Amnesty International

:):slight_smile:

Var ude at gå i dag som altid, kom faktisk til at gå 11.942 skridt, 4,77km…

:yah: :yah: :yah:

Blev stoppet i Blågårdsgade af en skøn ung pige, som fik mig overbevist om at jeg da skulle melde mig ind i Amnesty International - så det gjorde jeg.

:):slight_smile:

Er der andre herinde, der er medlem ??

(det koster kun 60,- kr. om måneden)

:fløjte::fløjte:

For nogle år siden var jeg medlem.

De ringede så en gang i mellem, for at fortælle lidt om hvad de lavede for tiden, og ikke mindst, om jeg ville forhøje mit bidrag.
Efter et par gange, hvor jeg havde takket nej til at forhøje bidraget, bad jeg dem om at holde op med at ringe til mig - nyhedsbrevet på mail var fint for mig.
Det blev ignoreret.
Jeg tror det tog tre forsøg, før de holdte op med at ringe.

Da jeg så skulle til at læse, ville jeg sætte mit bidrag ned. Det tog så et par måneder, med utallige henvendelser, før de sænkede beløbet.
… men så begyndte de sørme at ringe til mig igen!!

Der gad jeg altså ikke mere! Jeg ville meldes ud, hvilket tog 3 telefonopkald, 2 mails og et godt gammeldags brev.

De gør et fantastisk stykke arbejde, ingen tvivl om det. Men #!$¤% hvor jeg følte mig til grin, for mine egne penge. Så ellers tak.

[quote=Tea;437152]For nogle år siden var jeg medlem.

De ringede så en gang i mellem, for at fortælle lidt om hvad de lavede for tiden, og ikke mindst, om jeg ville forhøje mit bidrag.
Efter et par gange, hvor jeg havde takket nej til at forhøje bidraget, bad jeg dem om at holde op med at ringe til mig - nyhedsbrevet på mail var fint for mig.
Det blev ignoreret.
Jeg tror det tog tre forsøg, før de holdte op med at ringe.

Da jeg så skulle til at læse, ville jeg sætte mit bidrag ned. Det tog så et par måneder, med utallige henvendelser, før de sænkede beløbet.
… men så begyndte de sørme at ringe til mig igen!!

Der gad jeg altså ikke mere! Jeg ville meldes ud, hvilket tog 3 telefonopkald, 2 mails og et godt gammeldags brev.

De gør et fantastisk stykke arbejde, ingen tvivl om det. Men #!$¤% hvor jeg følte mig til grin, for mine egne penge. Så ellers tak.[/quote]

:tak::tak:

Sjovt nok, så udspurgte jeg hende om netop sådanne ting - er AI sådan noget bondefangeri, man ikke kan komme ud af ??

Hvad med dit og hvad med dat ???

:høhø::høhø:

Jeg er ikke sådan at bide skeer med :fløjte:

Jeg betaler mit medlemsskab via PBS - så ifald jeg ikke er tilfreds - går jeg bare i banken og beder dem om at stoppe indbetalingen - samt henvender mig til AI også.

:slight_smile:

De ringer konstant :uha:

De forstår ikke en hentydning eller noget som helst…

Jeg kom dog ud af det uden bøvl - det cuttede min bankrådgiver bare med det samme de 60 kr om måneden… de har så plaget om de 60 kr om måneden med utallige opkald siden.

[quote=Tante Tut;437153]
Jeg betaler mit medlemsskab via PBS - så ifald jeg ikke er tilfreds - går jeg bare i banken og beder dem om at stoppe indbetalingen - samt henvender mig til AI også.

:)[/quote]
Det gjorde jeg også. :øhmm:
Alligevel krævede det op til flere henvendelser, før jeg slap…
De plager som små børn, “Ja men, tror du ikke, du kunne give det halve så?” og så videre i dén dur,
den slags vil jeg bare ikke støtte, uanset hvor godt formålet er.
De skal kunne forstå et nej. :ok:
.

