Den store til venstre, som drengene er i er fin, fordi jeg i nødstilfælde kan skovle alle fem katte i den hvis vi skal hurtigt ud af døren. Den er også fin hvis de alle tre skal på udstilling, fordi der er god plads.
Selvfølgelig kan jeg også bruge den til kun at ha’ Ib og Stevie med på udstilling i… MEN… den ER altså et skrummel. Fylder så rigeligt et helt sæde i en bil uanset hvordan man vender og drejer den.
Adelie har sin lille lilla Sturditaske som er perfekt til hende, og det billige bras som Phumba sidder i er en af dem til 100 kr i Maxizoo… noget dallerværk hvor lågen går af bare man puster på den…
Så det jeg har brug for er en taske som Skrumle og Ib kan være i. Altså en taske der kan bære mere end de 5 kilo som jeg synes er typisk for tasker - for det vejer Stevie altså alene… og så er der ikke plads til Ib.
De skal kunne være der begge to. De behøver ikke at ha’ plads til at VADE rundt, men de skal helst heller ikke kun kunne ligge i én sammenkrøllet stilling hvis vi skal langt
Altså: Størrelsesmæssigt et eller andet imellem de to transportkasser jeg har. Større end den lille og mindre end den større. Gerne en model der kan bæres over skulderen, altså ikke nødvendigvis en hård kasse.
Nåh ja og så gør det ikke noget hvis den ikke koster højre nyre
Jeg har en Sturdi til to aby’er - modellen, der kan deles op ved behov. Jeg var nemlig også dødtræt af tranportkasser, der fyldte alt for meget i forhold til kattene.
Fra zooplus.
Har dog også denne til længere ture - og flere katte. Fordelen er at den har håndtag i begge sider, så den er meget nem at bære! Der er også plads til at montere en hængekøje, hvis man er til den slags
Jeg har godt nok kigget på Sturdierne. De skulle jo være en god kvalitet. Og så kan de klappes sammen, det synes jeg godt om
Ann, den du har der… Nu kan jeg ikke se det på billedet, men er der net i nogen steder eller hvordan kigger kattene ud/får frisk luft? *Jeg skal jo nok ikke regne med at de kan sidde sådan med hovederne ude som en hund - men ellers er den pæn
Jeg elsker mine tasker som kan åbnes i toppen - og foran også, selvfølgelig, men åbningen i toppen er guld værd, både til at nusse og berolige og til at løfte katten ind og ud af. Samtidig er der ikke net eller huller i toppen, hvilket er en fordel hvis vejret er vådt. Siatalere - især syge siatalere - kan IKKE li’ at få vand/sne i hovedet ovenfra! Mine tasker, hvor den ældste efterhånden er 10 år, er af mærket Sherpa, jeg har en large og to mellemstørrelse. Der kunne godt være to katte i en large - jeg kan bare ikke li’ tanken om hvis de kommer op og toppes i deres stress, så det har jeg aldrig. De har været udsat for mange udbrudsforsøg, og de er rigtig god kvalitet. Den Ann K viser ligner samme ide. Og kender jeg hende ret er kvaliteten også i orden.
Jeg ville jo tro at de ville stresse mere hvis de var hver for sig L Men nu taler jeg jo så heller ikke om en syg kat For der har du ganske ret! Men til udstillingsbrug tror jeg de vil foretrække at ku’ putte sammen. Eller… Stevie putter mens Ib vrææææææler at han altså ikke gider sidde derinde, han vil UD OG BEUNDRES! NUUU!
Selv om de ikke er syge, så bliver de bare sååå stressede af at sidde spærret inde og blive kørt i bil. Der er også tanken, hvis en af dem bliver køresyge og kaster op eller evt ikke kan holde sig. Så - hver for sig. Men taskerne er så bløde at jeg kan ha’ den mest bange på skødet i tasken og stadig have kropskontakt - og have en hånd nede og nusse med lynlåsen lukket tæt omkring mit håndled, mens vi f.eks. venter. Forskellen i stress- og lydniveau fra dengang vi havde de hårde plastik kasser er utrolig.
Sherpataskerne kan selvfølgelig også foldes sammen - garanteret også den fra Ann. Mine står så altid oppe og parat - kattene putter faktisk i den. Fordi så er de klar til brug i en nødssituation (brand!), de lugter ikke sært af kælder eller lign. og kattene er vant til at ligge i dem.
Min er et langt panel, der kan lynes op, så hele toppen af tasken er åben. Det er super til at løfte en kat op og ned i - langt nemmere end at skulle stoppe den ind/hælde den ud af enden af kassen eller tasken
De er også forede med et blødt materiale, så de ikke virker kolde. Jeg er rigtig glad for dem - byttet til dem fra atlastaskerne var genialt. Nå ja, de har også skulderbærerem, og det er en stor ting for mig, med svage hænder. Zutti’s 6 kg var en del nemmere på en skulder end i hånden - og igen, de har kropskontakt med mig.
Jeg håber ikke det gør noget at jeg “låner” tråden til et lille spørgsmål.
Angående taskerne, har de en hård bund allesammen?
Min kat skifter gerne mellem at vade frem og tilbage i kassen og sidde og kigge ud,
Så er der nogen med god mulighed for at kigge ud også, og også kunne lukke af hvis det regner?
(har en 5 kg tung hankat, og indtil videre er løsningen at låne en cykeltrailer, som jeg sætter transportkassen i)
[QUOTE=TrekkieGrrrl;900171]Jeg har godt nok kigget på Sturdierne. De skulle jo være en god kvalitet. Og så kan de klappes sammen, det synes jeg godt om
Ann, den du har der… Nu kan jeg ikke se det på billedet, men er der net i nogen steder eller hvordan kigger kattene ud/får frisk luft? *Jeg skal jo nok ikke regne med at de kan sidde sådan med hovederne ude som en hund - men ellers er den pæn :)[/QUOTE]
Jeps - der er diverse meshvinduer Bla, der hvor den lyserøde pote er… masser af muligheder for lys og luft.
Nogle katte foretrækker a tkunne kigge lidt ud… nogle trives bedst med at være lukket inde i en mørk hule… nogle vil helst være i en plastkasse etc…
Jeg har god erfaring med tasker som den viste - også til længere ture…
[QUOTE=LouiseLindell;900219]Jeg håber ikke det gør noget at jeg “låner” tråden til et lille spørgsmål.
Angående taskerne, har de en hård bund allesammen?
Min kat skifter gerne mellem at vade frem og tilbage i kassen og sidde og kigge ud,
Så er der nogen med god mulighed for at kigge ud også, og også kunne lukke af hvis det regner?
(har en 5 kg tung hankat, og indtil videre er løsningen at låne en cykeltrailer, som jeg sætter transportkassen i)[/QUOTE]