Alvin

Nu må jeg hellere få præsenteret Alvin, hvis det skal nås mens vi skriver 2016. :høhø:

For at gøre en lang historie kort, så var drømmen jo at jeg skulle have mig en abyssinier og efter flere års fodarbejde og en mislykket sammenføring, begyndte jeg at følte mig noget presset da Emina jo ikke ligefrem blev yngre mens tiden gik. Kort efter den mislykket sammenføring, mistede min veninde så sin ene kat og hendes anden kat der var tilbage, gik i sorg. Så vi gik i gang med at kikke efter en kat der kunne passe til hendes, og i den søgen sad jeg og kikkede på kattehjem rundt omkring og pludselig… var der en kat jeg ikke kunne stå for. Så jeg spurgte min veninde om hun ville køre mig til Inges Kattehjem i Glostrup, så jeg kunne møde Alvin.

Det var denne tekst og dette billede, der fik mig til at falde for Alvin. Og han forstod i den grad at sælge sig selv til en person som mig. Først lidt tilbageholdende, for så at tø og så nærmest kræve nus. :smelter: Og med tanke på at voksne abyssinier ikke hænger på træerne (selv om de gerne ville :D), så tog jeg en hurtigt beslutning og tog Alvin med hjem. For tænk hvis den rigtige abyssinier ikke dukkede op og Alvin blev solgt til en anden… Nej han måtte med mig hjem! :hjerte:

Da den mislykket sammenføring var min første sammenføring, havde jeg valgt at forberede mig så godt jeg kunne. Bl.a. læst en bunke tråde her på kattegale, og valgte at dele min lejlighed op i to, adskilt af en netdør, så kattene kunne se, lugte og høre hinanden, og så langsomt vænne sig til hinanden. Den dør sad der stadigvæk da Alvin flyttede ind, onsdag d. 06 Juli.

Både Emina og Alvin virkede til at tage det rimelig afslappet at møde hinanden, men da jeg meget nødigt ville opleve endnu en mislykket sammenføring, fik de nok lidt længere tid adskilt end de behøvede. På niende dagen blev de sat sammen første gang, og allerede dagen efter var de sammen hele tiden på nær når jeg sov eller var hjemmefra. Jeg mener der gik omkring 1½ måneden før de fik lov til at være sammen hele døgnet, men nu er jeg også lidt af en pyllermor. :ups:

Der var været en ret let sammenføring med dem, der har selvfølgelig været en smule sætte hinanden på plads og mislykket leg, men grundlæggende har de det fint sammen. De har endnu ikke helt lært at aflæse hinanden, hvilket man kan se når de forsøger at lege sammen. Men det forhindre dem heldigvis ikke fra at forsøge at lege sammen, og resten af tiden kan jeg se hvordan de slapper mere og mere af omkring hinanden. Kan spise op og ned af hinanden, sove i nærheden af hinanden og sidde helt op af hinanden, hvis pladsen er trang der hvor de begge vil være.

Alvin er seks år gammel, lidt højere og tykkere end Emina, og med en lækker glat kort pels, og den fineste hvide næse. :inlove: Ofte døv når der bliver sagt nej, og vi er langt fra enige om hvad man må og ikke må her hjemme, jeg kan ikke længere efterlade min mad uden opsyn. :venter: Han er lettere nysgerrig, hilser gerne på gæster og er en smule kælen. Kan godt finde på at putte under dynen, men sjældent længere end fem minutter af gangen. Han kan finde på at kikke mig dybt i øjnene og så er han et værre snakkehovedet! Hvilket jeg ikke var klar over han ville være, for på kattehjemmet havde de slet ikke hørt ham snakke, men hos mig snakkede han fra dag et. Han var også voldsomt kræsen på kattehjemmet, og havde tabt sig fordi han ikke ville spise, de problemer oplever jeg slet ikke, han æder glædelig alt hvad jeg giver ham, også fra dag et.

