Alene hjemme?

[quote=KKH;300082]Hvad så hvis de får væltet vandet lige efter i er gået ud af døren? Så er det 2 dage uden.

Vi var glade for at vi havde en aftale med bedstefar sidste år, for der synes Elvis lige at vandfontænen skulle en tur på gulvet, men ok nu har i jo ikke lige så “dumme” katte som min Elvis. :tihi:[/quote]

nu får de så 2 store vandskåle og vi har nu indtil videre aldrig haft en væltet vandskål, og chancen for 2 væltede vandskåle er nok 50/50:høhø: derimod har skålen med tørkost fået tur nu og da,
og om vores katte er dummere el klogere end den skønne elvis vil jeg undlade at svare på:p

Altså mine katte kan maksimalt være selv hjemme i 10 timer.

Eller også er det deres mor der ikke dur til at være hjemmefra i mere end 10 timer.

[quote=KKH;300082]Hvad så hvis de får væltet vandet lige efter i er gået ud af døren? Så er det 2 dage uden.
[/quote]

Selvom jeg kun har en kat, sørger jeg for mange vandskåle, når han skal være alene hjemme.
Til hverdag har han to, men når han skal være alene hjemme natten over sørger jeg for 3-4 vandskåle.
Det skulle være mærkeligt han væltede så mange, når han aldrig vælter en vandskål til hverdag…

[quote=louiseogbuster;300112]Selvom jeg kun har en kat, sørger jeg for mange vandskåle, når han skal være alene hjemme.
Til hverdag har han to, men når han skal være alene hjemme natten over sørger jeg for 3-4 vandskåle.
Det skulle være mærkeligt han væltede så mange, når han aldrig vælter en vandskål til hverdag…[/quote]

Ja det er rigtig nok, men nu har jeg jo en Elvis kat, og intet er umuligt for ham :høhø:

Jeg ville godt lade dem være alene fra morgen til næste dags aften. Altså 1½ døgn. Det har så endnu ikke været aktuelt; det længste de har været alene har været 22 timer.

Denne jul holder vi hjemme, så der bliver ingen problemer før til sommer, hvor jeg nok sender dem på pensionat.

Altså hvad siger loven helt præcist?
Nogen herinde siger 1 gang dagligt - du siger 1 gang pr. døgn (24 timer).

Hvis det er 1 gang dagligt, så er der jo ikke noget galt som sådan i dit tilfælde ud over hvad din egen moral siger dig.

Så kan det for så vidt godt være fra morgen til aften næste dag og stadig være inden for lovens grænser.

// Martin

Mine missere kan sagtens være alene hjemme i et døgn. Skal det være en hel weekend vi er væk, så aftaler jeg gerne med nogen som kan komme fordi og give mad og vand samt tømme kattebakken :stuck_out_tongue:

Katte er dejlige på det punkt (også på det punkt :høhø:) - ikke som en hund der kan være alene i max. 8 timer…

Hehe… ½ år efter Gias ankomst tilbragte jeg julen hos venner. Overnattede på deres sofa - og følte mig meget alene, da jeg vågnede! Da gik det op for mig, hvor vant til Gias kærlige selskab, jeg var blevet.
Sidste år havde jeg dem simpelthen med til juleaften hos venner, men det var ret besværligt med off. transport. I år vælger jeg at blive hjemme hos dem både jul og nytår.
Simpelthen fordi jeg er en kylling: Det er de 2 aftner i året, hvor der er flest brande :? OK, måske Skt Hans er ligeså slem :? (men den plejer jeg at glemme, så - ), så skulle ulykken være ude, så er jeg hos dem og kan redde, hvad reddes skal.
Jeg er en kylling, jeg har sagt det :slight_smile: :ups: