Appetit ifm. Medrol

Min gamle kat har været på Medrol igennem et par uger og er i går påbegyndt sidste fase af nedtrapning. Hans appetit for og indtag af vådt og tørt har - som forventet - været stor undervejs.

I dag (dagen efter første dag på mindste dosis) virker det dog nærmest som om appetitten er væk: Han har spist lidt vådfoder og snacks og har drukket lidt vand, men ingenting sammenlignet med de seneste uger, og det, der kommer ud den anden vej, er relativt begrænset (han har tisset tre gange, ingen afføring). Jeg havde forstået på dyrlægen, at jeg først ville se forskellen på appetit og dermed “output”, når han var helt ude af Medrolen.

Måske det er forventeligt, når dosis er nede på 1/4 af, hvad den har været, at han lige skal finde et normalniveau igen? Eller burde han spise/drikke mere, når han stadig ikke er helt ude af behandlingen?

Tænker at det vel kommer an på hvad hans grundsygdom er, altså hvad han får medrolen for?
Hvis grundsygdommen i sig selv medfører nedsat appetit eller kvalme, altså noget som medfører nedsat fødeindtag, så tror jeg sagtens af man kan se effekten af mindre dosis medrol, allerede inden man er helt ude af behandlingen.

Vi ved desværre ikke, hvad der ligger bag. Efter røngden (tjek for brud) og blod/urinprøver (tjek af organer og udvidet nyretests), var den umiddelbare forklaring forstoppelse og mulig infektion som følge heraf. Og deraf Medrolen.
Pt er status, at han har det bedre, end da vi startede behandling, men appetitskiftet undrer mig en smule.