Jeg bliver ikke længere vækket af Emina der er ved at dø af sult om morgen, for Alvin dør flere timer før hende, så nu vækker han mig. Jeg vågner for det meste til to katte i soveværelset der enten bare venter på at jeg vågen, eller Alvin der råber mig i hovedet. En gang i mellem er jeg så heldig, både i sengen og i sofaen, at de vælger at lægge sig hos mig, en på hver side, og det er ren lykke for mig og lige præcis det jeg har drømt om! :inlove::inlove::inlove: Ud over at Alvin er lidt en bølle, så er forskellen på at have en kat og at have to katte, faktisk kun positivt. Var jeg ikke begrænset af økonomi og dyretilladelse, ville jeg klart have flere katte end to, men hvor er jeg glad for de to jeg har nu! :hjertehop::hjertehop::hjertehop:

Lidt billeder må der også til…

Alvin ææælsker at tygge pap og spytte det ud igen suk

Lidt fælles billeder af dem skal I da også have. :slight_smile:

Ej hvor er han fin Ea :hjerte:, hvordan i alverden har du kunnet holde ham skjult så længe (eller har jeg bare ikke fanget det tidligere :gruble:), jeg har i den grad haft problemer med ikke at tale over mig mht. Hippy :wink:

Det lyder som en fantastisk sammenføring, og han matcher Emina perfekt :slight_smile:

[QUOTE=Vipstøsen;1300217]Ej hvor er han fin Ea :hjerte:, hvordan i alverden har du kunnet holde ham skjult så længe (eller har jeg bare ikke fanget det tidligere :gruble:), jeg har i den grad haft problemer med ikke at tale over mig mht. Hippy :wink:

Det lyder som en fantastisk sammenføring, og han matcher Emina perfekt :)[/QUOTE]

Jeg holdte det kun skjult i starten, ville gerne være sikker på at det kunne lykkes at sammenføre dem, men derefter har jeg snakkede om ham og lagt et par billeder op af ham. Eneste grund til han ikke har fået sin egen tråd før, er udelukket at mit overskud til andet end nødvendige ting, har været væk i meget lang tid. Jeg har ville lave denne tråd i flere måneder, men NU lykkes det så. :smiley: Og tak, jeg synes selv han er virkelig køn, hans pels, hans farve og hans hvide næse! :hjertekat:

Tillykke med ham! :flag:

Hvor er det dejligt, at de kan sammen. De skal nok blive rigtig glade for hinanden i længden. :thumbup:

Han ser ud til at være en rigtig dejlig dreng. :wehuu:

Det manglede altså også bare…!! Endelig. :stuck_out_tongue:

Tusind tak fordi at du fandt tiden og overskuddet til at præsentere ham så godt, og skønt med alle billederne, man kan virkelig fornemme hans væsen. :hjerte:
Han er helt anderledes bygget end Emina, hvor er det morsomt at se. Men det er jo det med de skønne huskatte. :inlove:

Hvor er han dejlig - ikke sært at du ikke kunne stå for ham :hjerte:

Nu har du så to skønne katte, for Emina er jo også en lækkermås :inlove:

:thumbup: - SÅ dejligt at se en fuldvoksen kat få nyt hjem og falde så godt til på kort tid :slight_smile: Hvor er han fin, jeg kan godt forstå du faldt for ham :slight_smile:
VH
Susanne

Stort tillykke med Alvin :slight_smile: Han ser rigtig rigtig dejlig ud. Jeg er en sucker for lyserødt næselæder i forskellige nuancer :inlove:

Skønt at se Emina tage så godt imod ham - hun er altså også en godte :hjerte:

Jeg kan ikke huske, om jeg har sagt tillykke, men ellers gør jeg det igen. :flag:

Du så helt rigtigt - Alvin var bare den helt rigtige kat for dig og Emina lige nu, og sådan en chance skal man aldrig lade gå sin næse forbi. :thumbup:

Denne sammenføring er endnu en succes-historie om, hvilke dejlige voksne katte, der kan findes på internaterne. De er jo ikke havnet dér, fordi de har været “slemme” - ofte er de netop kommet til internatet, fordi den tidligere ejer har elsket dem og bekymret sig om deres fremtid.:hjerte:

Jeg er også imponeret over så flot, Emina har taget den store omvæltning i hendes liv. Gamle katte kan godt lære nyt…:thumbup:

[QUOTE=velfa;1300219]Tillykke med ham! :flag:

Hvor er det dejligt, at de kan sammen. De skal nok blive rigtig glade for hinanden i længden. :thumbup:

Han ser ud til at være en rigtig dejlig dreng. :wehuu:[/QUOTE]

Tak og ja, mit håb er at de med tiden lære at lege sammen. :slight_smile:

[QUOTE=Barky;1300221]Det manglede altså også bare…!! Endelig. :stuck_out_tongue:

Tusind tak fordi at du fandt tiden og overskuddet til at præsentere ham så godt, og skønt med alle billederne, man kan virkelig fornemme hans væsen. :hjerte:
Han er helt anderledes bygget end Emina, hvor er det morsomt at se. Men det er jo det med de skønne huskatte. :inlove:[/QUOTE]

Tak og ja, de er ret forskellige. Emina har jo pels nok til to, men ellers ret normal huskat bygning. Alvin er mere lang, ca et hoved højere end Emina, og helt kort pels hen over ryggen. Så jeg har næsten fået den abyssinier pels jeg drømte om. :smiley: Og huskatte er bare dejlige, min yndlings “race”. :tihi:

[QUOTE=Eva;1300224]Hvor er han dejlig - ikke sært at du ikke kunne stå for ham :hjerte:

Nu har du så to skønne katte, for Emina er jo også en lækkermås :inlove:[/QUOTE]

Tak og helt enig! :smiley:

[QUOTE=Susanne W;1300227]:thumbup: - SÅ dejligt at se en fuldvoksen kat få nyt hjem og falde så godt til på kort tid :slight_smile: Hvor er han fin, jeg kan godt forstå du faldt for ham :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Tak og ja, jeg er jo håbløs til voksne katte, killinger orker jeg ikke at bo sammen med. Så jeg går altid målrettet efter voksne katte. :høhø: Alvin er meget tilbagelænet, så tror han ville kunne falde til alle steder, hvis han bare kan med de katte ham måtte blive sat sammen med.

[QUOTE=Pernille DL;1300230]Stort tillykke med Alvin :slight_smile: Han ser rigtig rigtig dejlig ud. Jeg er en sucker for lyserødt næselæder i forskellige nuancer :inlove:

Skønt at se Emina tage så godt imod ham - hun er altså også en godte :hjerte:[/QUOTE]

Tak og ja, Emina har taget det forbløffende godt. :thumbup:

[QUOTE=FinnFrode;1300232]Jeg kan ikke huske, om jeg har sagt tillykke, men ellers gør jeg det igen. :flag:

Du så helt rigtigt - Alvin var bare den helt rigtige kat for dig og Emina lige nu, og sådan en chance skal man aldrig lade gå sin næse forbi. :thumbup:

Denne sammenføring er endnu en succes-historie om, hvilke dejlige voksne katte, der kan findes på internaterne. De er jo ikke havnet dér, fordi de har været “slemme” - ofte er de netop kommet til internatet, fordi den tidligere ejer har elsket dem og bekymret sig om deres fremtid.:hjerte:

Jeg er også imponeret over så flot, Emina har taget den store omvæltning i hendes liv. Gamle katte kan godt lære nyt…:thumbup:[/QUOTE]

Tak, og ja selv om min mavefornemmelse sagde mig at jeg godt kunne sammenføre Emina med en anden kat, så har hun faktisk reageret langt bedre end jeg havde forventet, hun kan jo være noget af en sur dame. :høhø: Og med hendes syv år, er hun jo hellere ikke helt ung længere, og jo yngre de er, jo lettere er det gerne at sammenføre. Til gengæld er det måske en fordel at de næsten er samme alder.

