Anbefaling af bog

Jeg hørte for nylig, at denne bog var på tilbud hos Amazon:

[ame=“Cat Owner's Home Veterinary Handbook: Amazon.co.uk: Eldredge DVM, Debra M., Carlson DVM, Delbert G., Carlson DVM, Liisa D., Giffin MD, James M., Adelman, Beth: 9780470095300: Books”]Cat Owner’s Home Veterinary Handbook: Amazon.co.uk: Debra M. Eldredge DVM, Delbert G. Carlson DVM, Liisa D. Carlson DVM, James M. Giffin MD, Beth Adelman: Books[/ame]

og til den pris måtte jeg helt klart bestille den :slight_smile:

Nu har jeg kigget lidt i den og er meget begejstret for mit køb. Udover de mere gængse sygdoms- og akutområder (der er en masse anbefalinger til, hvordan man skal reagere i akuttilfælde) indeholder den også anbefalinger til vaccineprotokoller, ernæring, forebyggelse og brug af naturmedicin.

Af gode grunde kræver den et vist kendskab til engelsk, men for små-nørder med engelskkundskab er den et godt redskab :wehu:

Det er en rigtig god bog - husk at være klogere end mig og bestille i UK - min kom fra USA -den kostede mig en bondegård …

Det var jeg også :smiley: Man skal dog stadig være opmærksom på, at den pris, der står på hjemmesiden er den engelske pris. Til det lægges dansk moms + (selvfølgelig) fragt :slight_smile:

Den er dog stadig pengene værd.

Håber det er okay jeg lige låner din tråd :ups:
Men har i andre anbefalinger af bøger om katte? Helst på dansk - men engelsk kan også gå. Tænker på bøger om kattens adfærd, sygdomme, træning evt racer osv., altså bare generelt (gode!) bøger om katte.

Udover at købe dem selv, som er ganske udemærket, kan man også gå på sit bibliotek. Kig i faglitteraturen og under klassemærket 63.66
Er dit bibliotek noget være har de også mange kattebøger.
På mit bibliotek mangler der ikke missebøger :tihi:
De meget faglige bøger og de på engelsk er ikke at finde på bibliotekets hylde(r), men de der er, kan være gode begynderbøger.

Jeg fandt denne liste på en hjemmeside

http://www.russianblue.dk/Litteratur/Faglitteratur_om_racekatte.htm

De fleste af dem er i hvert fald på dansk :slight_smile:

Men ellers kan jeg også anbefale dig at melde dig på www.bri-bur.net, som er et forum for brite- og burmeserejere.

[quote=Temple Bar;378852]Det var jeg også :smiley: Man skal dog stadig være opmærksom på, at den pris, der står på hjemmesiden er den engelske pris. Til det lægges dansk moms + (selvfølgelig) fragt :slight_smile:

Den er dog stadig pengene værd.[/quote]

hvis den købes i england kommer der ikke dansk moms på :slight_smile: kun hvis den købes i USA :slight_smile:

Jo, det gør der faktisk :slight_smile: Ifølge linket koster den £15.29 og ifølge min faktura koster den £ 19.11. Hvis man så trækker 25% fra £19.11, får man £ 15.288 (eller afrundet £15.29).

Alle firmaer, der har tilpas meget handel med andre EU-lande har ret til at pålægge den moms, der er gældende i købers land, så det er bestemt ikke første gang, jeg har set det fra et engelsk firma. Jeg kender ikke “bagatelgrænsen” og er egentlig også ligeglad. Hvis jeg ikke gider betale en pris, køber jeg ikke varen - hvis jeg gider betale, køber jeg den :slight_smile: Og 160-170 kroner for den bog er fint med mig.

Hvis man bestiller fra USA kommer der høj fragt + told + told af fragten - men det er jo noget heeelt andet…

[quote=Temple Bar;379391]Jo, det gør der faktisk :slight_smile: Ifølge linket koster den £15.29 og ifølge min faktura koster den £ 19.11. Hvis man så trækker 25% fra £19.11, får man £ 15.288 (eller afrundet £15.29).

