Antal af katte på 56kvm2

[quote=Battlestar;263137]ikke hvis man også selv skal være der inkl møbler, kattebakker ect… -LOL

men du har selvfølgelig ret - det er mere når man kommer op i 4+ katte at det begynder at have betydning :)[/quote]

:tihi: Sorry, kunne ikke lade være.

Hejsa!

Du har allerede fået rigtig mange gode svar - som jeg er enig i :wink:

Jeg vil dog lige slå et slag for en eller faktisk to racer :slight_smile:

Når I snakker hårløs kat og én anden race, kan jeg jo ikke andet end at tænke at det jo er åbenlyst at det i søger er en Peterbald & en Siameser eller Orientaler!
Peterbalden er en hårløs SIA/OSH, som jo derfor også har samme temperament og passer perfekt sammen med en SIA/OSH.

Der findes indtil videre én opdrætter af Peterbald i DK - Kira, DK*Marseen - som også opdrætter Orientalere (og jég ved at hun venter Peterbald killinger (7 - 9 - 13) - for jeg skal nemli selv ha én :wink: ).

Men min anbefaling er en Peterbald & en Siameser eller Orientaler :ok:

  • Hvis I derimod ér falstlagt på en Sphynx, vil jeg anbefale en aktiv race, som bla. Siam/Orientaler, Burmeser mv.

Håber I finder de helt rigtige katte :slight_smile:

/Mette

I kan sagtens have 2 katte i jeres lejlighed :slight_smile:

Vælger I en Spynx, ville jeg som 2. kat vælge en af de øvrige slanke korthårsracer, altså siameser, orientaler, abyssinier, burmeser eller noget i den stil - de går godt med en sphynx.

Jeg vil ogås foreslå en korthårskat sammen med sphynx, en af grundene udover de allerede nævnte er plejen, de kræver lidt mere end en med pels(altså korthår:)), vask, pedicure og ørerensning, lidt hyppigere end man normalt bruger tid til det.
Forøvrigt en spøjs fornemmelse når sådan en gerne vil putte under dynen:høhø:

Marina

Jeg takker og bukker for de mange dejlige svar endnu engang … herligt der er så mange flinke hjælpsomme mennesker tilstede herinde …

Jeg har nu fået løst problematikken om jeg kan have to katte på 56kvm2

Da der er en der foreslår en Peterbald i stedet for en Sphynx, har jeg kigget på racen Peterbald og de ligner jo til forveksling en Sphynx, og jeg har ved der er en race der hedder Don Sphynx … så for at finde ud af hvad for en af disse 3 racer jeg skal have, har jeg oprettet en ny tråd hvor jeg har spurgt om nogen kan forklare mig de generelle forskelle der er ved disse racer…

Tråden kan findes her [ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?p=263226#post263226”]Sphynx, Don Sphynx og Peterbald ? - De Kattegale Debatterer[/ame]

Jeg er sikker på der er nogen herinde der kan forklare mig det, så jeg takker på forhånd :tak:

Ja det kan I godt, hvis kattene kan sammen:-)

MVH

Umiddelbart er min reaktion, hvorfor ikke to af samme race?

[quote=Battlestar;263132]En god tommelfingerregel er 10 kmv pr kat :slight_smile: hvis de har det - så har de rigelig plads hvis der samtidig er højdemuligheder og kradsmiljøer ect :slight_smile:

jeg har 6 misser på 75 kvm :)[/quote]

Hmm , så kan jeg godt se vi, har plads til en del flere katte :høhø:

Nu er det jo ikke KUN M2 der tæller :slight_smile:

Katte lever i højden. Jeg havde 3 på 45 m2 men de havde løbegård på 60 m2 og hylder og kradsetræer også, så reelt havde de ret meget plads.

Især hylderne oppe i loftshøjde var et hit. Folk kom ind og sagde hvor er kattene? De lå oppe og så ned på dem:-)

2 spynx eller petere er DYRE og en sia sammen med en peter ville være det optimale, samme temperament,.
en aby er jeg ikke sikker på ville være helt optimal da de KAN være meget dominerende.

ved at sphynx går fint med sia- det er der nogle stykker der har, og sphynx og cornish rex er også fint.