Den mislykket sammenføring, var absolut hellere ikke Eminas skyld. Hun har været så dygtigt og sjov at sammenføre, og Alvin er heldigvis også let på det punkt, hvilket var tiltrængt efter den mislykket sammenføring. Så selv om jeg i denne omgang gik glip af at få en abyssinier, så er jeg så glad for at jeg fandt Alvin! For mit hjerte banker mest for huskatte og det vil det nok altid gøre. :love2:

Som sagt forsøger de at lege sammen, og det sker mere og mere at de løber efter hinanden, ligger på lur og “angriber” hinanden, og der er mindre og mindre negative sammenstød. Så jeg håber at de med tiden finder ud af det, og får fornøjelsen af at kunne lege sammen. Jeg har længe følt at Emina ville nyde en legekammerat, og det ser i den grad ud til at holde stik. :thumbup:

De putter ikke sammen, men Emina har aldrig været den store puttetrold, men de sover ofte i nærheden af hinanden. I starten kunne Emina ikke lide hvis Alvin sad for tæt på hende, og gik hvis han kom for tæt på. Det bliver hun mere og mere ligeglad med, og kan nu selv finde på at hoppe op et sted hvor han er, hvis det er der hun også vil være. Og nu kan de sidde så tæt at de rører ved hinanden, helt uden problemer.

Med tanke på at de kun har boet sammen i fem måneder, så synes jeg denne sammenføring er gået over alt forventning. Mit eneste krav har hele tiden været, at Emina og den kat der flyttede ind, skulle kunne leve sammen uden problemer, jeg vil ikke være tilfreds med at de kun kunne tåle hinanden, de skulle kunne acceptere hinanden og leve sammen uden tegn på stress. Jeg drømte så om en kælepotte til mig, og en legekammerat til Emina, men jeg har kun taget udgangspunkt i at de skulle kunne leve sammen, alt andet er bonus. :ok: Endnu en bonus, er at det ser ud til at Emina er blevet en smule mere kontaktsøgende over for mig, hvilket også var noget jeg håbede på at hun ville blive hvis der flyttede en anden kat ind. Så alt i alt, er jeg rigtig glad og meget tilfreds, jeg har ikke fået alt det jeg drømte om, men har fået mere end jeg havde sat mine forventninger til. :thumbup: :hjertehop:

Han er bare SÅ lækker :smelter:Stort tillykke med Alvin, og tak for nogle skønne billeder :hjerte::hjerte::hjerte:

Endnu engang tillykke med cremebollen :hjerte:

Godt du snupsede ham med hjem!

Jeg har slet ikke set denne tråd før nu. Dejligt at få hele historien. Han er tydeligvis en rigtig livsnyder. Se lige den pote der :slight_smile:

[QUOTE=galath;1301644]Jeg har slet ikke set denne tråd før nu. Dejligt at få hele historien. Han er tydeligvis en rigtig livsnyder. Se lige den pote der :slight_smile:

[/QUOTE]

Helt enig, i starten æltede han så meget at jeg var fyldt med sår. Nu kan jeg nøjes med lidt smårifter. :smiley:

Sikke en skøn historie og nogle vildt lækre katte! :wehuu::wehuu:

:smelter:

Hvor er han SKØN !!!

Jeg eeeeeelsker rødhårede katte, og at han så har en hvid blis på næsen OG hagesmæk…ååårh! jeg kan godt forstå, at du var nødt til at tage ham med hjem :hjerte:

Dejlig tråd, Ea – og helt fantastisk, at sammenføringen gik så nemt.

Tillykke med ham :pote:

Tak, og jeg er helt enig :smiley:

Hvor er han SKØN !!!

Jeg eeeeeelsker rødhårede katte, og at han så har en hvid blis på næsen OG hagesmæk…ååårh! jeg kan godt forstå, at du var nødt til at tage ham med hjem :hjerte:

Dejlig tråd, Ea – og helt fantastisk, at sammenføringen gik så nemt.

Tillykke med ham :pote:[/QUOTE]

Tak. Ja jeg er jo selv til røde katte, godt nok er han “kun” cremefarvet, men det er jo næsten rød. :smiley: Og jeg er så vild med hans hvide næse, den er så kær! :inlove: Jeg er så glad for jeg tog den hurtige beslutning da jeg valgte ham, for jeg er så glad for ham. Og selv om Emina og Alvin ikke er blevet bedstevenner (endnu), så har de alligevel glæde af hinanden. Så nu kan jeg hver dag glæde mig over to katte, i stedet for en.

:pote:

Forstår godt din store glæde over, at han nu bor hos dig og Emina…der ER bare katte, der går lige i hjertet på os ved det første møde :hjerte:

Alle katte er dejlige, men der er bare nogen man VÉD man ikke kan leve uden