Alt gik godt :-)

Så fik vi overstået mandag, hvor vi invarderede Kalundborg dyreklinik …Vidunderlig sted .-).

2 drengekillinger blev neutraliseret og tre pigemisser (1 killing og to voksne). Samtlige katte blev vaccinerede, killingerne chippet, og to pigemisser blev blodtypebestemt.

Vi afleverede dem klokken 9.30 og hentede dem igen klokken 14.30. Da vi kom var de alle vågne og ved godt mod. Efter en køretur på ca 50 minutter, var vi hjemme, og kunne lukke alle misser ud af transportburene …Straks lågerne blev åbne, gik det med raske skridt mod foderskålene …Drengene kunne man slet ikke se, at have været i narkose - De var straks klar til ballade - De to voksne piger, havde en smule slør i bagkroppen, men MEGET bevidste og vågne …Den lille Didi på 13 uger, som sikkert har været den sidste som kom under kniven, var lidt mere påvirket af narkosen, og hun var lidt længe om at blive helt klar i hovedet igen, så hende havde jeg ekstra øje på, så det blev en vågen nat for mig - Jeg ville jo osse sikre mig, at alt var okay mellem Gaia og hendes killinger. Det gik fint, i aftes og i nat, var hun lidt træt af dem, men her i dag, har hun allerede åbnet mælkebaren igen.

Blodtypetesten faldt ud som forventet …De to piger vi beholder har hver deres blodtype - Hende som for mig lover bedst, er heldigvis blodtype A og den lille Birdie er blodtype B.

Jeg er YDERST tilfreds med valget af dyrlæge, hvor er det altså en fornøjelse når man erfarer hvor meget den rigtige narkose og mængden af narkose, har at sige - Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg har fundet mit fremtidige sted, når jeg tidlig neutralisere killinger.

Hvor er det dejligt at høre!

Dejligt at høre at alt gik godt med misserne :slight_smile:

Hvad er fordelen ved at missen har blodtype A frem for blodtype B ?

Dejligt at det gik så godt :slight_smile:

Det er bare guld værd at finde en dyrlæge man har tillid til :thumbup:

[quote=Ulla;261366]Dejligt at høre at alt gik godt med misserne :slight_smile:

Hvad er fordelen ved at missen har blodtype A frem for blodtype B ?[/quote]

Tak Ulla :slight_smile:

Blodtyper på briter er kun vigtigt at kende, når man opdrætter / parrer - Som kælemis er det fløjtende ligegyldig om katten er blodtype A eller B.

Man kan sammenligne det lidt med rhesusbørn, hvor kvinden danner antistoffer mod sit barns blodlegemer. Dette kan ske, hvis moder og barn har forskellig blodtype. Man taler da om blodtype-uforligelighed. Det samme sker hos nogle katteracer, deriblandt briter.

En blodtype A hunkat, kan parres uden problemer til en blodtype B hankat ( som ved mit nuværende kuld ). En blodtype B hunkat kan ‘kun’ parres problemfrit til en blodtype B hankat - Man kan godt vælge at parre en blodtype B hunkat, med en blodtype A hankat, men så skal man sikre sig at de nyfødte killinger ikke dier hos deres mor, indtil deres tarmvægge er lukkede - typisk efter 16-18 timer efter fødslen ( nogle mener at tarmvæggen er lukket efter endnu kortere tid )

[quote=birtheras;261601]Dejligt at det gik så godt :slight_smile:

Det er bare guld værd at finde en dyrlæge man har tillid til :thumbup:[/quote]

Tusind tak Birthe …Det er sandelig guld værd, man har en fantastisk følelse i maven når det sker :slight_smile:

Når man ser både store og små i dag, er der ingen som kan forestille sig, at de for halvanden døgn siden har fået foretaget indgreb …Dog viste Crazy lidt for stort interesse for såret, og slikkede det mere end godt er, så hende har vi måtte give en stofkrave på, som hun må gå med endnu et par døgn …Selve snittet er max 1½ cm, de er syet to gange indvendig og yderste hudlag er limet.

De lugtede ikke engang særlig meget af ‘dyrlæge’ - Crazy kunne gå direkte ind til Pretty og Gabby, hun blev mødt meget kærligt, og helt uden hvæs og brum - Pretty plejer ellers at være meget sensibel med sådan noget …Desuden er jeg MEGET overrasket over den ekstra service dyrlægen gav os…Tænk, der var tjekket tænder på dem alle, og de to voksne havde fået fjernet lidt tandsten ganske uden beregning, det synes jeg dælme er flot …Desuden har de yderst rimelige priser, især taget i betragtning at det er dyrere narkosepræberater de bruger.

Dejligt at læse, at det gik godt :slight_smile: …og at krydsede fingrer faktisk hjælper!

Dejligt at læse at det hele gik godt.
Ærgeligt at Birdie er b-blodtype :slight_smile:

[quote=Eva K;261854]Dejligt at læse at det hele gik godt.
Ærgeligt at Birdie er b-blodtype :)[/quote]

Du har ret, lidt ærgeligt er det, men heldigvis var der trods alt en A pige til mig. Jeg må jo regne med fifty-fifty når man vælger at parre med en B hankat. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt, for mage til killinger skal man lede længe efter - de to drenge har en vægt på 1900 gram ( 12½ uge ) og pigerne ligger mellem 1450 og 1650 - det er altså super fint. Det er en fornøjelse med så flot et kuld - ikke en klat i øjnene ikke en tynd …Og de er suk MEGET livlige :-))