Alle firmaer, der har tilpas meget handel med andre EU-lande har ret til at pålægge den moms, der er gældende i købers land, så det er bestemt ikke første gang, jeg har set det fra et engelsk firma. Jeg kender ikke “bagatelgrænsen” og er egentlig også ligeglad. Hvis jeg ikke gider betale en pris, køber jeg ikke varen - hvis jeg gider betale, køber jeg den :slight_smile: Og 160-170 kroner for den bog er fint med mig.

Hvis man bestiller fra USA kommer der høj fragt + told + told af fragten - men det er jo noget heeelt andet…[/quote]

så skal der være angivet pris uden moms på websitet - for det er forbudt både at tage indelandsk OG udenlands moms for samme vare inden for EU :slight_smile:

Bare så du ved det, så er told og moms ikke det samme…

Regitze - helt ærligt: jeg ville da ikke skrive den slags, hvis jeg ikke havde styr på det!! Jeg har bestilt varen fra hjemmesiden - det har du ikke. Så du behøver ikke opføre dig, som om du er klogere end både mig og Amazon :thumbdown:

Der er ikke moms på bøger og aviser i England, så der er ikke moms angivet på hjemmesiden - derfor har de ikke snydt nogen som helst. Som dansker kan man blot blive overrasket over at se forskellen, når man bestiller bogen.

Enig - forhandleren kan vælge enten at tage engelsk eller dansk moms. Hvis de tager den engelske moms, så er det KUN den, man betaler. Egentlig lidt flabet med denne løsning, når nu Danmark har den højeste moms… Men det er smart for danske forhandlere til andre EU-lande.

Tilføjelse: Fair nok, kender ikke reglerne for varer, der ikke er moms-belagt i købslandet. Men ellers plejer det at være sådan, at man betaler moms i det land, man køber fra - eller alternativt fra ens eget.

[quote=Temple Bar;379399]Bare så du ved det, så er told og moms ikke det samme…

Regitze - helt ærligt: jeg ville da ikke skrive den slags, hvis jeg ikke havde styr på det!! Jeg har bestilt varen fra hjemmesiden - det har du ikke. Så du behøver ikke opføre dig, som om du er klogere end både mig og Amazon :thumbdown:

Der er ikke moms på bøger og aviser i England, så der er ikke moms angivet på hjemmesiden - derfor har de ikke snydt nogen som helst. Som dansker kan man blot blive overrasket over at se forskellen, når man bestiller bogen.[/quote]

slap lige af og træk vejret en gang…

hvor kommer tolden ind i billedet?? - jeg er ganske klar over at det ikke er det samme… jeg snakker om MOMS - ikke told… og har ikke nævnt told nogen steder

og vi handler med udenlandske kunder næsten hver dag og køber varer inden for EU næsten hver dag - og hvis en vare sendes uden moms fra et andet EU land og pålægges dansk moms - så er det den rubrik der hedder EU moms

men der må kun komme moms på en vare en gang… uanset om den er dansk eller engelsk og jeg køber faglitteratur fra amazon.co.uk flere gange om måneden… og jeg bliver aldrig pålagt dansk moms…

Den er angivet med engelsk moms (VAT) på hjemmesiden, fordi det er en englesk hjemmeside. Når varen sælges til et andet land tillægges dette lands moms i stedet for VAT - og det er fuldt lovligt så vidt jeg ved. Da varen er købt indenfor EU kommer der selvfølgelig ikke told på.

Og jeg har i øvrigt lige bestilt bogen til £19.11 inkl. dansk moms :slight_smile:

[quote=Zunar-J5;379417]Den er angivet med engelsk moms (VAT) på hjemmesiden, fordi det er en englesk hjemmeside. Når varen sælges til et andet land tillægges dette lands moms i stedet for VAT - og det er fuldt lovligt så vidt jeg ved. Da varen er købt indenfor EU kommer der selvfølgelig ikke told på.

Og jeg har i øvrigt lige bestilt bogen til £19.11 inkl. dansk moms :)[/quote]

ja det er fuldt lovligt :slight_smile: - sålænge den danske moms der erstatter VATen er beregnet ud fra prisen minus VAT og det er opgivet i handelsbetingelserne at det er det der sker hvis køber er privat…