Anbefaling af Kattepension

Hej allesammen.

Meget længe siden. Håber I vil hjælpe mig selvom det jo desværre ikke er til mig selv hjælpen skal bruges.

Jeg har en arbejdskollega som jeg gerne vil forsøge, at hjælpe og tilbød hende, at spørge Jer herinde.

Hun har en rigtig sød ældre Ragdoll pige, som de i mange år har fået passet på Terslev Hunde og Kattepension. De rejser måske et par gange om året.

Desværre lukker de kattepensionen ned til efteråret, og min kollega vil gerne høre om I eventuelt kan anbefale nogle gode steder I selv ville sende Jeres missere hen? Gerne i nærheden af Ringsted. Men de vil også gerne køre efter det helt rigtige sted.

Det bedste vil være et sted hvor kattene har adgang til et lill udendørsareal, da hendes kat har været vant til dette når hun bliver passet.

Håber der er nogen som kender til nogle gode steder I kan anbefale, og vil hjælpe min kollega og hendes lille pige.

Ja jeg kom jo til at nævne, at medlemmerne her på forummet ligesom jeg selv var med vores Bina :broken_heart:, er lidt “gale” og kun det bedste er godt nok til deres misser. :heart: Så hvis der er nogle som ville kunne anbefale et godt sted, så er det her stedet man skal spørge :smiley:

På forhånd mange tak for hjælp og eventuelle anbefalinger.

God dag til Jer alle :hibiscus:
Mvh
Yvonne

4 Synes om

Jeg følger lidt med her, da jeg også mangler pension når Terslev lukker.
Jeg var så glad for at finde et sted med så gode forhold både med hensyn til plads og hygiejne.

Jeg overvejer aat køre op og kigge her når der opstår behov igen, men det ligger i Nord sjælland, hvilket måske er for langt.

Om os | birkemosehunde (hunde-kattepension.com)

Der er desværre ikke direkte adgang indefra og ud i de udendørs bure.
Har også kigget på andre pensioner, men mange har en for mig misforstået holdning til at man sagtens kan lukke fremmede katte samme i store fælles rum, når de skal røre sig lidt ekstra udenfor deres eget bur, og det er helt no go for mig.

2 Synes om

Tak for link Lone.:smiley:

Øv at de ikke har seperat udeadgang, og ja det er lidt lang fra Ringsted, men som sagt de vil gerne køre efter det.

Ja jeg mener også det er helt forkert, at man bare lukker fremmede katte sammen. Det vil min kollega heller ikke udsætte hendes kat for. Men hun synes også det er trist hvis den skal være indendørs 24/7. At kunn kigge ud og nyde luften sætter den stor pris på.

Det lyder ikke til det bliver helt nemt.

Så ærgerligt hvis der ikke er flere som vil gøre det lidt ekstra for kattene. Det er jo heller ikke alle katte som ønsker at komme lidt ud så, at lave muligheden enkelte steder i pensionen med en lille voliere udenfor burde være være til at etablere.

Sjovt I også bruger Terslev - men igen det beviser bare at det er et godt sted, for det er jo også et stykke her fra hvor vi bor.
Mvh
Yvonne

1 Synes om

Jeg kan fortælle lidt om Birkemosegård.
Jeg hjalp en tidligere nabo og bragte hendes kat til Birkemosegård. Hun havde fået en blodprop i hjernen, og i håbet om at komme hjem igen fra hospitalet, ville hun have katten i pension. Jeg fik det bedste indtryk af pensionen, der var ro og rent og pænt. Min nabo endte desværre på plejehjem, men alligevel ønskede hun, at katten var i pension, fordi hun hele tiden håbede at komme hjem. Til sidst var hun meget dårlig og bad om at fået katten aflivet. Den var blevet gode venner med en anden kat i pensionen, og dennes ejer syntes det var synd at aflive den og tog den til sig. Nu lever katten det bedste liv med sin bedste ven.

9 Synes om

Tertzo kattepension ligger tæt på Ringsted. Ejeren er tidligere MCO opdrætter.
Kattene har eget bur med udgang, og kattene lukkes ikke sammen.

9 Synes om

Mange tak for input og sikke en dejlig historie om Birkemose :heart:

Desværre kan jeg se på Terzo’s hjemmeside, at de også lukker ned - november måned 2023. Men der er da lidt tid at løbe på alligevel.

Det er underligt de forskellige lukker ned. Det kan selvfølgelig have rigtig mange årsager - tænker lidt om det er de nye krav der stills til pensionerne og, at det er ret så dyrt at betale for den lovpligtige årlige kontrol? Tænker det må være svært at få det hele til at løbe rundt :thinking:

Men foreløbig tusind tak indtil videre. Hvis der er andre med gode erfaringer rundt omkring vil vi rigtig gerne høre fra Jer :smiley:

Mvh
Yvonne