Alder på sterillision

Jeg har lige et spørgsmål, noget jeg har tænkt over et stykke tid.

jeg kan forstå at nogle katte “leveres” neutraliserede ved købet, men jeg undre mig over hvor gammel katten så er?

Vores dyrlæge vil vente med at sterillisere vores Tiger til hun er ældre, hvilket vel er meget naturligt ikke? Men kan man godt neutralisere dem så tidligt?

Håber min uvidenhed er okay:ups:

Mine killinger neutraliseres, når de er ca 12 uger.

Der er flere dyrlæger, der ikke ønsker at neutralisere så tidligt, men der er ikke noget fagligt belæg for det.

Jeg er helt tryg ved min dyrlæge - så har han også rutinen til at lægge en killing i narkose, hvis den skulle blive syg i anden forbindelse.

Hvad er din dyrlægesbegrundelse til at ville vente? der er ingen fordele ved at vente - ihvertfald ikke for katten eller ejeren.

Dyrlæger der ikke er smådyrs praktiserende og ikke opdateret er normalt dem der vil vente.

Killinger kommer sig og heler meget hurtigere op end voksne.

Mine snippes og mærkes når de er 14 uger - mellem deres to basisvacciner

nåh okay, det er så en fordel?

Aner det ikke, vi snakkede bare med dem om det og der sagde de hun skulle være lidt ældre.

Men vil da lige snakke med dem om det næste gang jeg er der nede… Bare for nysgerrighedens skyld også

Killinger heler hurtigere end f.eks voksne katte. Deres hud er mere elastisk jo yngre de er.
Fordi at de jo skal vokse i den.