Arghh Boligpriser!

Sidder her og kigger lidt på hus eller ejerlejlighed i ørestadsområdet og det er jo sindsygt! Ikke fordi det kommer vildt meget bag på mig, men hvordan får man som alm. menneske råd til en lejlighed på 3+ værelser som koster 4-5 mil ???
Ihh det er så øv, for først havde vi kigget på et hus men hvis det skal koste under 3 mil så er det jo nærmest et håndværkertilbud… Og det er ik liige det vi søger… Så nu har vi nærmest opgivet vores drøm om et hus med løbegård til misserne osv, for så at kigge på nogle nye lejligheder omkring ørestaden, men det er jo urealistisk høje priser på højde med nybyggede huse -øøøvvvs
Piv piv what to do what to do…

jeg kan seriøst godt følge dine frustrationer… men der er flere ting du kan gøre :slight_smile:

i kan vælge at kigge efter noget vest eller syd for københavn - nord er der samme priser så det dur knap så godt… men syd og vest er bedre…

i kan vælge at vente 1½-2 år mere… alm makro-økonomi siger at konjunktursvingninger tager ca 10-14 år for en cyklus så vent et par år - så rammer den bunden og så er priserne langt mere favorable… de er allerede godt på vej ned…

i kan vælge at se på rækkehuse… der kan i i stedet forvandle hele haven til en løbegård frem for kun et aflukke

i kan vælge en stor lejlighed syd eller vest for KBH hvor den er så stor at der VIRKELIG er plads til mange indemisser… evt en med lukket altan hvis i kan finde det. Det koster omkring halvdelen af et hus i samme størrelse - måske lidt mere… vi giver 8,2k for vores leje og vi har 100 kvm Det er ok indtil vi skal til at købe hus om 3-4 år til lavpris

Så der er da nogle muligheder - men forstår VIRKELIG godt din frustration - det er umuligt for førtegangskøbere pt… men vær lykkelig for at du ikke købte for 1½ år siden - de købere har lige mistet 10-25% af ejendomsværdien til lavkonjunkturen… børnrfamilie på tvangsauktion… det er ikke en fed situation…

så chin up :slight_smile: der er muligheder og med lidt tid bliver der endnu flere… og med faste indkomster er bankerne faktisk ok søde endnu :slight_smile:

Knusere

ELLER ku i købe et hus på lolland til 600.000 kr som IKKE er håndværkertilbud :wink:

En del af problemet ligger i, at I vil have en lejlighed, der ligger et spytklat fra “alt” og som er totalt nybygget (nybygget er altid forholdsmæssigt dyrere end “gammelt”) - og så bliver prisen altså høj. Jeg kender absolut ikke nogen i din alder (nu ved jeg ikke, hvor gammel din kæreste er), der har råd til at købe lejlighed i Ørestaden og i det hele taget kender jeg ikke særligt mange i den alder, der har råd til at købe hverken lejlighed eller hus. Det har aldrig været billigt at være førstegangskøber, ligegyldigt hvor gammel man var og hvornår vi har talt om. Hvis der er så meget lavkonjunktur, at boligpriserne er meget lave, har “folk” typisk ingen penge og uden penge kommer man ikke langt, så et minimum skal helst være, at man har råd til at lægge udbetalingen kontant - så er banken/kreditforeningen meget lettere at snakke med :stuck_out_tongue:

Selv bor jeg i et lille rækkehus i Nordsjælland, men det fik jeg da først råd til i forbindelse med, at jeg fik en méngradserstatning for 4 år siden. Jeg var kommet til at købe bil for min opsparing, så jeg skulle begynde forfra :frowning: Mit hus svarer i m2 til en 2-værelses lejlighed og jeg har så en lille have/terrasse til, som jeg bruger meget om sommeren.

Som Miss T skrev, synes jeg I skal kigge andre steder som f.eks. syd og vest for København (hvor jeg selv planlægger at flytte hen næste gang - primært pga. priserne) og måske erkende, at I ikke har råd til alt fra starten. 3+ værelser er en stor begynderbolig :slight_smile:

Nu bor jeg ikke i KBH, men kender nu godt din frustration alligevel :slight_smile:
Min kæreste og jeg har nemlig kigget efter hus i Odense området og alle de huse vi sådan rigtig kunne lide kostede omkring 2,5 mio og op efter - det har vi råd til om 3 år når jeg ikke længere er på SU (regner da med at få et job -høhø ), men ikke lige nu.
Vi fandt så et hus i vores prisleje og det hele var super duper…men så ville banken ikke låne os pengene før vores andelsbolig var blevet solgt pga. markedet pt. -blåblå
Jeg er så, så heldig at have nogle SKØNNE forældre, så vores løsning blev at de køber huset og vi så lejer det af dem, men vi kan gøre som om vi ejer det = vi bestemmer alt der skal laves om osv. [bigloony] Ved ikke om det er en mulighed for jer?

Hehe vi er begge indfødte amar’kanere og hele vores familie bor på amager samt alle andre vi kender så derfor ville vi helst ikke for langt væk. Vi har ca 500.000 til udbetaling kontant og resten må vi låne os til. Ja det kunne godt være at vi skulle vente lidt, men det er nu det kribler, specielt når man lige har set drømmeboligen :stuck_out_tongue: Men kan godt se fornuften i at slå koldt vand i blodet… Og helst nybygget pga vi ikke er gør-det-selv mennesker så ville vi helst have noget der var forholdsvist nemt at gå til [bigloony]

He he og så er det jeg er glad for at være jyde og bo på landet ss Jeres udbetaling er mere end hvad vi fik presset vores hus ned i som dengang var et dødsbo, det stod til 550.000 og efter forhandlinger med arvingerne som kun kunne enes om huset skulle sælges, ja så fik vi det for 390.000 kr - der skulle laves lidt, men er fuldt beboeligt og med grund på 950 kvm :slight_smile:

MVH
Gitte

He he og så er det jeg er glad for at være jyde og bo på landet ss Jeres udbetaling er mere end hvad vi fik presset vores hus ned i som dengang var et dødsbo, det stod til 550.000 og efter forhandlinger med arvingerne som kun kunne enes om huset skulle sælges, ja så fik vi det for 390.000 kr - der skulle laves lidt, men er fuldt beboeligt og med grund på 950 kvm :slight_smile:

MVH
Gitte[/quote]

-uuh -uuh -uuh -uuh -uuh -uuh

Jeps, så du må flytte til jydeland, der er jo masser af penge og sparer og så kan I bruge dem på billet med flyveren over til familien -høhø
Forstår godt din frustration, har ofte undret mig over div. bolig programmer, for hvem sulen ligger da inde med flere millioner til en lejlighed/hus, der skal jo også betales en masse hver mdr.

MVH
Gitte

Ja lige præcis. I må jo være millionærer derovre med så lave boligpriser :stuck_out_tongue:

Vi har vores hus

TIL SALG
Vi bor i Espergærde - det er på 250 kvm - og så er der løbegård - hønsegård - drivhus og udhus.

Der er fuld kælder - med køkken og bad - så man kan mageligt bo to par i huset - hvis man havde lyst til det (for at dele økonomien)
De første 10 år vi boede i det, lejede vi kælderen ud så vi fik en ekstra indtjening (til terminen) -thumbs

Kan sende dig et link - hvis du er nysgerrig [bigloony]

Hvor ligger det? Og koster det under 3 mil ? -jegkrydser

Må man få et link selvom man ikke vil købe??

Jeg er så nysgerrig og elsker at se hvordan i alle bor og har indrettet løbegårde [bigloony]

Huset ligger på Kildemosevej 13, 3060 Espergærde

http://www.henriksallerup.dk/index.php? … &Itemid=62

Prisen er 2.890.000,- med udbet. på 145.000,- (der er jo langt op til 500.000,-) og vi er villige til en forhandlig.

Finder lige et par billeder af løbegården (de skal jo lige ind i galleriet først - UPS) -what

Sorry - nu har jeg prøvet at sætte billeder ind, men den kommer bare med en masse dumme koder - og jeg HAR gjort som man skal . . . . -græd -uh

Kan I ikke bare gå ind i mit galleri og se på billederne der ??? SORRY igen igen . . -ked -ked

HAr ikke tid til at fjumre mere - skal være færdig med en bryllupsgave til mit yngste barn . . . -bleg

ALTSÅ . . . SKRIIIIIGGGG . . . nu gør den det igen

Århh der er ellers skønt i espergærde. Der bor min farmor. Men det er desværre lidt for langt væk [bigloony]

ØHHHH - For langt væk - fra hvad ???

Spændende - mon jeg kender din Farmor [bigloony]

HÅNDEN PÅ HJERTET
Det er da ikke afstanden (med mindre det handler om flere timers kørsel) men det faktum man elsker hvor man bor.
Og tænk…at få et hus med løbegård til dyrene…det er jo en gave oveni -thumbs
Brita
nb…på mors får man næsten penge for at overtage blot 1 af alle de huse der står tomme…ok, der er afstanden nok liiige i overkanten, men til gengæld er der SÅ højt til himmelen, man bliver svimmel

Jep. -velkommen Velkommen til verden.

Det gælder om at spare op, hvis man vil bo godt i Kbh.

(Eller be’ om hjælp fra sine forældre [smilie=hate-tunz.gif] ) -engel