Angelina

Her er lidt billeder af min smukke, skønne tøs :inlove:
Hun trives super godt hér! Hun æææææælsker at jeg går hjemme hele tiden, faktisk går hun i hælene på mig rigtig meget af tiden og ellers er hun ude og nyde haven :thumbup:
Hun er simpelthen så ren i sølvet, jeg er godt nok spændt på om solen ødelægger det eller? Lige nu er det eneste sted hun har en lille bitte smule tarnish, på næsen ellers er hun helt sort. Hun ku nu godt trænge til en vask, hendes pels klasker en del, men det må vente lidt endnu.

Skøn kat der nyyyyder livet :slight_smile:

Hun er bare så flot!! Jeg er helt bjergtaget af hende!! :smiley:

Hvor er hun bare fiiiiin Elisabeth :hjerte:
Skønt at du fik hende hjem :slight_smile:

Hun er så smuk :wehuu:
Skønt for hende at hun skal bo hos dig :hjerte:

Tak! Ja hun er super god til det dér med at nyde livet, hun har det med at gå lige ind foran ens ben og så smider hun sig ned, så man skal passe på med ikke at falde over hende og så skal man selvfølgelig sætte sig ned og nusse!!! :thumbup:

Tak, det er jeg godt nok også, jeg er taget en million-milliard billeder af hende allerede :smiley:

[QUOTE=Coon Danica;821170]Hun er så smuk :wehuu:
Skønt for hende at hun skal bo hos dig :hjerte:[/QUOTE]

Tak og det er jeg godt nok også taknemmelig for :smiley:

Hvor er hun smuk, den lille “Angel” - kan godt forstå, at du er lykkelig for hende :hjerte:

Som du er for alle dine skønne katte :inlove:

[QUOTE=DK Mammarazzi;821169]Hvor er hun bare fiiiiin Elisabeth :hjerte:
Skønt at du fik hende hjem :)[/QUOTE]

Hov, jeg overså da vist lige dit svar før Rikke, sorry.
Tak og ja det var en god beslutning jeg kom frem til :smiley:

[QUOTE=Eva;821184]Hvor er hun smuk, den lille “Angel” - kan godt forstå, at du er lykkelig for hende :hjerte:

Som du er for alle dine skønne katte :inlove:[/QUOTE]

Tak og :lol:…engel er vist det sidste man kan kalde hende! Hun er mega fræk! :høhø:

Men nogen gange kalder vi hende Chaplina i stedet for, for hun sidder med forpoterne ud til siden ligesom Chaplins fødder :klapper:

Hun er altså bare SÅ smuk :inlove: Den kontrast mellem hendes sølv og smukke øjenfarve er jeg altså lidt misundelig på :tihi:

Mht sølvet så plejer solen ikke at gøre noget ved Athea her :slight_smile:

Hun er bare en flot kat - og som du siger, meget ren i sølvet.:hjerte: Og hun lader til at være faldet rigtig godt til i flokken. :thumbup:

[QUOTE=Eife;821232]Hun er altså bare SÅ smuk :inlove: Den kontrast mellem hendes sølv og smukke øjenfarve er jeg altså lidt misundelig på :tihi:

Mht sølvet så plejer solen ikke at gøre noget ved Athea her :)[/QUOTE]

Mange tak Eva. Ja hendes øjne er meget flot dybe i farven.
Det lyder godt at du ik oplever solen gør en forskel, men det har vel også noget med generne at gøre. om solen kan gøre dem røde? Jeg synes bare jeg har hørt flere sige når de er mere røde/brune i tonen så er det også p.g.a. at de går ude i solen?

Tak, ja især Asti har hun meget glæde af og omvendt, de leger vilde drenge/brydelege og de er lige meget med på det begge to, det er sååå sjovt og dejligt at se :thumbup:

[QUOTE=HeroldDesign;821353]Mange tak Eva. Ja hendes øjne er meget flot dybe i farven.
Det lyder godt at du ik oplever solen gør en forskel, men det har vel også noget med generne at gøre. om solen kan gøre dem røde? Jeg synes bare jeg har hørt flere sige når de er mere røde/brune i tonen så er det også p.g.a. at de går ude i solen?
[/QUOTE]

Mhm, altså jeg kender til en del sorte katte som bliver “cola”-farvede om sommeren, men tarnish (som sølv kattene har) har jeg ikke oplevet have noget at gøre med solen :slight_smile: Tarnish er jo i de agouti områder, hvor solblegning er i de sorte områder

Ok men de agouti hårstrå er jo i bund og grund også sorte, bare kun nogen steder :stuck_out_tongue:

Det er jo rigtig nok, men det er altså det hvide/grå i dem som jeg synes bliver farvet :gruble:
Hmm, må ned og glo nærmere på Athea i morgen

Wow!
Sikke et intenst blik hun har!

Og sikke smukke øjne.

Tak Pia :slight_smile:

Eva, jeg fandt det her billede i en anden tråd om tarnish og rufisme. Der kan man se at det er i de lyse områder Athea er lidt rødlig, som du jo også siger.

Jeg syntes bare jeg har set sølvtabbykatte med rødt i de sorte områder?:? Min tiffany er sort smoke og hun har en lille smule rødt skær ned af siden, men det er jo så også på de agouti hårstrå, det må vel være den eneste slags hun har ik?
Hvis nu en sølvtabby er rødlig i det sorte er det så rufisme?

Hvor er hun dejlig :inlove::inlove:

[QUOTE=HeroldDesign;821711]
Eva, jeg fandt det her billede i en anden tråd om tarnish og rufisme. Der kan man se at det er i de lyse områder Athea er lidt rødlig, som du jo også siger.

Jeg syntes bare jeg har set sølvtabbykatte med rødt i de sorte områder?:? Min tiffany er sort smoke og hun har en lille smule rødt skær ned af siden, men det er jo så også på de agouti hårstrå, det må vel være den eneste slags hun har ik?
Hvis nu en sølvtabby er rødlig i det sorte er det så rufisme?[/QUOTE]

Hvis hun er sort smoke har hun da ingen agouti hår? Så er hun jo non-agouti over det hele :slight_smile:

Men ja, Athea har netop på de lyse (agouti) områder. Det jeg ville tjekke, og glemte at gøre igår, var om man på de enkelte hår, kunne se om det var i det sorte eller det grå - jeg heller selv til at det er i det grå :slight_smile: Men skal jo ikke afvise før det er tjekket :tihi:

Og pas mht definitionen om det er rufisme hvis det er i det sorte på en sølv/smoke :gruble: For mig er rufisme ikke det, men det der giver en varm farve som f.eks. på denne

Og tarnish er så det der er på f.eks. Athea’s næse/snudeparti, og som jeg ikke nødvendigvis tror er de samme polygener. Ole A. har i hvert fald luftet den observation at kolde sølv giver varme sort tabbyer (og omvendt). Men om det så er rigtigt… :?

Ok så er jeg igen totalt forvirret :slight_smile:
Non-agouti hårstrå er helt ensfarvede ik?
Smoke hårstrå er netop to-farvede, hvide helt inde og sorte ude i spidsen, og afhængig af hvor meget sort kan de også være f.eks tipped m.m.

Tak skal du have :slight_smile: