En ny i denne katteverden og har Googlet mig frem til at aldis Lux vådfoder skulle være ganske udemærket alternativ. De skulle fåes i både en version med bidder i gele og i pate. Kunne ikke finde Lux i pate varianten men derimod noget der hed topic High premium - gennemgik ingredienslisten må bliver hurtig noget rundforvirret - på Lux står der at der er over 50 % kød og så i parentes 4 % kalkun og 4% vildt - hvad er resten så? På topic står der ikke hvad der er i alt men 4 % kanin og 4% kalkun er der så kun 8 % kød i?
Var mest til pate versionen da den der kun er 100 g i også han jo ikke er andet end 5 måneder og ikke skal have så meget og hans primære kost er hans Hills killinger tårfoder.
nogen der kender aldis topic High premium og det et ok produkt? Har Aldi 500 m fra mig så købte kun en enkelt dåse Lux og en enkelt topic pate
Noget af det, man skal se efter i vådfoder - er der sukker og korn i:? Disse ting bør undgås.
Vi bruger både Topic og LUX - og så vidt jeg kan se på pakken, så er begge dele lige fint. Topic er bare dobbelt så dyrt
Så du kan sagtens købe Topic til ham
Lige som sidebemærkning, så kan LUX godt holde sig lidt i køleskabet, så det kan bruges et par dage - hvis altså den bette fyr gider spise mad, der har været i køleskabet
Der er ikke sukker i, men noget de kalder vegetabilske biprodukter … mine katte elsker det og jeg har ingen skrupler med at gi’ dem det, det er det eneste mærke vådfoder som jeg VED at de spiser - hver gang
Overvejede ikke lige, at der måske var forskel på pateen og bidderne Vi bruger kun bidderne og der var i ikke noget vegetabilsk biprodukt sidst vi købte (det tør vi ikke give Nobby ting med)
Men enig med dig - ville ikke have skrupler over at give dem det alligevel, hvis det er det de gider æde
Hvorlænge kan det holde sig? Har puttet det i en tætlukket beholde i køleskab og tænker han kan få lidt 2 gange i dag og også i morgen, men kan det holde endnu en dag?
I øvrigt røg Lux blandet med lidt vand ihvertfald ned med velbehag.
Og lige et billede af indholds beskrivelsen.
[QUOTE=ditmad;1217539]Hvorlænge kan det holde sig? Har puttet det i en tætlukket beholde i køleskab og tænker han kan få lidt 2 gange i dag og også i morgen, men kan det holde endnu en dag?
[/QUOTE]
Jeg har jo flere katte, så har aldrig haft brug for at gemme resten :høhø: … men det burde ihvertfald sagtens kunne holde sig et døgn på køl
Lykke: Jeg køber så altid patéen, det er det der sælger best her i huset … så var ikke klar over forskellen på indholdet
[QUOTE=ditmad;1217539]Hvorlænge kan det holde sig? Har puttet det i en tætlukket beholde i køleskab og tænker han kan få lidt 2 gange i dag og også i morgen, men kan det holde endnu en dag?
I øvrigt røg Lux blandet med lidt vand ihvertfald ned med velbehag.
Og lige et billede af indholds beskrivelsen.[/QUOTE]
Ved det ikke helt, men er enig med Hrönn - i hvert fald et døgn. Da vi kun havde en kat fik han 200g vådfoder om dagen, så har ikke skulle gemme det længere
[QUOTE=Skattekat;1217542]Jeg har jo flere katte, så har aldrig haft brug for at gemme resten :høhø: … men det burde ihvertfald sagtens kunne holde sig et døgn på køl
Lykke: Jeg køber så altid patéen, det er det der sælger best her i huset … så var ikke klar over forskellen på indholdet :)[/QUOTE]
He, nej, det er jo det - sjovt nok har vi en tendens til kun at læse på det vi selv bruger, underlige som vi er
3 dage i køleskab en tætlukket beholder har ikke været noget problem her. (dvs. 2 døgn)
Mht at spise - du kan tro de spiser meget i voksealderen ifht når de først er voksne, så mon dog det bliver det store problem at nå at bruge en dåse :høhø:
Mht LUX paté, så er det fordi den blå er blevet til bider i gele, og den røde sjældent fås mere.
Jeg har en kat, der lever af Topic for øjeblikket. Og han ser ud til at trives fint nok
I forhold til ingredienslisten og kødindhold - så er det vedtaget ved lov, at såfremt producenten vil anføre på kattemaden at det er med fx kanin eller kalkun, så skal indholdet af den specifikke kødtype været 4% eller derover.
Resten af kødindholdet, altså op til de 50% som de skriver indholdet er (ud over de sammenlagt 8% der er udspecificeret som værende kanin og kalkun) kan så være alt muligt andet, - svinekød, oksekød, hestekød, fisk…
Det er den måde mange kattemadsproducenter angiver indholdsfortegnelser på.
Det er så problematisk hvis man har en kat med allergi - som fx ikke tåler fisk. Der må man så gå efter de producenter som angiver indhold med udspecificeret - eller kattemads-varianter med garanteret mono-protein (altså kød fra én slags dyr).
Alene det faktum, at taurin er tilsat bekræfter at der ikke er specielt meget kød i produktet…
VH
Susanne
Jeg har prøvet LUX, men Isabella var ikke interesseret i at spise det. Så jeg indså hurtigt, at det var dumt at servere det mere :høhø: Det er også for store dåser til forbruget herhjemme Hun når aldrig igennem en hel dåse før den bliver for gammel