Amsterdams "Oranje Katten"

Vi har lige været en smuttur i Amsterdam, og jeg skal hilse at sige, at hele byen er gået i selvsving over
tronskiftet på tirsdag, hvor Willem-Alexander tager over efter sin mor Beatrix.

Overalt på gader og stræder ser man den orange nationalfarve. Butikker er pyntet i orange og mange
mennesker bærer tøj og tasker i farven. Ja, selv kattene følger trop - se selv… :wink:

Her en harlekin (eller van) kat, der vogter i sin butik efter lukketid - det så vi faktisk en del steder.

En smuk klassisk tabby på et marked.

Denne kælne makreltabby ungkat, kom ud af sin opgang for at hilse på os.

Vi så da også katte i andre farver, men røde katte er tydeligvis populære dernede. :smiley:

Røde katte er også noget af det bedste :wehuu:

:hjerte:

Hvor er de fine - jeg elsker rødhårede katte.

Hvor er de fine - jeg elsker rødhårede katte.[/QUOTE]

Tak, Ea og Therese. De er nemlig smukke, men i vores familie har jo haft Rudolf, og det ville være helligbrøde nogensinde at få en anden rød kat. :slight_smile:

Smukke misser :hjerte:
Røde katte er også såååå flotte :thumbup:

Ih ham den orange i midten er vel nok en attraktiv kat! Han er vel nok fin, og hvor ser han veltilpas ud som om han godt ved han er lækker :slight_smile:
VH
Susanne

De fleste ved jo at jeg har en meget stor svaghed for røde katte, og disse er ikke undtaget. Tak for de fine billeder af hollænderne!!!

:hjerte:

Hvor er Rudolf lækker

misser i national farver, så kan det da ikke blive møj bedre

Vi så mange katte, og de var da ikke alle “Oranje”. Men påfaldende mange var der nu. :slight_smile:

Det er aldrig helligbrøde med en rød kat :what:

Fortæl min kone det. Mindet om vores fantastiske Rudolf er i allerhøjeste grad levende selv efter 12 år. :slight_smile: