Årets havetråd 2018

Mine roser er glubske med vand lige nu, og alligevel er varmen strid ved dem.
De får 2-3 L vand per rose hver aften … og de er alligevel slatne hver eftermiddag af varme! :confused:
Så jeg tænke faktisk godt varmen kan være årsagen. Her har varmen endda taget livet af de sidste bladlus :open_mouth:

1 Synes om

Hvis ikke du vil have den over det hele, så skynd dig at fjerne den uanset hvor køn du synes den er… der er heller ikke sjove at træde på

1 Synes om

Den frøformerer og er meget villig til det - så ja, jeg fjerner alle mine tidsler og mælkebøtter så snart de kommer op og senest inden de smider frø.

2 Synes om

Det løb er vist for længst kørt med min græsplæne :slight_smile: Jeg gætter på, at den består af 25 % græs, 50 % mos og så 25 % alt muligt andet. Det kan jeg ikke overskue at rydde op i alligevel.

græs, mos og mælkebøtter er jo bare nuancer af grønt (eller det bliver det igen).
Tidsler stikker, så hvis noget, så ville jeg prioritere at stikke dem ud.
Stikke/grave dem op med rod.

1 Synes om

Tidsler har fanden skabt i vrede - og de ikke alene stikker, de forbandede torne efterlader gerne nogen onde, lyse splinter, der er svære at få ud, da de næsten ikke er til at se… :angry:

3 Synes om

Nu har rosen åbnet sig mere, og det ser nærmest ud, som om der er 2 kerner i den, hvis I forstår, hvad jeg mener. Kan der godt være det?

2 Synes om

Det ser da sådan ud - en tvilling? :tihi:

1 Synes om

Vejret ER hårdt ved rosenblomsterne…de når dårligt at springe ud før de er slasket sammen igen. :expressionless: Til gengæld er løvet fint - for alle svampesygdommene har svære kår i år pga. det tørre vejr. :relaxed:

2 Synes om

Og at de yderste kronblade er lidt grimme er meget normalt - når man ikke sprøjter med gift. :wink: Der er mange dyr, der kan finde på at ‘slikke’ lidt på sådan en lækker knop. :yum::grin:

1 Synes om

En nellike - måske en fjernellike? Den startede med at smide alle de blomster, den kom med, og jeg troede aldrig, den blev til mere. Men jeg skal love for, den trives i sol og varme :slight_smile:

5 Synes om

Min syriske rose er nu endelig sprunget ud.
Så glad for den.

Ikke så stor endnu men de kan blive store som små huse :hjerte:

5 Synes om

Hvad er det her for bær og kan de bruges til noget fornuftigt :slight_smile:

1 Synes om

Gin? Så vidt jeg kan se, er det slåen. Lad endelig være med at smage på dem!

1 Synes om

Snaps :wink:

2 Synes om

Tak :slight_smile: Er der nogen der mangler vil jeg mene vi kan plukke i nærheden af 10 -20 kg i vires læbælter :slight_smile: og så vil der stadig være rigeligt til dyrene :slight_smile:

Slåen snaps haps haps :yum:

1 Synes om

Slåen snaps er så godt

Øv hvor er det ærgerligt at du bor så langt væk :confused:
…Vi havde gerne aftaget nogen

Så er der lidt gang i blomsterne igen… ej hvor har de bare elsket den gang vand…:heart:

Lidt dahlia, den første hedder American Dawn

Creme De Cognac


Babylon Bronze

Rose Apricot Sunset

Rose Nostalgia

Den sidste rose ved jeg ikke hvad hedder, lokalkøbt på torvet

6 Synes om