Alene hjemme 3 dage?

Sagen er jeg skal til London en tur. Bare en 3 dages lille hyggetur. Bamse og Trille bliver passet ude, men Sparta kan jeg ikke få passet nogen steder :frowning:
Så den eneste mulighed er at hun bliver hjemme. Jeg laver en helt ny bakke klar til hende på afrejsningsdagen. Har 2 vandskåle som alle bliver fyldt op. Hendes foder skål bliver fyldt op. vare ca. i 2-3 dage. Men fylder også hundenes op, så hvis nu den ikke varede så har hun en skål mere :slight_smile:

er det nok?

Kan du ikke få en nabo eller sådan noget til at komme ind og se til hende bare en gang om dagen, lige tjekke at den har det godt og vaske vandskålen af og tømme bakken?

[QUOTE=Blunky;1174686]Sagen er jeg skal til London en tur. Bare en 3 dages lille hyggetur. Bamse og Trille bliver passet ude, men Sparta kan jeg ikke få passet nogen steder :frowning:
Så den eneste mulighed er at hun bliver hjemme. Jeg laver en helt ny bakke klar til hende på afrejsningsdagen. Har 2 vandskåle som alle bliver fyldt op. Hendes foder skål bliver fyldt op. vare ca. i 2-3 dage. Men fylder også hundenes op, så hvis nu den ikke varede så har hun en skål mere :slight_smile:

er det nok?[/QUOTE]

Rent lovmæssigt skal der vist tjekkes til hende en gang i døgnet…

Personligt ville jeg ikke turde… Tænk hvis hun fik væltet begge vandskåle eller der skete noget :uha:

Jeg har det godt nok ikke godt med det, men den eneste mulighed jeg har, vil alligevel ikke tømmebakken. Så er det ligesom lige meget. Jeg kan nemlig nok godt lokke min bror til at Kigge til hende. Give hende mad og vand osv. Men han rører ikke bakken overhoved.

Og tak :slight_smile: Vidste ikke det var en “lov” :slight_smile:

[QUOTE=Blunky;1174690]Jeg har det godt nok ikke godt med det, men den eneste mulighed jeg har, vil alligevel ikke tømmebakken. Så er det ligesom lige meget. Jeg kan nemlig nok godt lokke min bror til at Kigge til hende. Give hende mad og vand osv. Men han rører ikke bakken overhoved.

Og tak :slight_smile: Vidste ikke det var en “lov” :)[/QUOTE]

Kan du ikke fylde nogle opvaskebaljer og måske en transportkasse med grus også så hun har nogle flere at vælge imellem?
Hvis bare din bror kommer hver dag og tjekker ville jeg godt turde, men ville ikke lade den være alene i tre dage uden tjek, også for din egen skyld så du kan nyde ferien uden at skulle gå og bekymre dig :slight_smile:

[QUOTE=Blunky;1174690]Jeg har det godt nok ikke godt med det, men den eneste mulighed jeg har, vil alligevel ikke tømmebakken. Så er det ligesom lige meget. Jeg kan nemlig nok godt lokke min bror til at Kigge til hende. Give hende mad og vand osv. Men han rører ikke bakken overhoved.

Og tak :slight_smile: Vidste ikke det var en “lov” :)[/QUOTE]

At han ikke tømmer bakke ser jeg ikke som et problem :slight_smile:
Nobby er før blevet passet i 2-3 dage af nogen, der ikke ville røre bakken. Vi havde så bare stillet 2-3 bakker frem til ham, så han havde lidt mere at gå i…

Så jeg vil slet ikke sige, at det så er ‘ligemeget’, når nu hun kan få frisk vand og lidt menneskekontakt…

3 dage uden opsyn er IMO ikke ok.
Det kan sagtens være der er nogle der gør det osv, men det ændrer ikke på at jeg mener det ikke er ansvarligt. Hvis din bror ikke vil røre bakker, så gør som allerede foreslået, anbring nogle flere.
Ville du lade din ene hund være uden opsyn på den måde i 3 dage? :slight_smile:

Må nok indrømme jeg er helt enig med Luise i dette tilfælde, kan faktisk slet ikke forstå man så meget som kan overveje at efterlade sin kat i 3 dage uden opsyn, lov eller ej - sorry. At han ikke vil røre bakkerne, fred med det - men det er vigtig han kommer og giver frisk vand og mad, samt lige er sammen med hende og tjekker hun er okay hver eneste dag og da gerne mere end 1 gang om dagen syntes jeg personligt. Ville da heller ikke selv drikke vand der var 3 dage gammel…

Jeg vil lige sige det er første gang det er overvejet at hun skulle være alene hjemme så længe. Men jeg vil lave en aftale med min bror om at han lige kigger ud :slight_smile: