Århnej! Ikke igen!

jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind! :argh:

De sidste 2 dage har Deep haft tynd mave igen! og jeg har altså ikke “vandet” med fontæne siden sidste gang - just in case :kryds:

Jeg fjerner klatter hver eneste gang jeg selv er på wc for at holde bakken frisk og lækker til den næste og for at måske undgå at de andre bliver smittede hvis det er det samme som sidste gang. :bebe:

De 2 store har fast fin, tør afføring. Deep prutter og lugter af rådne æg og er helt blød. :prut:

Hvis jeg skal igennem sådan en omgang mere ved jeg ikke hvad jeg gør. Det er jo som stig sagde - umuligt at sige hvor det kommer fra, så jeg kan INTET gøre! :wittsend:

Jeg er helt grædefærdig ved tanken om at skulle igennem alt det møg en gang til… :græde:

Hvad med - helt fast - at koge det vand du giver dem. Så kan du i hvert fald udelukke det.

Hvis du har mere Imodium, så giv ham lidt af det og se om det ikke går over. Hvis de får lov at gå med dårlig mave længe (som sidst) kan man faktisk risikere det sætter sig kronisk.

Håber det går hurtigt over :kryds:

Håber at det går hurtigt over :kryds:
Men ja, kog deres drikkevand.
Hvad har de fået at spise? kun deres tørfoder eller også vitaminpasta osv.?

Kæft det er surt…:S Håber Deep er hurtig frisk igen.

Ja, som Itzy Bitzy skriver, kan det være han ikke kan tåle et eller andet.
Prøv udelukkende at give det faste foder nogle dage - uden godbidder af nogen art.

De har kun været på tørfoder og så fik de for nogle dage siden rå kylling swom de gik og gnaskede i.

igår fik de alle lidt vitaminpasta

Gry, du skal holde dig til deres almindelige mad. Alt andet i lang tid er banned så du finder ud af om det er mad relateret eller om det er andet.

Jeg syntes at det er alt for hurtig at du begynder med at give andre ting ind i deres kost eftersom deres forløb med dårlig mave var så lang sidst :slight_smile:

Efter min mening er det en meget fin balancegang.

Jeg prøver at gøre det bedste for mine katte på mange punkter. Det rå kød er for willows tænders skyld.

Vitaminpastaen blev givet som guf efter jeg klippede klør på dem alle sammen.

Ellers har de udelukkende fået deres tørfoder. Jeg er på en blanding af hills med lam / Td + iams hairball for at gå tilbage til det almene hillsfoder.

Det kan måske eventuelt være det han reagere på?

Gry, jeg har en bestemt bøtte med snack til misserne. Løber jeg tør så putter jeg tørkost i den og de er lige så glade for at løbe efter det som efter den normale snack.

Jeg er sikker på at belønner du dem med deres egen tørkost, så er de også glade :slight_smile:

det er da værd at prøve

nånej - jeg har også haft givet dem nogle ostegodbidder fra zooplus.

Hvor lang tid vil folk mene der skal gå førend jeg bør turde give guffere ud over deres normale foder?

Ingen guf overhovedet før de alle har haft fast mave i mindst en uge. Derefter kan du prøve forsigtigt èn gang med en lillebitte smule og holde øje med maverne.

Lang tid :slight_smile:

Deres maver er nødt til at finde ballancen igen og det kan tage tid :slight_smile:

Giv dem belønning i form af deres egen tørkost, de er glade blot de får noget fra ‘‘mors’’ hånd :slight_smile:

nu har jeg prøvet at give deep en smule imodium. så må vi se om det hjælper

Det er vigtigt, hvis du prøver noget andet end deres alm foder, at du kun prøver én ting og så holder øje med om der er en reaktion indenfor et døgn.

Fordi han har gået med dårlig mave i så lang tid sidst, kan han godt være blevet meget sart. Det kan så betyde, at du skal droppe alle de “lækkerier” du plejer at give dem.

Jeg har givet Deep imodium 1 gang i døgnet siden jeg oprettede tråden her.

På trods af det er hans mave stadig blød. De 2 store har ingen symptomer overhoved.

Skal jeg begynde at overveje at smide en afføringsprøve afsted til dyrlægen igen igen?

[quote=Gry Gressbakken;330905]Jeg har givet Deep imodium 1 gang i døgnet siden jeg oprettede tråden her.

På trods af det er hans mave stadig blød. De 2 store har ingen symptomer overhoved.

Skal jeg begynde at overveje at smide en afføringsprøve afsted til dyrlægen igen igen?[/quote]

Har du ringet og talt med dyrlægen i dag?
Det ville jeg nok have gjort.

Rolig nu. Sæt dig ude ved postkassen - så dumper Diarsanyl ind af brevsprækken - hvis hullet altså er stort nok. Er sendt idag. Brug ventetiden til at læse om det - og fyld så ikke alt muligt på ham.

[quote=Vivi_Fletcher;330906]Har du ringet og talt med dyrlægen i dag?
Det ville jeg nok have gjort.[/quote]

Dumme mig…det tænkte jeg slet ikke på at gøre. Jeg ringer til Stig imorgen mellem 13-14 og høre hvad han siger.

Næh, hvis Lis har sendt Diarsanyl, så prøv det.
Men lad være med at prøve noget andet!

Mange tak Lis!

Jeg har kun givet ham imodium for at få en smule samling på det. Det virkede de 2 første dage, men nu virker det ikke rigtigt længere. Nu er det blødt alt sammen på trods af imodium. suk

Jeg har overvejet at købe A38 og starte forfra på skånekost osv. men jeg prøver nok lige at høre Stig imorgen om han synes det er en smart ide eller ej før jeg gør det.