Amy jagter Bella Afslutning

Jeg vil starte med at fortælle, hvordan vi blev ejer af Amy.

Jeg så en annonce i DBA, hvor hun kunne afhentes gratis, jeg ringede til sælger og fortalte, at hun skule være opmærksom på kattehandler, jeg sendte efterfølgende en mail til sælger, med de oplysninger jeg havde om kattehandleren. Det viste sig desværre at være en kattehandleren som Amy var lovet til, men kattehandleren fik ikke Amy.

Men da Amy var voldsomt stresset og meget afmagret 4,3kg. pga. Sælgers mange hunde. sagde vi ja til at hente hende. Vi hentede Amy lørdag d. 26 marts og vi valgt at Amy skulle bo ude hos min datter i hendes ungdomsbolig.
Amy kom til dyrlægen tirsdag d. 29 marts, hvor hun fik et meget grundig sundheds tjek og vaccination. Amy blev erklæret sund og rask, men meget undervægtig.
Da min datter jo går i skole og har arbejde ved siden af, Var Amy jo alene mange timer hver dag, og i enkelte Weekender. Desværre ville Amy ikke rigtig spise når hun var alene, så efter 1½måned havde hun kun taget 200g. på. Samtidig kan vi også se på Amy at hun gerne vil ud, da hun hos en af hendes tidligere ejer har været inde/ude kat.

Så derfor flyttede Amy hjem til os d. 14 maj, så hun ikke længer skulle være så meget alene og hvor hun jo kunne få adgang til løbegården.
Da vi jo har hund var vi noget spændte på hvordan Amy ville klare det, men Amy har sat hunden godt og grundig i respekt og færdes trykt og rolig over hele huset, hun elsker løbegården og tilbringer det meste af sin tid derude.
Hun har taget 200g. på i løbet af 14 dage, som hun desværre har tabt igen, så hun vejer stadig kun 4,5kg. Jeg har lavet mange forskellige lækkerier til hende, men hun er temmelig kræsen, men hun spiser nu godt af tørfodret.

Der har jo naturlig nok givet noget uro blandt kattene, men mit først indtryk var at det nu gik helt fint, men men men desværre er Amy begyndt at jagte bella, så pelstotterne flyver. Det er utrolig synd for Bella, for hun var her trods alt først, men hvad kan jeg gøre for at få dem til at enes.

Amy er en skøn kat, men jeg tror hun har haft nogle meget ubehagelige oplevlser, for hun når hun kommer og vil snakke, virker hun meget prøvende og underdanig, men når man så lige stryger hende et par gange, slapper hun af og nyder det.

Amy er en 9årige Maine Coon med stamtavle.

Jeg håber i har nogle gode råd.

Øv, det lyder da ikke godt…

Er de begge eller den ene neutraliseret?

Har du prøvet Feliway?

Nej, de er mest ude i løbegården for tiden, og der tror jeg ikke det virker.

Så har jeg desværre ikke nogle råd -ked

Og nej, tror heller ikke feliway virker i løbegården -høhø

Men håber da det hjælper, når hun bliver neutraliseret, men det er jo ikke sikkert, hvis hun har haft et dårligt liv før…

Jeg tror altså, at det er fordi Amy er fertil, at hun jagter Bella. Bella har nok været førerkatten før, og når Amy så kommer ind og er fertil, kan hun meget vel ville overtage rollen som lederen.

Først: Da jeg ikke har haft mulighed for at se dine katte, miljøet og jer sammen, er dette de rene gæt.

Jeg ville gøre følgende:

1. Neutralisere Amy

2. Kontakte en uddannet forhandler af Bachs Blomstermedicin og hæld en blanding mod stres og aggression i deres drikkevand (de drikker vel selv om de er ude.-))

3. aktivere kattene, især Amy, som tydeligvis kan bruge sine energi mere fornuftigt end nu. Jeg kan give dig forslag til aktivering, hvis du ønsker det. Så send en PB.

4. Undgå skæld ud. Afled dem og luk dem hver for sig indtil de er rolige. I dette tilfælde ville jeg lukke Amy væk og lade Bella beholde sine privilegier.

5. sæt sammen igen. giv kattene en masse succes oplevelser sammen, samt lækker mad sammen. katte lærer associativt. De skal lære at forbinde hinanden med noget godt fx en god følelse - inden denne situation går i hårdknude.

Det er godt nok synd for Bella!

