Årets havetråd 2017

Man siger at urin tager det værste :sunglasses:
Invester i nogle gode handsker med skind i håndfladen, de ekstra kroner man giver for sådan et par, et godt givet ud :ok:

3 Synes om

well…har været ude med den helt vildt lange motorsav…den tager grene i 4 meters
højde …
Nu tager jeg saven af, sætter hækkeklipperen på…og går ud og høster brændenælder …håber ikke det bliver nødvendigt at afprøve midler mod bid …måske eddike er brugbart ?

Eddike - ja, det var da vist det, vi brugte i gamle dage oppe hos min mormor :ok:

Eddike var lidt af et vidundermiddel i gamle dage, tror jeg. Det kunne også bruges mod hikke - så fik man det på en sukkerknald. Jeg kan dog ikke mindes, det nogensinde har hjulpet :smile:

Eddike er godt, ved dog ikke mod brændnælde stik.

Jeg bruger eddike til afkalke med, har en blanding med lidt opvaskemiddel i til vask af kattebakker, sammen ting blandet op med vand til rengøring af gulve.
Og blandet med salt er det godt mod ukrudt

Nu bevæger vi os godt nok lidt væk fra emnet, men et eller andet husholdningsråd siger, man kun behøver 3 midler for at kunne klare al sin rengøring: Eddike, opvaskemiddel og knofedt! :rock:

1 Synes om

mon ikke det var de sidste tomater …der er da gonnok en håndfuld grønne…meeeeen…

Møgvejr :rage:

Her troede jeg at det skulle være godt vejr idag, så jeg kunne få gravet lidt roser og flyttet lidt af hvert og sået stauder, også er det lige begyndt at finregne nu jeg så har taget tøjet på :grimacing: … og af den rigtig fine slags som egentlig ikke virker af så meget, men man bliver SÅ våd af det.

Eneste lyspunkt var at jeg kunne hente dahlia ind til buketter endnu engang.:hibiscus:


Blinklyset er med for at vise str.forholdet. Er Det ikke vildt :heart_eyes:

EDIT: det er selvfølgelig et BLOKlys og ikke et blinklys. Damn phone

4 Synes om

:klappe:

Ingrid 1 - 5 græsplæne.

Den kamp vinder jeg simpelthen aldrig :persevere:

Især ikke med den plæneklipper. Jeg kan ikke huske, om jeg har nævnt det før, men nu gør jeg det så igen. Skulle I nogensinde få den tanke, at en batteridrevet plæneklipper kunne være en god idé - DET ER DET IKKE!

Nej, hvor har jeg fortrudt, jeg fik sådan en i stedet for en benzindrevet. Og det skal lige siges, det er en pænt dyrekøbt erfaring, så jeg går jo ikke bare ud og anskaffer en anden, før den her ikke virker mere :frowning_face: Men den holder nu nok heller ikke så længe her på den her pløjemark. (Faktisk har jeg overvejet, om jeg mon bare skulle investere i en håndskubber).

To batterier holder ikke engang til, at jeg kan komme hele baghaven rundt, når plænen er, som den er lige nu. Og når de så er afladet, kan jeg ikke få dem til at lade op igen, før de har ligget en halv times tid. Kan nogen forklare mig, hvad det skal gøre godt for?

Lige nu sidder jeg bare og venter på, at et af dem bliver ladet så meget op, at jeg kan få den sidste lille firkant slået. Jeg VIL have det gjort i dag. Forhåbentlig inden det bliver mørkt :unamused: