Apopos killingekuller lang

Jeg har ikke bil så ville ikke kunne køre den over men jeg vill gøre som kira. Knalde dens baghoved ned i kanten af en.sten trappe eller sådan

nyfødte killinger - TROR jeg - at jeg ville aflive som jeg gør med rotter og hamstere…
men jeg ville nok i virkeligheden først snakke med dyrlægen (og det gør jeg inden jeg overhovedet overvejer første kuld herhjemme!) - for jeg gasser mine gnaver. Det tager max 7 sekunder så er lyset slukket og 8 sekunder mere så stopper hjertet ganske enkelt.

men jo - ellers så må jeg jo ty til de teknikker jeg lærte da jeg tog jagttegn - omend så voldsomme metoder får jeg det fysisk dårligt af! :S men gøre det - dét VED jeg heldigvis at jeg kan! har efterhånden (desværre!) nødaflivet gnavere af forskellig størrelser, harekillinger, en måge og en enkelt lille killing, der havde bagkroppen kørt i smadder :cry:
når det er nødvendigt, ved jeg heldigvis at jeg kan - omend jeg meget nødig vil gøre det! S:

hvad gasser man gnavere med ? For det ville jeg mene er fint til en nyfødt killing ( i min verden i hvert fald)
I

Jeg har 7-9-13 indtil nu kun måtte aflive en kaninunge for en bekendt. Og det er aldrig nogensinde noget der bliver rart at gøre, men i nødstilfælder der ved jeg nu, at det kan jeg selv gøre.

Tror dog aldrig jeg ville kunne få mig selv til at køre dem over, tror simpelthen jeg vil være for bange for at de flytter sig så jeg ikke rammer ordenligt.

I mit arbejde som kalvepasser ramte jeg en af staldkillingernes ene forben/overkrop hvor huden blev skrallet af, med en af maskinerne, der måtte jeg simpelthen ringe til min chef, for det kunne jeg slet ikke håndtere at jeg havde være forskyldt i dens smerter.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1016094]Hvordan gør man egentlig det? altså afliver en killing på en forsvarlig måde?[/QUOTE] : Ja, det var også det jeg spurgte mig selv om, - da jeg stod med en fødende kat som fødte et skrigende monster med åben bug! Jeg havde jo ikke lige Kloroform på mig, og killing havde helt tydelig så, ondt, så ondt, kl 03 om natten, og selvom jeg havde kunnet få fat på en dylæge til aflivning, ville der gå mindst et par timer, så jeg tog en sok , puttede det lille dyr ned i den og gik ud på min trappe hvor jeg klaskede den mange gange ned på flisen! Da jeg var sikker på, at den var død, kastede jeg op, og gik grædende ind til min kat, der stadig var i fødsel! Det er det værste jeg nogensinde har prøvet, men glad for, at jeg kunne!

Cats og Conni

conni - hvor jeg kender fornemmelse !

Men sokken er faktisk værd at huske ! det giver mere sving på, og en snasket killing er ikke det nemmeste at holde på

og sikke en blodig tråd det blev - men egentlig rart at få debatteret- det er jo et reelt dilemma vi kan stå i, og som måske kan være lidt ømtåleligt

[QUOTE=kira v;1016551]conni - hvor jeg kender fornemmelse !

Men sokken er faktisk værd at huske ! det giver mere sving på, og en snasket killing er ikke det nemmeste at holde på

og sikke en blodig tråd det blev - men egentlig rart at få debatteret- det er jo et reelt dilemma vi kan stå i, og som måske kan være lidt ømtåleligt[/QUOTE]

:slight_smile: Det er det, og jeg vil mene, at det er et af de HELT store spørgsmål man skal stille sig selv inden man laver killinger :slight_smile: For netop som Conni skriver, er der jo langt fra altid tid til at vente, og hvis man ikke selv kan, hvad så?

Nu kan jeg huske Connis oplevelse, for killingen i sokken var fra Gallianos kuld og det har simpelthen været min største skræk ved begge de fødsler, jeg indtil videre har haft. For jeg mangler stadig at finde ud af, om jeg har det i mig at gøre det samme…

:slight_smile: Det kan jeg godt forstå, og uha, jeg frygter det også, selvom jeg er klar over at jeg kan. Men jeg forstår 300% at Conni kastede op, for uha :frowning:

[QUOTE=Temple Bar;1016590]Nu kan jeg huske Connis oplevelse, for killingen i sokken var fra Gallianos kuld og det har simpelthen været min største skræk ved begge de fødsler, jeg indtil videre har haft. For jeg mangler stadig at finde ud af, om jeg har det i mig at gøre det samme…[/QUOTE]: Mette man kan meget mere end man tror , når man hører en lille nyfødt killing simpelthen skrige, og morkatten blive fuldstændig frustret over lyden!:brist: Men jeg glemmer ikke alle de dejlige fødsler med superkillinger jeg har haft!
:brist:

Cats og Conni

[QUOTE=Vipstøsen;

EDIT: det heller ikke særlig rart :(, men det er endnu værre at stå med en skrigende rotte hvor der er gået noget galt og den har det forfærdeligt og lider. Så hellere for knækket nakken på dem så de får ro (dør). Et eller andet sted mener jeg at det er godt at jeg har haft det sådan de få gange hvor jeg har været nødt til at foretage en hurtig aflivning. Hvis sådan noget ikke er ubehageligt, så har man mistet en vigtig del af sig selv (mener jeg) i forhold til at beskæftige sig med forsøgsdyr… eller opdræt for den sags skyld.[/QUOTE]: Sååå Enig selvom det er forfærdeligt!:trøste:

Cats og Conni

Det satser jeg også på :slight_smile:

[QUOTE=conninissen;1016614]: Sååå Enig selvom det er forfærdeligt!:trøste:

Cats og Conni[/QUOTE]

Ja, og jeg tænker det må være endnu mere forfærdeligt når det er ens hjerteblod (opdrættet).