Mens forum var nede, har jeg skrevet lidt om Oddy i kattegales facebook gruppe. Vi vil også dele historien her, da det ikke er nogen hemmelighed.
En lille opdatering herfra, mens vi krydser fingre for, at forum snart kører igen xxx
Fanni fødte d.15.12.12 en enkelt killing efter en meget langvarig fødsel - den hankat jeg ønskede mig :klap:
Hendes livmoder må have været stiv og ufleksibel under drægtigheden, for han kom ud “langstrakt” - jeg ærgrer mig over ikke at have taget billeder af denne deformt udseende killing, men jeg havde mere travlt med at puste og gnubbe liv i ham! Han vejede 85g.
Dagen efter var han blevet mere “samlet” og begyndte at ligne en killing♥ De første 3 dage var Fanni for træt til at spise nok til sigselv og ham - han holdt fødselsvægten, men tog ikke på. Den 3.nat blev hun meget slø - næste morgen tog vi hende til dyrlægen for at sikre, der ikke var noget galt. Alt var i skønneste orden - hun fik b-vitamin under huden og mere med hjem til de næste dage. Dette gjorde underværker for killingens vægt! d.22.12. vejede han 130g:) d.22.12. bemærker jeg en skarp kant ved ribbenene, der ikke havde været der tidligere.
Jeg tager på juleferie, velvidende at kattene er gode hænder hos min kattepasser:) d.25.12. skriver hun, at killingens vejrtrækning er besværet… Jeg tænker, det kan skyldes brystkassen… d.26.12. tør kattepasseren ikke andet end at ringe til vagtdyrlægen, som viser sig at være en barndomsven til mig:) Fanni havde på dette tidspunkt forladt killingen, hvilket ikke hjalp på situationen. Dyrlægen konstaterede hurtigt en alvorlig lungebetændelse og gav ikke killingen mange chancer… Kattepasseren tog killingen med hjem til sig selv med 7 penicillinsprøjter og noget kmr i hånden. d.27.12., da jeg kom hjem fra ferie, jagtede vi flydende kmr hos flere dyrlæger, som, vi vidste, havde opdrættere som kunder. Sutteflaske blev også indkøbt.
Killingen vejer nu 195g og er ved at få tænder i både over- og undermund:heart: Hans nye mødre er en ABY hunkastrat og en Cavalier vasketanteHan får sandsynligvis en god legekammerat i en blå PER, når han er stor nok.
Killingen er en rigtig kæmper. Han vil leve:) Nu bliver han hos kattepasseren, til han er 12 uger - så ser vi, hvad der sker derfra;)
Dette er første gang, en af mine killinger vokser op uden for mit hjem. Jeg er min kattepasser meget taknemmelig for at ville påtage sig denne opgave!
Kattepasseren er Ann K og hendes mand Jan og deres Bande: Ting (ABY - reservemor), Brian (PER - legeonkel), Emil (PER . kommende legekammerat), Thane (MCO), Leo (MCO), og Nanna (Cavalier hund - vasker).
Oddy vokser og udvikler sig flot, nu hvor den grimme lungebetændelse er væk:ok:
Han vejer idag 213g og har fortænder i både over- og undermund. Hjørnetænderne er ved at komme også.
Han har sin egen mening om mange ting - fx er gedemælk udrikkeligt! Kun KMR dur!:fnis:
Har I spørgsmål til ovenstående, er I meget velkomne til at stille dem. Vi valgte denne løsning - andre ville muligvis have valgt anderledes.
Jeg er Ann og Jan dybt taknemmelige for, at de vil påtage sig denne plejekilling - det var på ingen måde planlagt, men de har åbnet deres hjem for Oddy, fordi han fortjener det