Angelina

[QUOTE=HeroldDesign;821745]Ok så er jeg igen totalt forvirret :slight_smile:
Non-agouti hårstrå er helt ensfarvede ik?
Smoke hårstrå er netop to-farvede, hvide helt inde og sorte ude i spidsen, og afhængig af hvor meget sort kan de også være f.eks tipped m.m.[/QUOTE]

Jo, men det er de non-agouti hår strå der farves sådan. Det er de sorte hår også på en sølv tabby.
De agouti hår på en sølv tabby er farvet i bånd som alm. tabby, farven er bare skiftevis grå/hvid og sort.
Denne tegning fra FIFé generelle standard, synes jeg, illusterer det meget godt :slight_smile:

Det er en super god tegning, nu efter at have læst det nogle gange, tror jeg nok jeg forstår. :tihi: sølv er noget helt for sig.
Men når så jeg finder hårstrå på Yasmin som er registreret som ny 12, golden shell, som er stribede med mindst 4 ringe, så er hun egentlig golden tabby?

[QUOTE=HeroldDesign;821820]Det er en super god tegning, nu efter at have læst det nogle gange, tror jeg nok jeg forstår. :tihi: sølv er noget helt for sig.
Men når så jeg finder hårstrå på Yasmin som er registreret som ny 12, golden shell, som er stribede med mindst 4 ringe, så er hun egentlig golden tabby?[/QUOTE]

Mhm, måske? :tihi: Kan ikke huske hvordan Yasmin ser ud?

her kommer lige et dugfrisk billede af skønheden:
Jeg synes hun ser ud til at være shell, men hvis vi skal gå efter tegningen skulle hun vel så ikke have stribede hår?

Næh, det burde hun i hvert fald ikke. Men shell, shaded etc. er ikke lige det jeg har beskæftiget mig mest med, og husker ikke lige helt hvilke gener/hvilken selektion, det er der er i spil her :slight_smile: Men hun har da tabby markeringer i hovedet? Så er det nok ikke så underligt hvis du kan finde nogle tabby hår hist og her på hende? :slight_smile:

og her er et billede af et af hendes hårstrå, fint ik? :høhø::

Wow der er mange bånd på!
Men jo, det er fint :høhø:

Ja netop! Hun er forøvrigt en Maine coon når hun har M i panden…det har jeg selv hørt i tv !!!..:tihi:

Betyder det ikke bare, at hun er en hankat? “M” for “Male”… :stuck_out_tongue:

Nårh! Det er derfor Mette og de andre siger at mine killinger har meget pels! :besvimer:

Nøj, det blev du ikke populær på at sige, både Mickey og yasmin er tøsefornærmede nu :p:tihi:

:klapper: