Ja så er der faktisk ved at være gået et helt år, siden jeg for alvor tog kampen op med Oliver og hans bideri og angreb på mine ben… Så jeg synes lige at alle jer der har støttet og kommet med råd og vejledning skulle have en opdatering…
Jeg kan kun sige at det går forygende! Over det sidste år har Oliver virkelig udviklet sig, og har forstået at jeg ikke vil have at han angriber mig… Også selvom det kun var i leg… Fra at være et lidt tøvende kat, der ikke rigtig gad så meget nus, leg og alm. hygge, er han blevet det stik modsatte… Han er konstant omkring mig, og kræver nus hele tiden
Et af hans farvorit tidspunkter er når jeg rister et par flutes til min frokost… Så tuller han med i køkkenet, og nusser sig op a mine ben, og vi har en hel nusse tur alt imens flutene rister… Det elsker han… Jeg sidder på gulvet og han er ved at vælte over sine egne ben imens
Hans angreb foran skabet (som nogle måske husker, var det kun der han bed i mine ben) er stort set væk… Han nusser i stedet mine ben og gør sig lækker… Jeg gir ham stadig godbider foran skabet alt imens jeg finder tøj… Men det er på en helt anden måde… Først når vi har nusset lidt, får han dem, hvor han før hen fik dem med det samme, fordi det så distraherede ham…
Vi måtte dog lige repetere det hele forfra efter min operation for galdesten… Jeg tror at han blev usikker på at jeg jo opførte mig helt anderledes end jeg plejede at gøre… Kunne dårligt stå op, fordi jeg havde smerter i operations sårene, og det gjorde ham usikker… Så der fik jeg et par bid i benene… Men igen slet ikke som tidligere… Da jeg var på benene igen efter nogle dage, gik vi igang med at repetere, og efter 3 dage var vi tilbage til hverdagen igen…
Vi klikketræner stadig hver aften, og Oliver kommer selv og henter mig, hvis jeg er for langsom til at fatte at nu vil han altså klikke Om aftenen når vi ligger og ser tv, plejde han altid at ligge i den modsatte ende… Nu ligger han med rumpen op af mig, og halen hen over min hals og snork sover i flere timer der…
Det har været et hårdt år, og vi har da taget vores kampe… Men resultatet er det hele værd… Så mangler jeg bare at gøre ham glad for gæster… Men det tager jeg stille og roligt… Folk er advaret om den hvæsende missekat ude på badeværelset når de kommer… Det vigtigste er jo at ham og mig har et godt forhold til hinanden, og det har vi helt sikkert nu