MVH

Jeg har hele serien af Bachs Blomstermedicin og har beskæftiget mig med det i næsten 20 år. Jeg er dog selvlært indenfor det :slight_smile: Vi kan forsøge at finde ud af det, når vi kan få arrangeret et besøg her Jeanette.

Bella er sterialiseret og har aldrig været dominerende el. førekat

[quote=“May-Britt S”]

Jeg har hele serien af Bachs Blomstermedicin og har beskæftiget mig med det i næsten 20 år. Jeg er dog selvlært indenfor det :slight_smile: Vi kan forsøge at finde ud af det, når vi kan få arrangeret et besøg her Jeanette.[/quote]

Det lyder godt, når vi altså lige kan få besøget til at lykkedes.

Jeg sidder tilbage og undrer mig over, hvorfor du først rejser en problemstilling i et offenligt forum, når folk så forsøger at yde dig kvalificeret hjælp går du i forsvar…

Du bør huske på, at folk svarer ud fra de ting, som du skriver i indlægget. Jeg aner fx intet andet om dine dyr, end det du skrievr her i indlægget. At svare tilbage på den kontante måde, som du gør her, synes jeg derfor er temmelig ufint.

Mit indlæg var ment som et forsøg på at hjælpe dig. Desuden skrev jeg ikke hvad du skal gøre, men hvad jeg ville gøre.

Jeg undrer mig over din reaktion. Håber du løser det for dine dyr.

Jeg syntes dog at have lavet en god beskrivelse af os og vores dyr på hjemmesiden, netop fordi i kan se lidt om hvem vi er og hvordan vi lever med vores dyr.

-lyside
ÅHHH, åhhh
Jeg er nødttil at spørge konkret til Amy, av, av.
Hun skulle vel ikke vare crem rød, maine coon pige.
Jeg kan simpelhen ikke huske hvornår min amy er født?
Men jeg købte for en del år siden, en dejlig Pige, som desværre ikke kunne få killinger.
Da de helt rigtige mennesker dukkede op fik hun lov til at flytte ud til dem. Som nettraliceret kælemis, sammen med en maine coon pige fra en anden opdrætter.
I gennem et par år fik jeg gode info. fra hende. Men så døde den ene ejer, og så smuttede kontakten. Jeg har ikke siden kunne komme i kontakt med dem.
Så jeg aner ikke hvor hun er el. hun er i live.
Så vil du være sød at skrive hende stam navn.
jeg kan næsten ikke holde ud at tænke på om det mon er hende.
Og lige nu sidder jeg på arb. og kan ikke tjekke hendes fødsels data, øv, øv.
Lige nu er der edder lang tid til jeg har fri.

Hilsen Pia -engel

ÅHHH,
Sorry, var for hurtig, kan se din Amy under din profil og det er bestemt ikke min gamle pige.
Så for engangs skyld var jeg for hurtig -rulleøjne , igen igen.

Så jeg nå håbe at min mis stadig lever og et sted. forhåbentlig stadig hos den efterladte.
Hilsen Pia -engel

NB. Aggration hos fertil voksen hun er utroligt almindeligt. Og neutralicering er den eneste vej ud af det.
Der kan desuden være en sammenhæng, mellem en lav vægt og svært ved at tage på. og Fertilitet. Som også vil forbedre sig.
En hun kat på ni og fertil, ved godt hvad hun vil og ikke vil. Hun vil ha højstatus i flokken.
Desuden har jeg i min flok, tit set at fertile ikke altid forstår, hvad en kastrat er, fordi deres signaler forandres, og de vil altid indtage lavstatus. Hos os er der meget forskelligt om en “gammel” avls kat kan blive boende el. den skal ud til nyt hjem. Det er meget med forskel, ud fra deres indivuelle temperment. Og om mine Højstatus piger accepterer dem.
Jeg kan godt forstå, du gerne vil ha lidt mere vægt på hende, men nogen maine coon linjer har altså svært ved at tage på, i fertil tilstand. Har selv et par piger, som er slim linje. Uden at være tynde. Men de lever også på babycat, og killinge foder. Jeg har inge anelse om hvordan disse tøser ville se ud, hvis de ikke fik denne type mad.

