Antal af katte på 56kvm2

Hej alle sammen :høhø:

Jeg bor sammen med min kæreste i en 56kvm lejlighed, og vi har overvejet at få kat/katte … så jeg ville høre hvad folk syntes om ideen med at have 2 katte på 56kvm ?

jeg har højt til loftet og har tænkt mig at bygge sådan et kæmpe kradsetræ med tilhørende huler helt op til loftet, og deroppe vil der komme en stor hylde de ville kunne ligge og “trone” på, eventuelt med en hule :slight_smile:

Grunden til 2 katte er at de ikke keder sig når mig og kæresten er på arbejde, og har læst andre steder at katte fungere bedst hvis de er 2… ved ik om det passer, har normalt kun haft en kat de andre steder jeg har boet

håber der er nogen der kan komme med et klassificeret svar :kryds:

MVH. Glenn

Jow. Jeg kan da klassificere mit svar i “det har jeg selv”-kategorien.

I en lille lejlighed er to katte (som er gode venner) en god ide.

Jeg synes I gør det rigtige. :slight_smile:

Og jeg har pt. 4 katte på 66 m2 med højt til loftet (dog også med adgang til indhegnet terrasse) :slight_smile:

Vi har pt 2 katte på 60 Kvm, vi har et stort kradsetræ, samt hylder, og det elsker de bare. Vi havde selv en kat til at starte med, men jeg vil sige, at har man to katte, så er de bare meget mere harmoniske, med mindre de selvfølgelig ikke kan lide andre katte. Jeg synes det er perfekt, men som du sikkert vil få at vide, så anskaf to killinger sammen. Det giver en ingen problemer med sammenføring, og så har de utrolig meget glæde af hinanden.

Jeg startede opdræt på 55kvm2, så I kan sagtens have to katte på 56kvm2:ok:

Jamen så er jeg mere rolig :smiley:

vil jo ikke anskaffe mig det hvis folk mente det var uforsvarligt …

men så vil jeg lige lufte ideen med at den ene kat bliver en sphynx og den anden bliver enten en hellig birma eller en ragdoll …

nogen der ved om disse ville kunne gå sammen ? :slight_smile:

Uden at have dybdegående kendskab til temperamentet hos nogen af racerne vil jeg mene, de er tæt på diametralt modsatte - som udgangspunkt.

Det betyder dog ikke, at enkeltindivider inden for racerne ikke kan gå sammen, for de har ikke alle læst bogen om racespecifik adfærd :smiley:

Ja okay, nej det er ik sikkert de alle har fået læst den bog :stuck_out_tongue:

Tjah ved ik, selvfølgelig ville vi anskaffe begge katte som killinger mon ik de ville kunne omgås hinanden så … ?

min kæreste har osse snakket om en russian blue … ved ik om den går bedre sammen med en sphynx …

ellers er der nogen der kan anbefale racer der eventuelt ville være i harmoni med en sphynx … :?

Åh, jeg misunder dig… Ville så gerne eje en Sphynx… Men jeg tror også det kommer an på hvad de har været van til… Hvis de er sammen fra killing er det jo lettere at vænne dem til hinanden, da alle killinger har krudt i bagpartiet :stuck_out_tongue:

Jeg har haft 3 katte på 48kvm og det gik fint nok, så 2 på dit antal kvm kan sagtens lade sig gøre :smiley:

Jeg tror da umiddelbart sphynx og burmeser fungerer fint sammen, jeg kender i hvert fald til en opdrætter som opdrætter begge racer.
http://www.nadikat.dk/default.htm

Burmeseren er en kærlig, omgængelig og skøn skøn kat. Jeg plejer at kalde det en “herrekat” for den nysgerrigt hjælper med diverse arbejdsopgaver og elsker at se en lang fodboldkamp eller endnu bedre Tour de France på skødet :rock:

Jeg har 3 katte på samme antal kvm, så 2 burde ikke være et problem :slight_smile: når bare du sørger for at de kan gå i højden også :smiley:

Jeg har 4 sammen på knap 50 kvm, med tre gulv til loft-kradsetræer og andre muligheder for at de kan udnytte højden. Jeg kan dog ikke anbefale at have 4 på den mængde plads, medmindre de alle absolut elsker hinanden, og kæresten og jeg flytter da også om en uge til noget større med en lille have til, hvilket vi har ventet på siden maj/juni. (Den 4. kat var på ingen måde planlagt)

2 katte på 56 kvm lyder som en rigtig god idé. Det er bedst at få to sammen når de skal være indekatte. Et kradsetræ er nødvendigt og to vil sikkert heller ikke være for lidt i kattenes mening :slight_smile:

jeg siger tusind tak for alle de herlige svar og for den hurtige respons :tak:

meldte mig ind idag og forummet gløder jo af aktivitet … herligt med alle de katte elskere :høhø:

Ja, jeg bor også med mine to på 41 kvm, det går rigtig fint :slight_smile:

[quote=Rita;263098]Jeg tror da umiddelbart sphynx og burmeser fungerer fint sammen, jeg kender i hvert fald til en opdrætter som opdrætter begge racer.
http://www.nadikat.dk/default.htm

[/quote]

Jeg er også temmelig sikker på sphynx og burmeser, men det var hellig birma eller ragdoll, der var nr. 2 og de er i hvert fald temmelig anderledes end burmeser. Til gengæld er der også en opdrætter, der har både burmeser og hellig birma, så man skal aldrig sige aldrig :smiley:

Vi klart anbefale dig at købe en ragdoll de er så sød og dejlig sociale!

En god tommelfingerregel er 10 kmv pr kat :slight_smile: hvis de har det - så har de rigelig plads hvis der samtidig er højdemuligheder og kradsmiljøer ect :slight_smile:

jeg har 6 misser på 75 kvm :slight_smile:

[quote=Battlestar;263132]En god tommelfingerregel er 10 kmv pr kat :slight_smile: hvis de har det - så har de rigelig plads hvis der samtidig er højdemuligheder og kradsmiljøer ect :slight_smile:

jeg har 6 misser på 75 kvm :)[/quote]

Jooh… men man ville vel aldrig putte to katte ind på 20 kvm i længere tid…?

:stuck_out_tongue:

[quote=Rimmen;263135]Jooh… men man ville vel aldrig putte to katte ind på 20 kvm i længere tid…?

:p[/quote]

ikke hvis man også selv skal være der inkl møbler, kattebakker ect… -LOL

men du har selvfølgelig ret - det er mere når man kommer op i 4+ katte at det begynder at have betydning :slight_smile: