Argh , hunhunde i løbe tid!

Ved godt dette er et katteforum . Men søger alligevel lidt råds herinde:)
åh ja…
Jeg hader dem >.<
Ej, men det er godt nok irriterende når man har en fertil hanhund i lejligheden… Han går pt amok med at humpe alt og alle. Bamser, mennekser. Sågar mit ben om natten hvis jeg får slynget det ud fra dynen. Og han piver…
Normalt er Bamse slet ikke sådan. Men det hele er sat i kuks efter min veninde var på besøg med hendes hunhund i løbe tid. Hvis jeg havde vidst at hun var i løbe tid skulle hun slet ikke have været med.
Overvejer stærkt at få ham kastreret…
Men tror bare at hans allerede tilbageholdende sind og type ville blive for påvirket af det?. :øhmm:

Nogle påstår, at det går ud over hanhundens “sikkerhed” over for andre hanhunde at blive kastreret, og andre anbefaler det.

De to hanhunde, jeg har haft, ændrede ikke adfærd til det negative, og jeg synes desuden også, det er synd, at de skal gå med et behov, de ikke kan få dækket. Det er jo også tydeligt, at Bamse døjer med det.

For resten var det MEGET ubetænksomt af din veninde at tage en løbsk tæve med. Hun burde have tænkt sig om.

PS: Mine hunhunde har også været kastreret. Fordelene er indlysende, hvis man vel at mærke ikke vil have hvalpe på dem, og det påstås også, at man “forærer” dem nogle år i den sidste ende.

Ja, blev også lidt små sur da hun tog den med.
Eller havde givet hende lov, havde dog ikke regnet med hun ville gøre det når den var i løb.
Men sket er sket.

Tror jeg igen vil overveje kraftigt om han skal kasteres . da jeg ikke umiddelbart har nogen ide eller tanke om at han skal have hvalpe. Siden han er født med tandfejl , og også er blanding.

Jeg kender også selv en del kastrater, som er blevet mere rolige.
Men har dårlig erfaring med små hunde som er blevet nærmest paniske efter kasteration…

hmm

Havde aldrig problemer med min han rottweiler selv om nabohundene var i løb, nok sad han og vejrede i luften, men han strejfede ikke som nogle hanner kan finde på.

Ved at de fleste hanner bliver roligere efter en kastration, men ville nu aldrig selv gøre det, selv om alle mine bamser er det…Hmm dobbelmoral!

Kan dog huske det døj der var når vores tæve var i løb, med at få bugseret den hund ovenpå, imens den anden fik tid nede hos resten af familien. :høhø:

Det var ubetænksomt at tage en tæve i løb med, da det kun kan gøre en han kuldret. Det burde hun da havde vidst. :S