Ang. retsag

Min veninde…og tidligere kollega skal i retten mod hendes gamle arbejdsplads ( min nuværende ) pga. en arbejdsskade hun pådrog sig for et par år siden.

Jeg vil jo gerne vise hende min støtte, men jeg ved bare så lidt om hvad man kan, bør og skal i sådanne tilfælde.

Der står i retslisten, at retsmødet er offentligt.
Vil det sige at jeg kan gå ind og høre det hele??
Vil det være okay at gør det eller burde jeg vente udenfor eller???

Lyder sikkert total blondine, men dette er bare uvant område for mig

Ved et offentligt retsmøde kan du sagtens sidde på tilhørerpladserne og lytte og Retten har intet imod, at du er der (bare du opfører dig ordentligt, selvfølgelig ;)). Om din veninde vil foretrække, at du først kom bagefter, må du nok hellere tale med hende om på forhånd :slight_smile:

Et offentligt retsmøde må alle deltage i, men det forventes naturligvis at du opfører dig pænt og ikke sidder og råber eller lignende.
Men se mere her - der er jo ingen grund til at jeg skriver noget, som andre allerede har skrevet :wink: http://www.domstol.dk/hjoerring/besøg%20i%20retten/overværelseafenretssag/Pages/default.aspx

Håber på det bedste udfald for din veninde :slight_smile:

Jeg vil spørge hende, hvad hun helt vil have…
Havde egentlig ikke regnet med at snakke med hende om det før dagen, men jeg kan godt se, at hun måske vil blive endnu mere nervøs ved, at jeg er der.

Hun er nervøs nok i forvejen, så det er alligevel bedst at høre hende ad.

Jeg håber sådan det bedste for hende.!!

Men det må også bare være dejligt for din veninde at vide, at du KAN være der hvis hun har brug for støtten og/eller, at du kan komme og støtte hende efter sagen.

Bare hun ved hun ikke står alene, og at du har tilbudt din støtte, så kan hun bedre afgøre om din tilstedeværelse er styrkende, eller om det bliver for meget pga nervøsitet osv.

Håber hun får medhold - drejer det sig om erstatning?

[QUOTE=Helene;596230]Men det må også bare være dejligt for din veninde at vide, at du KAN være der hvis hun har brug for støtten og/eller, at du kan komme og støtte hende efter sagen.

Bare hun ved hun ikke står alene, og at du har tilbudt din støtte, så kan hun bedre afgøre om din tilstedeværelse er styrkende, eller om det bliver for meget pga nervøsitet osv.

Håber hun får medhold - drejer det sig om erstatning?[/QUOTE]

Hun ville rigtig gerne jeg er med inde i retsalen…så det var godt jeg spurgte.
Og ja…det drejer sig om erstatning.