Akut - sår efter neutralisering

Djamilla blev jo neutraliseret i går.

Hun har ikke vist interesse for såret indtil i aften, hvor hun har slikket i det.

Såret er syet med indvendige sting, så der kun er en knude at se i starten af og slutningen af såret.

Efter hun har slikket i det er den knude i slutningen af såret væk :frowning:
Der er kommet en lille bloddråbe, men det siver ikke.

Jeg har lagt lidt gaze på og krænget en nylonstrømpe ud over og så har hun fået en blød krave på.

Tror I jeg skal være nervøs for såret går op?
Skal jeg kontakte dyrlægenvagten eller kan det vente til imorgen?

Når hun er pakket ind og det ikke siver, så vil jeg holde lidt ekstra øje, men ellers vente til i morgen :slight_smile: Jeg vil ikke være bange for det går op :slight_smile:

Nylonstrømpe og gaze er væk igen, for hun kurrede på maven, indtil det sad oppe over såret :frowning:
Kraven har hun også kæmpet med, og den ligger nu ved siden af hende :frowning:

Hun er mega træls :slight_smile:

Hun er dog lige faldet i søvn efter sine anstrengelser :slight_smile:

Jeg ville se tiden an - hun er formentlig syet i to-tre lag, så jeg tror altså ikke, at
der er sket den store skade. Og hvis du nu har forhindret, at hun kan slikke yder-
ligere, så ville jeg ikke kontakte nogen dyrlægevagt.

Til gengæld skal du nok være opmærksom de næste dage på, om der går infektion
i såret. Det har jeg prøvet med en af mine - jeg var så ikke i tvivl om, at der var noget
galt, for hun blev meget syg og slingrede rundt.

Edit - har lige set dit sidste svar. Jeg ville give hende kraven på igen - alternativt
noget, der dækker såret, en bodystocking eller lignende. Når hun først har vist, at
hun slikker i såret, så gør hun det igen, når hun vågner.

[QUOTE=Charlotte Oeh.;1037102]Jeg ville se tiden an - hun er formentlig syet i to-tre lag, så jeg tror altså ikke, at
der er sket den store skade. Og hvis du nu har forhindret, at hun kan slikke yder-
ligere, så ville jeg ikke kontakte nogen dyrlægevagt.

Til gengæld skal du nok være opmærksom de næste dage på, om der går infektion
i såret. Det har jeg prøvet med en af mine - jeg var så ikke i tvivl om, at der var noget
galt, for hun blev meget syg og slingrede rundt.[/QUOTE]
Jamen den forhindring har hun jo så selv sørget for at fjerne igen :slight_smile:
Både forbinding og krave

Nylon duer ikke - det gør microfiber. Og sæt en elastik i ribkanten der er ved halsen og bind stramt, ikke så du kvæler katten men stramt.

Nu kan jeg ikke huske hvornår du fik det gjort. Min datters kat lukkede op så tarmene han ud morgenen efter indgrebet.

Jeg ville ikke turde gå natten imøde uden hun var “sikret”

Her er et par modeller

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1037105]Nylon duer ikke - det gør microfiber. Og sæt en elastik i ribkanten der er ved halsen og bind stramt, ikke så du kvæler katten men stramt.

Nu kan jeg ikke huske hvornår du fik det gjort. Min datters kat lukkede op så tarmene han ud morgenen efter indgrebet.

Jeg ville ikke turde gå natten imøde uden hun var “sikret”

Her er et par modeller
http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking[/QUOTE]
Uha sikke da noget :frowning:

Djamilla blev neutraliseret i går.

God ide mht kraven, det vil jeg fluks gøre - Tak for det Lis

Mine har haft en gammel strømpe på når de har været snittet op, her er Phumba med sin :slight_smile:

Det var en gammel børne-strømpebuks der måtte lade livet her. Jeg satte et stykke bændel gennem hullerne ved halsen og klippede som det kan ses huller til benene. Den kunne hun ikke komme ud af, og hun prøvede altså godt nok L

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1037130]Mine har haft en gammel strømpe på når de har været snittet op, her er Phumba med sin :slight_smile:

Det var en gammel børne-strømpebuks der måtte lade livet her. Jeg satte et stykke bændel gennem hullerne ved halsen og klippede som det kan ses huller til benene. Den kunne hun ikke komme ud af, og hun prøvede altså godt nok L[/QUOTE]
Tak fordi du viste mig den :slight_smile:

Jeg satte elastik i kraven, og efter kort tid accepterede hun den.

Det er gået super i nat - Såret har ikke blødt mere, og hun har ikke kunnet komme til det :slight_smile:

At jeg så har sovet af H… til, det er en anden sag :slight_smile:
Jeg har været vågen ved den mindste lyd hele natten :slight_smile:

Jeg plejer også at bruge strømper.

Der er kun at være et enkelt (eller nul) sting, når jeg får syet med indvendige.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1037158]Jeg plejer også at bruge strømper.

Der er kun at være et enkelt (eller nul) sting, når jeg får syet med indvendige.[/QUOTE]
Djamilla har ingen sting kun de to knuder :slight_smile:

• Updated - - -

Jeg har lige snakket med dyrlægen.
da det ser fint, rent og tørt ud her til morgen, vil hun ikke se hende i dag.
Men jeg skal jo selvfølgelig holde øje med, at såret ikke bliver rødt og hævet

[QUOTE=DK Mammarazzi;1037201]Djamilla har ingen sting kun de to knuder :slight_smile:

[/QUOTE]

Det du kalder knude er jo det afsluttende sting.
Min dyrlæge starter altid “indvendigt” og nogle dyrlæger er så dygtige, at de også kan slutte indvendigt - så er der intet at se og pille i overhovedet :slight_smile:

Det er da nogle super gode billeder Lis linker til , så kan man se hvordan man selv nemt kan lave en bodystrømpe!

God bedring til smukke Djamilla :slight_smile:

Til jer med store katte, Zylkende og andre har som reklame gave lavet en hals-muffe/bandana ting (et stykke tube stof menneske brug) De passer perfekt til katte i coon størrelse.

Jeg klipper huller til for og bag ben, de er super gode til formålet :slight_smile: Da min lille dame havde sår efter udslæt havde hun sådan en på i 14 dage uden brok :slight_smile: