Anbefal et kradsetræ

Sig nærmer tiden hvor jeg bare ikke gider reparere på og fæstne det gamle gulv-til-loft træ i uendelighed.

Det er købt helt tilbage i 2003 og bortset fra to nye hylder og to nye stammer har det fulgt mig og mine katte siden - så jeg vil vove den påstand at det har udtjent sin værnepligt.

Så nyt skal der til. Men hvilket og hvorfra?

Jeg har nogle ønsker:

Det skal være højt men ikke gulv-til-loft (gider ikke op på trappestigen længere)
Ikke alt for pelset
Ikke fylde for meget i bredden da det er en relativt lille plads det skal stå på
Mindst 2 hylder/senge, hule ikke nødvendig
God kvalitet
Kraftige stammer
Skal kunne holde til 2 fræserende katte hvoraf den ene er størrelse XL

Så hvad anbefales på markedet nu? Har I selv nogle træer derhjemme I vil anbefale? Jeg er ikke lavet af penge men vil gerne se alt I synes er godt uanset pris alligevel.

Kom glad :ok:

Jeg har et petfun, det holder til alt, også Lasse på 6 kilo, det er dette her jeg har.

Her er deres side, så kan du kigge lidt på den, dyrt er det men en rigtig god kvalitet.

3 Synes om

Petfun, Petfun eller Petfun :slight_smile: Det er dyrt, men det holder! Mit fra 2012 har holdt til fræs af store og små og 18 killinger til nu… de 4 små er ikke hoppet ud af kassen endnu :wink: og det er stadig pænt :ok:

5 Synes om

DIY ? …har et par stammer i OK tykkelse der kan skæres til i længde

2 Synes om

Robusta! Holder en evighed, vi har brugt dem til både flokken og hankattene de sidste i hvert fald 20 år og skifter bare lidt ud nu og da, hvis vi trænger til en ny del :slight_smile: Smådyrt, men det vi har måttet skifte har ikke været slidt, bare gepisst af hankattene :wink: Irriterende lang leveringstid sidst vi købte, men der gik nok lidt jul og nytår i DHL…
VH
Susanne

3 Synes om

for er Petfun det bedste, det holder bare og kan fået lige som du ønsker det

2 Synes om

Det er faktisk lige den model jeg lidt har haft i kikkerten i nogle år efterhånden.

1 Synes om

Jeg fik den samme model i oktober og den er super lækker. Men den fylder en del i landskabet. Den passer ikke rigtig ind i et hjørne.

2 Synes om

Tina, jeg købte min i Maj 2017 brugt, der var det 5 år gammelt, stammer er de største i Ø, dem de siger er til Maine coon. De holder bare og køjer og senge bliver vasket tit og på 40 grader og tørretumbles, det ser stadig ud som nyt.
Denne model er en rigtig god model fordi den er høj men ikke skal settes i spænd i loftet, og det er tungt, ingen katte kan vælte det.

1 Synes om

Det fylder til gengæld ingenting, når det ligger bag i en bil. :tihi:

3 Synes om