Årets havetråd 2019

Nu forstår jeg bedre, at vi ingen blommer så i græsset første gang jeg så huset sidste efterår …

Der er noget sygdom i blommetræet :confused: de vokser og er fine og bliver større og større, lige som de skifter fra lysegrøn til mer rødlig, så går der noget i dem, de skrumper ind og falder af - en efter en :confused:
Min mor har prøvet det samme - og hendes blommetræer kom aldrig til at give sunde blommer igen.

Nå, så er det da godt, at jeg da bare slet ikke vil have blommer alligevel, nå hva altså :ihhaltsaa:
De smager da bare heller ikke godt, nå :ihhaltsaa:

Vi fælder da bare det blommetræ til efteråret, når de store grantræer alligevel skal ned senere i år.

Like shit - men sku’ du skifte mening, så har vi i overflod - incl. selvsåede blommetræer i udplantningsstørrelse… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Men hvor bor du? :tihi:

:heya:

Tæt på miiig … :dans:

1 Like

Nu ryger det gamle blommetræ i hvert fald … det skulle nok ned uanset, for det er vildstamme og bliver ALT for stort :confused:
Men ikke en gang hvepse gider blommerne. Så ved man det er galt!

Nu ser jeg lige om der skal bygges redskabsskur der i stedet eller anlægges køkkenhave i stedet. Det må tid, penge og overskud lige afgøre over de næste par år :stuck_out_tongue:

ikk fordi jeg dyrker det…men nok et frø fuglene ikke har …rø…ædt…

og det er hamp…

7 Likes

Det ligner i hvert fald bedre en Dothes quinoa :slight_smile:

Du siger bare til - de er plukke modne nu! :wink:

1 Like

Min lille oase sådan set lidt fra oven.
Det nye vandbad er helt til venstre under piletræet.
Det er lidt kaotisk i år - alt vandet og ok med varme har givet en überfrodighed, men da jeg har valgt at lege med killinger i stedet for at gå med røven i land og luge, ja så ser det også ud derefter :wink:

Men grønt det er det og jeg har masser af æbler, rødbeder og grønkål. De første 3 liter syltede rødbeder er sat i skabet.

8 Likes

Dorthe, det lyder da lidt interessant. Hvad er det for nogen I har ? Dem der er i overflod og selvsåede?

@DorteH - jeg tror, du bliver nødt til at holde blommetræsnus :hoho:

1 Like

Mener det er viktoria blommer - sådan nogle rødlige nogen, kan lige ta’ et billede…

@Vipstosen & @Skattekat: Værsgo… :wink:

4 Likes

Super ide - det sku’ jo også være det nye sort at kramme træer… :sunglasses:

2 Likes

Uuuuuuuuuuuuh! Sådan et vil jeg have :heart_eyes:

1 Like

No prob - der er rigeligt af såvel træer som frugt til alle, incl. rådyrene:

1 Like

@Vipstosen skal vi samles om at plyndre endnu en have? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det kunne da godt være… hvis @DorteH vil plyndres hehe

I skal være så hjertens velkomne! :+1:

2 Likes

Kommer I så ikke en tur til jydeland med et træ? :kryds:

1 Like