Alt for tidligt Artig:(

Det her skulle jo først ske om FLERE år -what:ked:

Torsdag aften opdager vi Artig ikke vil støtte på sit ene bagben går 1½ skridt og lægger sig så. Checker ham godt igennem og intet virker brækket, intet tegn på feber, 3 øjenlåg så normalt ud og han var fin lyserød i munden. Giver ham en smertestillende og så går han kort efter på benet men stift.
Fredag morgen får jeg en tid hos dyrlægen. Han kikker over checker for brud,blodpropper,forstuvelser osvosv. Han konstatere der er hævelser om leddene eller sådan noget og refleks i hale og det ene ben var væk.
Der var 3 muligheder: nerve i klemme/ødelagt, diskus eller slidgigt.

Han skal på smertestillende i 10 dage. Lørdag synes vi det ser ud til han har ondt og ringer til vagt dyrlægen og får at vide det er meget smertefuldt så det var meget normalt bare han drak,spiste pg passede sin bakke…og det gjorde han og virkede ikke varm eller andre tegn…
Søndag ser ud til at gå ldit bedre. om aftenen efter hobbyudstil prøver jeg at masserede lidt på benet og pludselig er refleksen i benet tilbage og han ligger og nyder jeg massere musklerne igennem. Er himmelhenrykt nu mangler halens refleks bare så er han god igen. Om natten vil han lige ligge lidt hos mig og sove med mig kun ½ time og spinder meget halvhjertet men siden onsdag har han ikke rigtig ville mig. Vejde ham i år og han havde tager lidt på så spiser jo tydeligvis nok og snyde spiser ikke bare. han hoppede selv op i vindueskarmen og sov så alt så jo godt ud.

Her idag vågner jeg og skal ud efter min sækkevogn. ser han ligger og sover på kradsetræet ser jo fint ud før det lå han lå gulvet så tænkte ikke lgie over det og var jo hjemme lige om lidt igen. da jeg sidder i bussen på vej til hallen ringer min kæreste tydeligvis chokeret og siger han skal til dyrlæge nu. Han får en akut tid og får fat i falck… Jeg står nu ved bussen på vej tilbage til banegård og han er ved dyrlæge og ringer og siger jeg skal derud nu for det er helt slemt.
Skynder mig derud og kan se han virker helt apatisk og dyrlæge havde forinden tømt hans blære(eller var det nyre) for ham mens de ventede på mig. han er helt kold på bagkroppen og virkede spændt i maven. Dyrlæge kan se nyren er helt lammet og bagben også virker halvlammet.:uha: Hjertet lyder stærkt og godt så han tilbyder en blodprøve selvom chancen for det kanhjælpe er mikroskobisk. Vil gøre ALT for min Artig så det prøvet vi…men systemet er så kokser der ikke kommer blod ud. Han bliver så aflivet
alt håb er ude.:ked:-what
Dyrlæge obduksere ham med det samme og har sjældent set så chokeret en dyrlæge: Han havde en blodprop i hovedpuls åren(var det vist) hans bug var fyldt med blod og hans blære var helt smadret af det -what:uha: Dyrlægen havde aldrig forestillet sig det var det og der var ingen tegn på det var en blodprop før idag.

Hvorfor er verden så ondt hvorfor give mig falske forhåbninger igår :ked:
Hvorfor af alle mine katte skal min yngling over dem alle dø så pludseligt og uden mening :ked:

-kramer

Åhhr nej :ked::ked::ked:

Jeg er ked af det på dine vegne…

:trøste:

:rip: Artig …

Må din rejse over broen blive god …

:kram

Åh nej, det gør mig så forbandet ondt for jer!! Også at det bare var så pludseligt og helt uden tegn på en blodprop! :frowning: :frowning: :frowning:

RIP Artig

Åh nej nej Vivian, stakkels Artig og stakkels jer :ked:

Det gør mig så ondt :lys:

:rip: Artig

Det gør mig ondt for dig Tzari - det er så svært at miste - ikke mindst når det er uventet. :trøste:

Åh det gør mig ondt for dig. :trøste:

RIP Lille Artigmis. :ked:

-kramer

RIP Artig og god rejse over regnbuen :rip:

Det er jeg virkelig ked af at høre Vivian…

Jeg har jo fulgt Artemis siden du fik ham, det er helt uforståeligt at det er slut nu…

Kondolerer med tabet af din smukke og skønne misser. Som vist nok var ham der imponerede min familie i et tog på vej hjem fra Jylland.

-kramer Åh jeg føler med dig,- det gør så ondt at miste sin dejlige ven!!!

Cats og Conni

:kram:
Puha, det er hårdt - verden er ikke altid retfærdig… :ked:

R.I.P søde Artig :rip::hjerte:

Det gør mig så ondt.:ked:
Hilsen Lisbeth

R.I.P Artig
Må du mødes med mange dejlige katte i himlen

-kramer

Nej Vivian…det er bare ikke rigtigt…:ked:

Stakkels Artig, stakkels dig og Ivan og stakkels Fjummer, Filur og Kyrie :frowning:

Det er så forfærdeligt hårdt at sige farvel til sin elskede kat så pludseligt, uden man på nogen måde kan nå at forberede sig selv på afskeden.

Jeg føler så dybt med dig lige nu :trøste:

Med tiden vil du måske - ligesom jeg - kunne finde ro i at det rent faktisk gik så hurtigt som det gjorde, og at Artig kom hurtigt videre…

Request from Rainbow Bridge

Weep not for me though I am gone
Into that gentle night.
Grieve if you will, but not for long
Upon my soul’s sweet flight.
I am at peace, my soul’s at rest
There is no need for tears.
For with your love I was so blessed
For all those many years.
There is no pain, I suffer not,
The fear now all is gone.
Put now these things out of your thoughts,
In your memory I live on.
Remember not my fight for breath
Remember not the strife.
Please do not dwell upon my death,
But celebrate my life.

(Constance Jenkins)

:lys: Farvel søde Artig…du var en rigtig god dreng…

Det gør mig frygteligt ondt :frowning:

Venligst
Dorthe

:rip:
Mange tanker…

:rip: Smukke Artig:ked:

:kram:

:ked: Åh hvor er det trist at høre.

:rip::lys: