Årets første plejekillinger er landet

I torsdags hentede jeg årets første plejekillinger - 3 små helt tamme pus på 4 uger :inlove: Desværre kæmper de lidt med dårlig mave, og jeg er løbet tør for idéer til at fikse det, så hvis der er nogen der har en mirakelkur, så sig endelig til.

I år tænker jeg lidt på at holde plejekillinge-nus, hvis der er nogen der har lyst til at komme og gramse på killinger (og voksne) :slight_smile:

De bare så nusser, jeg hilste på dem i onsdags, da jeg hentede de 2 vildkattekillinger

Hvad har du prøvet indtil videre for at afhjælpe det?

De har fået hvad jeg lige havde ved hånden: RC Gastro Intestinal tørkost + vådfoder og så har jeg prøvet at lave mos med kylling og udkogte ærter (havde ikke lige noget ris).

Prøv at drysse HUSK på deres vådfoder.

Mht tørfoder ved jeg, at mange har virkelig god erfaring med IAMS Hairball til at samle dårlige maver :slight_smile:

[QUOTE=TanjaE;1249896]I torsdags hentede jeg årets første plejekillinger - 3 små helt tamme pus på 4 uger :inlove: Desværre kæmper de lidt med dårlig mave, og jeg er løbet tør for idéer til at fikse det, så hvis der er nogen der har en mirakelkur, så sig endelig til.

I år tænker jeg lidt på at holde plejekillinge-nus, hvis der er nogen der har lyst til at komme og gramse på killinger (og voksne) :)[/QUOTE]

Meget gerne! :smiley:

husk på vådmaden og godt med mælkesyre bakterier. Jeg bruger paraghurt, knust mellem to skeer. Sådan ca 1 tablet pr 2 killinger når de er små.
Det har heldigvis kun været nødvendigt to gange.
Hvis ikke rimelig hurtigt du får has på det, så snak med dyrlægen, en omgang noroclav eller et skud convenia skader i hvert fald ingen og kan få kål på trælse baciller de evt kan rende rundt med.

[QUOTE=Temple Bar;1249900]Prøv at drysse HUSK på deres vådfoder.

Mht tørfoder ved jeg, at mange har virkelig god erfaring med IAMS Hairball til at samle dårlige maver :)[/QUOTE]

[QUOTE=kira v;1249952]husk på vådmaden og godt med mælkesyre bakterier. Jeg bruger paraghurt, knust mellem to skeer. Sådan ca 1 tablet pr 2 killinger når de er små.
Det har heldigvis kun været nødvendigt to gange.
Hvis ikke rimelig hurtigt du får has på det, så snak med dyrlægen, en omgang noroclav eller et skud convenia skader i hvert fald ingen og kan få kål på trælse baciller de evt kan rende rundt med.[/QUOTE]

Hvorfor tænkte jeg ikke på HUSK noget før - jeg har haft brugt det til plejekillinger før. Jeg må lige se at få købt noget paraghurt også, og hvis det ikke bliver bedre i løbetaf weekenden må jeg lige ringe til dem hos IK og høre ad mht dyrlæge.

Jeg må se at finde nogle datoer så, for jeg synes det kunne være så hyggeligt at holde killingenus :smiley:

Jeg kommer også meget gerne, hvis du rammer en af mine friweekender :smiley:

Jeg vil også meget gerne komme og nusse nogle missere, både store som små :slight_smile:

Mangler vi ikke billeder af de små? :kryds:

Jooo, det kan der være noget om :ups:

Kuldet er mit I-kuld, så killingerne fik græsk inspirerede navne med I: Inesa (sort pige), Idylla (sort pige) og Ikaros (blå dreng) :inlove: Desværre har jeg kun taget billeder af Idylla og Ikaros.