Jeg skulle lige til at skrive, at jeg nok bare havde været uheldig - men det er så tilsyneladende ikke kun mig, der har været udsat for deres utrolige stædighed. :S

Igen, jeg synes de gør et godt arbejde. Men kan de ikke respektere mig og mine valg, nægter jeg altså at støtte dem.

jeg er medlem af en del foreninger, og de ringer også nogle gange. En gang ringede de fra en af dem( hvis jeg kommer i tanke om hvilken en det var skriver jeg det) bare for at takke for mit bidrag og fortælle hvad mine penge blev brugt til. “Ringer du ikke for at bede om penge,” spurgte jeg. men det ville hun ikke.
Det var da en dejlig oplevelse

jeg bryder mig ikke om amnestys måder at værge folk på og de stakler de bruger til deres værge-kampagne bliver ikke ordentligt aflønnet osv, nok osse derfor det altid er unge mennesker som ser ud til at ha en lidt alternativ tilværelse

jeg/vi støtter generelt ikke ret mange formål,
men vi har dog et par hjertesager som vi gerne støtter

[quote=Johnny;438305]jeg bryder mig ikke om amnestys måder at værge folk på og de stakler de bruger til deres værge-kampagne bliver ikke ordentligt aflønnet osv, nok osse derfor det altid er unge mennesker som ser ud til at ha en lidt alternativ tilværelse

jeg/vi støtter generelt ikke ret mange formål,
men vi har dog et par hjertesager som vi gerne støtter[/quote]
Se, det med de personer, der skal hverve for Amnesty, havde jeg også hørt, men jeg troede faktisk ikke rigtigt på det,
helt ærligt; vi taler om dem, der skal ‘hjælpe og beskytte’ folk, de burde være lidt mere forstående overfor deres medarbejdere.
Tak for den oplysning, Johnny.

Vi har også et par sager, vi støtter med glæde, men vi er aldrig blevet presset, så går jeg altså i baglås.

:s:S:S

Tak for jeres svar…

Jeg bryder mig IKKE om det jeg læser… jeg vil ikke ringes op i tide og utide.

Heldigvis har jeg nummerviser på mit fastnet - jeg gav hende dog mit mobilnummer, så første gang hun/de ringer - kan jeg se nummeret, og siden vil alle opkald blive afvist.

:cool::cool:

Går aldrig rundt med mobilen alligevel, den ligger altid herhjemme…
:høhø:

Tak for jeres svar…

Jeg bryder mig IKKE om det jeg læser… jeg vil ikke ringes op i tide og utide.

Heldigvis har jeg nummerviser på mit fastnet - jeg gav hende dog mit mobilnummer, så første gang hun/de ringer - kan jeg se nummeret, og siden vil alle opkald blive afvist.

:cool::cool:

Går aldrig rundt med mobilen alligevel, den ligger altid herhjemme…
:høhø:[/quote]

ja det er jo derfor det hedder en mobil:p:):tihi:

:fin::fin:

Jæp… og du kan tro, at familie og venner HAR prøvet at fortælle mig det, men jeg gidz ikke at gå på gaden eller hvor jeg nu er og tale i telefon.

-engel-engel

KUN, hvis jeg venter et nyt barnebarn - så er den klistret fast på kroppen med gaffatape, når det er lige op over :hjerte: :hjerte: - alt andet kan vente.

I mit tilfælde tilmeldte jeg mig imens jeg sagtens kunne overskue at give de 60 kr om månenden til dem - valgte det dog fra fordi jeg mente at jeg da sagtens kan være til noget nytte uden absolut at skulle betale(fik jeg da at vide den dag jeg blev overfaldt på gaden) Men på trods af at jeg svarer nej til om de må kontakte mig i “næste måned for at høre om jeg har ombestemt mig”, ringer de sku alligevel om og om igen!

Jæp… og du kan tro, at familie og venner HAR prøvet at fortælle mig det, men jeg gidz ikke at gå på gaden eller hvor jeg nu er og tale i telefon.

quote]

Jeg har det på samme måde.
Jeg er så træt af at høre om folks privatliv, når jeg er ude at handle. :frowning:

De unge kontrollerer hele tiden deres mobiltelefon. :uha:
Jeg er nok for gammel til at forstå det; men jeg oplever, at de lader sig tyrannisere.