt og er en rigtig dårlig ide.
VH
Hvor er i søde alle sammen.de drikker,er aktive og er så småt begyndt,at bruge bakken.tænker bare der kommer ikke pølser ud?masser af tis.massere rigtigt rundt om numsen mave osv og de tisser vildt.talte med dyrlægevagten til aften,så længe de ikke viste tegn på forstoppelse og spiste rigeligt.Ca 10 til 15 ml pr gang. Skulle jeg ikke begynde med paraffin…tænker jeg tager dem til dyrlægen mandag for tjek om alt er ok.
Jeg er nu overbevist om det nok skal gå med adfærd… vi har jo misbitten så lav der siger fra hvis de er frække kan jeg godt skaffe… vidunderlige ja…

[QUOTE=marissa699;1195328]talte med dyrlægevagten til aften,så længe de ikke viste tegn på forstoppelse og spiste rigeligt.Ca 10 til 15 ml pr gang. Skulle jeg ikke begynde med paraffin…tænker jeg tager dem til dyrlægen mandag for tjek om alt er ok.
[/QUOTE]
Nej - ingen paraffin så længe de ikke virker forstoppede! If it ain´t broke, don´t fix it! De lyder til at stortrives, så lad være med at ændre på noget endnu - ganske snart kan de så småt begynde at lære at spise selv (ca. 4 ugers alderen), og til den tid skal der også nok komme noget mere fast afføring. Indtil nu tyder alt på en meget fin balance, som de trives med - skub ikke til den med noget de ikke behøver. HVIS de bliver forstoppede slår de fra foderet med det samme, så du vil såmænd ikke være i tvivl.
VH
Susanne