Anbefaling af vådfoder?

Trille spiser stort set ikke noget vådfoder - og det vil jeg gerne ha´ at hun gør. Jeg har prøvet mange forskellige mærker og typer, men der er ikke rigtig noget der hitter. Er der nogen herinde der kan anbefale noget vådfoder til en kræsen kat? Eller henvise til en tråd herinde, i givet fald det har været behandlet før :slight_smile:

Der har været mange tråde om dette emne…men jeg kan ikke søge, den funktion virker ikke…

Hvad har du prøvet?

Mine vil kun have Porta21, Almo Nature, Applaws, Schesir…fra zooplus.de det er billigst at købe på den tyske eller engelske zooplus, den danske er alt for dyr.

Lux fra Aldi er der mange der bruger og mange katte vil gerne spise det.

Mine vil IKKE.

De synes det er …noget underligt noget, der ikke kan spises.

Vores er ustyrlige, når der kommer Applaws med havtang i skålene.
Det er dyrt, men godt.

Applaws kan vi være sikre på forsvinder med Jeppe.
Af LUX er pate udgaverne absolut NO GO fra begge katte, men de små brik pater, man kan købe ved Olivers kan de fint spise:)

Whiskas - som er det hun spiser mest af, Royal Canin Sterilised, Iams forskellige varianter, Hills Science Plan, Bioplan og Applaws. Har prøvet mig frem til at hun er mest til vådfoder i poser med små stykker kød i gele eller sovs. Dåsemad rører hun overhovedet ikke. Har også noget fra Maxi Zoo der hedder Moments som det sidste - nej ak nej :slight_smile:

[QUOTE=PiaR;1060145]Vores er ustyrlige, når der kommer Applaws med havtang i skålene.
Det er dyrt, men godt.[/QUOTE]
Prisen er ikke afgørende, hvis hun vil spise det. Som det er nu smider jeg jo alligevel bare penge i skraldespanden to gange dagligt, når jeg tømmer skålen og serverer noget nyt.

Du bliver nødt til at prøve dig frem og hvis du har fundet ud af, at hun mest er til poser, så hold dig til ting i poser :slight_smile: Du kan ikke bruge andre kattes præferencer til noget som helst, for det eneste relevante er, hvad din kat vil spise :slight_smile: Jeg har f.eks. fire katte, hvor INGEN af dem vil så meget som røre Applaws :slight_smile:

Tag supermarkederne fra en ende af og køb gerne et par stykker af hver smagsvariant, så du kan finde det helt rigtige. Den ene af mine katte spiser én variant af én slags vådfoder - færdig, slut, ikke mere diskussion om det :slight_smile:

Vores rører ikke Applaws, Porta eller alle de andre “kødmærker”.
Her dur kun Royal Canin og Hills, så jeg køber flere kasser med det på udstillinger når det er på tilbud.

Hvis hun kan lide bidder i gelé i poser, så er Cosma måske et forsøg værd? Der er også Miamor i poser med sovs eller gelé. Miamor kan man også få i PetWorld - i hvert fald den i Odense.

Begge dele hitter herhjemme, men som Mette skriver - det kan du sikkert ikke bruge til så meget :slight_smile:

Elvis spiser meget gerne den orange og gule dåse LUX fra aldi. Men den blå og røde (paté) vil han så ikke have. Derudover har vi prøvet Porta 21 med kylling, det var han glad for. Ligeledes Bozita - kan ikke lige huske hvilke varianter vi prøvede, men han kunne lide det. Lige for tiden får han dog bare LUX, da det er lettest for mig.

Min Petworld og Maxi Zoo har desværre ret begrænset udvalg i kattemad, i hvert fald vådfoder, synes jeg. Så det bliver tit på nettet jeg handler - især når der er et kampagnetilbud, hvor jeg kan få små mængder. Jeg kan selvfølgelig også spørge omvendt - er der noget vådfoder der er absolut no go, som vil gå under kategorien “katte-MacDonalds-mad”?

I første omgang skal du bare koncentrere dig om at få katten til at spise vådfoder - det kan være en kamp i sig selv :slight_smile: Hvis du kan få den til at spise noget, der ikke indeholder sukker (og der står altid, hvis de gør), vil det være en bonus.

[QUOTE=PiaR;1060145]Vores er ustyrlige, når der kommer Applaws med havtang i skålene.
Det er dyrt, men godt.[/QUOTE]
enig og den den græskar

De lyse røde Cosma thai i poser er stor hit her hjem dem med kylling i kommer jeg kogen vand på lader det blive lunken /koldt så for de det det elsker de og skålene er slikket

Simba er en brite, og de har vist ikke ry for at være kræsne, så alt (af de gode mærker minus Lux) spises her. Tænkte om det måske var et forsøg for dig at starte med den normale/kendte tørfoder, men med vand over? Så er det kun konsistensen, der er ny, men ikke smagen?

Her får de også Lux fra Aldi - gele i bidder. Det der pate vil de ikke have og føj hvor det da også stinker.
Jeg hælder lidt varmt vand på vådfoderet - jo mere suppe/sauce, jo bedre :spaghetti:

[QUOTE=En forhenværende bruger;1060315]Her får de også Lux fra Aldi - gele i bidder. Det der pate vil de ikke have og føj hvor det da også stinker.
Jeg hælder lidt varmt vand på vådfoderet - jo mere suppe/sauce, jo bedre :spaghetti:[/QUOTE]

Sjovt her det også lux, men helst pateerne. Det der klumpede noget skal moses lidt med masser af vand, før der kan lokkes i damen. Sigga vil i det hele taget ikke spise ret meget “fast” mad (bortset fra tørfoder;)) og det skal altid være med næsten lige så meget vand som mad…

Hos os er det Lux den gule og orange der er et hit hos alle tre. RC Young male i poserer også godt og Rc kitten selv om det jo egentlig kun er Mattis der må få det. Vi er på den sidste kasse så de to gamle får også lov som en særlig treat. Bozita i tetrapak vil Sputnik godt spise og Lux i poser (fra Tyskland) de to andre vil ikke. Alt hvad der hedder pate vil ingen af dem spise, det skal være boller i sovs eller gele. Jeg har prøvet med cosma da jeg synes det var et af de bedre mærker - det ligner jo noget man selv kunne spise. Det vil ingen af dem have. Ud over vådfoder spiser Mattis daggamle kyllinger, kyllingefileter og oksefars, det vil de to gamle ikke spise. Det kan til tider være meget besværligt med tre katte der er kræsne på hver deres måde. Men da Bølle spiste vådfoder første gang følte jeg at det var en stor sejr da han er tørkost-oman. Bølle er stadig den der spiser mindst vådfoder, men lidt har jo også ret :slight_smile:

Kan se der stadig er mærker jeg ikke har prøvet endnu, så jeg må bare klø på. Trille bliver også tilbudt oksefars og kyllingfilet - råt. Fik hende til at spise rejer i sidste uge - de skulle bare lægges i en balje som hun skal fiske dem op fra :slight_smile: Tak for jeres tips og gode ideer - vil fluks prøve dem af fra en ande af. Hvad er det der med daggamle kyllinger? Går ud fra at de er døde - men spiser de dem som hvis det var en fugl de selv havde fanget?

Ja de er døde. Jeg pakker poser med fire i hver som jeg fryser. Mattis får to kyller om dagen. Og ja, de spises med det hele. Hvis de ikke var døde ville jeg sige at kun skriget var tilbage :slight_smile:
Det tager omkring to minutter for min MCO at kværne sådan en. Det er det bedste han ved.