Så en oplagt handling, er sterilicering, jeg tror personligt ikke på ret mange andre løsninger, mht. feliway, adfærd terapiel. lign. Dette handler om rent natur, og hvad en alm. fertil pige nogen gange kan finde på. Du vil kunne fjerne hende fra den anden og hun vil gøre der samme i det øjeblik de bliver sat sammen.
En anden tanke, hvordan ser et underliv ud efter 9 år, ex. på p-piller? el. ex. kuld.
Jeg vill få det ud omgående. Der skal altså meget til at en simpel sterilication bliver livs truende.
Så pøj, med pigebarnet.
Hilsen Pia

Hej Jeanette.

Lyt lige til hvad Pia (Free Jazz) skriver. Fertilitet og tyndhed hænger ofte sammen, faktisk er der opfundet et ord til det fænomen: “Fertiltynd”, voila!

Find evt. en anden dyrlæge, evt. een som har erfaring med at neutralisere killinger, det kræver bare at man afmåler narkosen rigtigt. Jeg er enormt dårlig til geografi i Jylland, men her er en liste over dyrlæger, som burde kunne:

Abild Dyreklinik Århus 86 26 35 11

Bygholm Dyrehospital www.bygholm-dyr.dk

Århus Dyrehospital www.aarhusdyrehospital.dk

Lund Dyreklinik Horsens 75 65 46 40

Dyrlægehuset Kolding www.dyrlaegehusetkolding.dk

Herning Dyrehospital 97 12 77 20 www.herningdyrehospital.dk/

Esbjerg Dyrehospital 75 12 21 67

Bryndum Dyreklinik 75 16 70 02

Bøllund Dyreklinik Ølgod 75 24 35 35

Åbyhøj Dyreklinik 86 15 32 44

Virklund Dyreklinik 86 83 75 10

Varde dyrlæger 75 22 09 88

Skanderborg Dyrlægehus 86 52 13 18

Galten Dyreklinik 86 94 30 80

Ålborg Dyrehospital, 98 18 19 11

Hvor gør det mig ondt at du har mistet kontakten til din pige.
Hun hedder DK Miscov´s Amy

Uha skynd dig at få hende neutraliseret, også Odder har en dyrlæge der er vandt til at neutralisere for både hittekillingen og andre hvor vi er inde på meget tynde og misligeholdte katte.

Ved godt det er svært,men desværre er det nok den eneste løsning for dig. -gruppekram

Det har hele tiden været planen at hun skulle neutraliseres i juli måned, Da vi regnede med at hun til den tid ville være kommet op på en ordentlig vægt.

Og pga. vores hundes akutte sygdom i pinsen med indlæggelse på Holstebro dyrehospital, er jeg desværre nød til at vente til juli. Kan det evt hjælpe at give Amy p-piller indtil hun kan blive neutraliseret ??

Jeg håber ikke i misforstår mig, men da jeg sammen med hundens dyrlæge regning på 4700kr og et par andre ekstra udgifter, har jeg ikke pengene til sterialisering før i juli.

Samtidig er jeg jo også bekymret for, om de mange hjem Amy har haft, kan være en årsag til hendes adfærd. efter hvad jeg foreløblig har fundet ud af, har Amy haft mindst 7 forskellige hjem i hendes 9 årige levetid. Og jeg har lovet Mega at dette bliver hendes sidste hjem, hun skal ikke vidersendes til flere hjem, Så kommer Amy ikke til at fungere her hos os, bliver det en aflivning.

Jeg ved det lyder hårdt, og det bliver også den sidste udvej.

Bare i orden. Jeg har åbenbart læst dit indlæg mere kontant end det var ment.
Det var også min fejl at jeg gav råd overhovedet. I mere alvorlige situationer skal jeg se dyret, da det er det jeg kan - observere adfærd. Det kan jeg ikke på en hjemmeside. Det kræver en close encounter:-)

Jeg blev bare slået af medfølelse for Bella.

Jeg kan godt forstå, at hun ikke skal skifte hjem flere gange, hvis det ikke går.

Jeanette jeg er slet ikke i tvivl om at du gør alt du kan -love og ja ingen af os har et pengetræ i haven -ked og selvfølgelig bliver du nødt til at vente til Juli så.
Om det vil hjælpe at give P Piller , ja det kan det godt, jeg ville prøve hvis -fløde1 jeg var dig. Men hvis du mærker hun bliver mere sur af dem, så skal du stoppe igen.

Og ja det er mange hjem, så hold ud og prøv at se med P Pillerne for hun har fortjent et godt liv hos dig. -love