Anbefaling af forfatter

Jeg ved ikke, hvor mange af jer, der kender Harlan Coben - men han skriver nogle virkelig spændende bøger.

Der er foreløbig kommer 7 bøger på dansk:

[B]Sig ikke noget

Løftet

Gådefuld forsvinden

Sidste advarsel

Vildledt

Den uskyldige

I skoven
[/B]
Bøgerne er ikke en serie, så de kan sagtens læses i vilkårlig rækkefølge.

:ok::ok::ok:

Set med biblioteksbriller er det populære bøger. Vi har ofte reserveringer på de omtalte titler, og JA der er ikke samhørsnoter på dem, så de kan læses uafhængig af hinanden.
Men ellers er de nordiske krimi/spæningsforfatre stadig IN…og har været de de sidste 5 år.
Det er HELT utrolig hvor meget de læses.

Det første bind i trilogien af Stieg Larsson kommer på film…kan bare ikke huske hvornår :tihi:

[quote=kamikaze;122719]Set med biblioteksbriller er det populære bøger. Vi har ofte reserveringer på de omtalte titler, og JA der er ikke samhørsnoter på dem, så de kan læses uafhængig af hinanden.
Men ellers er de nordiske krimi/spæningsforfatre stadig IN…og har været de de sidste 5 år.

Det første bind i trilogien af Stieg Larsson kommer på film…kan bare ikke huske hvornår :tihi:[/quote]

Det må være et fedt job at være bibliotekar.

Får du så læst alle de populære bøger før alle andre?

Mange af de nordiske forfattere læser jeg skam også - bare ikke Stieg Larsson, jeg begyndte på bind 1, men den fængede slet ikke.

[quote=kamikaze;122719]Set med biblioteksbriller er det populære bøger. Vi har ofte reserveringer på de omtalte titler, og JA der er ikke samhørsnoter på dem, så de kan læses uafhængig af hinanden.

Det første bind i trilogien af Stieg Larsson kommer på film…kan bare ikke huske hvornår :tihi:
[/quote]

:wehu::wehu::wehu:

1. februar…

:ok::ok::ok:

Kender ham ikke endnu - men tak for tippet.

Det er altid rart med lidt nye forfattere.

Har selv lige fået anbefalet denne :

Deja-død af Kathy Reichs

Er lige begyndt på den og den virker god.

:slight_smile:

jeg er begyndt at læse nogle Ken Follett krimier, og de kan varmt anbefales :thumbup:

Plejer ikke at være til krimier normalt, men hans stil og sprog synes jeg simpelthen er så godt

Jeg kender ikke Harlan Coben men vil da kigge efter nogle af hans bøger når jeg er færdig med min Ken follett besættelse :ok:

[quote=Helene K;126217]jeg er begyndt at læse nogle Ken Follett krimier, og de kan varmt anbefales :thumbup:

Plejer ikke at være til krimier normalt, men hans stil og sprog synes jeg simpelthen er så godt

Jeg kender ikke Harlan Coben men vil da kigge efter nogle af hans bøger når jeg er færdig med min Ken follett besættelse :ok:[/quote]

Ken Follet er også god - hvilke har du læst/ er du i gang med?

Jeg har læst

Den tredie tvilling

Operation Allikke

og er igang med Sneet inde

de 2 sidste “læste” jeg på lydbog. Det gør at jeg kan høre dem mens jeg går i skoven eller motionere

Det er en supersmart måde at gøre det på hvis man gerne vil læse men ikke har tiden til at sidde ned og læse :ok::ok::ok:

[quote=Helene K;126229]Jeg har læst

Den tredie tvilling

Operation Allikke

og er igang med Sneet inde

de 2 sidste “læste” jeg på lydbog. Det gør at jeg kan høre dem mens jeg går i skoven eller motionere

Det er en supersmart måde at gøre det på hvis man gerne vil læse men ikke har tiden til at sidde ned og læse :ok::ok::ok:[/quote]

Jeg har læst “Den tredie tvilling” og “Sneet inde” - de er supergode.

Den sidste, du nævner, har jeg til gode endnu.

[quote=Eva;126232]Jeg har læst “Den tredie tvilling” og “Sneet inde” - de er supergode.

Den sidste, du nævner, har jeg til gode endnu.[/quote]

Den foregår under anden verdenskrig i det besatte Frankrig :slight_smile: Kan varmt anbefales. Men den tredie tvilling var nærmest en åbenbaring, siden jeg aldrig rigtig har gidet genren krimier :thumbup: altid rart med overraskelser

Ja, det kan være godt at opdage nye genrer.

Jeg har nu altid været til krimier.

:thumbup::thumbup::thumbup:

Har du flere Folett på lager eller vil du have nogle titler?

[quote=Eva;126250]Ja, det kan være godt at opdage nye genrer.

Jeg har nu altid været til krimier.

:thumbup::thumbup::thumbup:

Har du flere Folett på lager eller vil du have nogle titler?[/quote]

Nej er ved at løbe tør, desværre. så vil da gerne have nogle flere titler.

kender godt “jordens søjler” og efterfølgeren men har ikk fået læst dem :slight_smile:

[quote=Helene K;126446]Nej er ved at løbe tør, desværre. så vil da gerne have nogle flere titler.

kender godt “jordens søjler” og efterfølgeren men har ikk fået læst dem :)[/quote]

“Jordens søjler” har jeg heller ikke læst - men burde nok, da den er blevet meget rost.

Men to andre af Follett, som jeg kan anbefale er:

“Et sted kaldet frihed” + “Guds næve”.

Så har han også skrevet en del spionromaner - jeg har læst nogle af dem, men kan ike komme i tank om titlerne lige nu.