Aminosyre i foder

Hej med jer. Jeg er i gang med at finde foder der indholder mest aminosyre :? Jeg tænker på lysin, taurin og de andre der tilføjes i kattefoder. Er der nogen af jer der har erfaring med det?
På forhånd tak :tak:

Så firkantet kan det ikke stilles op - meget af noget er ikke altid = optimalt.

L-lysin virker (mod Herpes) f.eks. kun hvis forderet er lavt på argenine …

Efter at have søgt og læst lidt rundt på Internettet, så er der også konsekvenser ved at hæve lysin og sænke arginin - der kan simpelthen opstå argininmangel.
Katten skal have de niveauer, den skal. Hverken mere eller mindre.
Taurin snyder også afsindigt, for de fleste mærker skriver kun, hvad de tilfører - ikke hvad der er af naturligt indhold. Jo mere kød, des mere taurin må formodes at være naturligt. Men det kommer også an på, hvilket kød det er…

Øksekød har den største indhold af taurin, er det rigtigt?
Men hvad foder I jeres katter med? Blander I foder, få at opnå den bedst resultat eller hvordan gør I? Det er fordi, at en slags foder indholder taurin, den anden lysin osv…

[quote=Kacka;457845]Øksekød har den største indhold af taurin, er det rigtigt?
Men hvad foder I jeres katter med? Blander I foder, få at opnå den bedst resultat eller hvordan gør I? Det er fordi, at en slags foder indholder taurin, den anden lysin osv…[/quote]

Jeg blander, men ikke fordi jeg tror noget af foderet mangler noget - men der kan ske fejlproduktion …

Hvad det er mest i kan du se her:
http://www.dmm.dk/taurin.php

[quote=Kacka;457845]Øksekød har den største indhold af taurin, er det rigtigt?
Men hvad foder I jeres katter med? Blander I foder, få at opnå den bedst resultat eller hvordan gør I? Det er fordi, at en slags foder indholder taurin, den anden lysin osv…[/quote]

Jeg blander, men ikke fordi jeg tror noget af foderet mangler noget - men der kan ske fejlproduktion …

Hvad der er mest i kan du se her:
http://www.dmm.dk/taurin.php

Alt foder skal indeholde Taurin (vådfoder det dobbelte af tørfoder) - men foderet skal ikke indeholde L-lysin - tvivlen om hvor virksomt det er diskuteres meget …