Århnej! Ikke igen!

[quote=Gry Gressbakken;330911]Mange tak Lis!

Jeg har kun givet ham imodium for at få en smule samling på det. Det virkede de 2 første dage, men nu virker det ikke rigtigt længere. Nu er det blødt alt sammen på trods af imodium. suk

Jeg har overvejet at købe A38 og starte forfra på skånekost osv. men jeg prøver nok lige at høre Stig imorgen om han synes det er en smart ide eller ej før jeg gør det.[/quote]

Vil du gøre noget udover Diarsanyl - så er det IAMS HAIRBALL.

Mkay. Jamen så må jeg jo ud og købe ind imorgen.

Nå.

Pakken er kommet - tusind tak lis!

Vi er lidt uenige om hvorvidt Deep skal spise det eller ej - han er sørme ikke en begejstret killing!

Og ih guder hvor er det klistret :tihi: Jeg tror det er lettere at have med at gøre i sin egen “indpakning”.

Men vi prøver os frem - dog er jeg langt fra sikker på at han rent faktisk FIK 2 ml. en del af det havnede nemlig på mig :tihi:

Jeg håber at det her kan gøre tricket - igen - mange tak lis

Deep har været på antibiotika siden i fredags, og på iams siden mandag.

Der har været helt faste pøller i bakken i 2 dage nu :wehu: :yatta: :yah: :thumbup:

Så jeg tillader mig lige at danse en lille sejrsdans - og før jeg jinxer det så skynder jeg mig lige at give deep hans pille idag :sshh:

Sikke dejligt at læse - jeg VED hvor surt sådan en omgang er at stå med. Nemo havde samme maveproblemer, da han kom og til sidst når man bare grænsen for det.

STORT TILLYKKE!

Husk nu - kun normal mad indtil de har haft fast mave i mindst en uge - herefter kan du forsøge med en enkel ting og se om de får dårlig mave, og så en ting til, hvis de ikke får det osv

På den måde udelukkede jeg foderallergi.

Nemo havde en slem infektion. Og så var han ikke vant til at spise fast, så det var heldigvis “bare” årsagen, men jeg husker frustrationen.

Dejligt at læse dette på dine vegne!

:slight_smile:

Det var godt Gry - du fortsætter med IAMS Hairball en uges tid - langsomt blander du andet i.

tjae nu har jeg købt 20 kg. Iams så der er iams til laaaaaaaang tid :slight_smile:

Det var da dejligt - så ved vi hvor der er hairball skulle behovet opstå:-)

Cheops har fået blød mave idag. Deep havde helt blød mave igår.

Jeg har givet dem begge et skud imodium idag og efter da er Deep blevet fast igen.

Jeg har startet Cheops op i antibiotikabehandling sammen med Deep

:græde:

ØV, Gry - har de overhovedet fået andet (fx godbidder eller vådmad) end Iams Hairball, siden du fik det hjem?

Kun cheops og Willow, som jeg har sneget lidt kyllingegodbider i. Deep har intet fået.

Hmmm:thumbdown: - ingen af kattene må få andet end Iams Hairball, indtil alle kattenes maver har været stabile i en længere periode (her mener jeg mindst to uger). Derefter kan du eksperimentere med 1 godbid til hver kat én dag - hvis maven ikke går i stykker, kan du eksperimentere med 2 godbidder pr kat næste dag - osv. Så snart maverne går i stykker, er det væk med alle godbidder og kun Iams Hairball.
Fortsæt med Iams Hairball til den første sæk er spist op. Derefter kan du forsøge at blande nogle få bidder Hill’s i deres foderskål - mængden af Hill’s øges langsomt med få bidder om dagen til blandingen er ca.50/50 Iams/Hill’s. Når nr.2 sæk Iams Hairball er spist op - og kattene er tilbage på ren Hill’s - må du se, hvordan maverne arter sig. vis de bliver bløde igen, så skal de altså have Iams Hairball i deres foderblanding-surrender

Jeg er lidt bange for at selvom jeg tømmer klatter hver gang jeg er på wc at cheops er blevet smittet af Deep på en eller anden måde.

Jeg tror ikke det havde noget med godbidderne at gøre. Cheops blev også smittet af deep sidste gang.

Cheops har haft fin mave siden midten af januar. Så jeg er ret øv over den drejning der er sket nu.

Der har lige været blevet gjort hovedrent i søndags, jeg lure lidt på om jeg skal vaske alle kattesengene for en sikkerheds skyld?

Åh, hvor er det bare ærgerlig! :frowning:
Nu må jeg blankt indrømme at jeg ikke kan huske hele “historien” - og jeg orker heller ikke at læse det hele i gennem.

Men! Selvom stemningen herinde ikke var vild for det, satte jeg selv Cæsar på HUSK pulver (fiber) da han havde diarre. (Efter at faste, skånekost, IAMS hairball og Eukanuba “et-eller-andet” til diarre havde fejlet".)
Det har gjort underværker! :thumbup:

Da det jo ikke er beregnet til dyr, men mennesker, måtte jeg sammen med mine kollegaer (jeg arbejder på et apotek), “sjusse” mig frem til en dosering.
Cæsar er jo en stor bamse på 10 kg, så jeg startede med en halv doseringsske om dagen. Nu får han en halv hver 2.-3. dag (jeg “trapper” ud).

I mine øjne er HUSK at foretrække fremfor fiberfoder, da man selv kan bestemme mængden af fiber.
Og ingen tvivl om at Imodium er et effektivt middel, da det simpelthen går ind og stopper tarmens bevægelser. Men et fibertilskud går mere skånsomt ind og sætter tarmens bevægelser ned, og giver afføringen mere “fylde”.

HUSK er i værste fald spildte penge (en 50-60 kr) - det gør i hvert fald ikke skade. :slight_smile: Men hvis dyrlægen ikke siger andet, så er det måske et forsøg værd?

Jeg nåede desværre ikke at få fat i Stig da jeg først opdagede det kl. 16.

Jeg HAR rent faktisk en omgang HUSK stående i køkkenet fra sidste gang, så måske jeg skulle købe A38 og lege med noget HUSK også?

Gry, tag en dyb indånding og følg én behandling. Lad være med at hælde både husk, imodium osv i katten på en gang.

For katte med sart mave er det helt normalt at få lidt lind afføring hvis de får godbider som de ikke er vandt til. Så giv lige imodium en chance for at virke for Cheops før du hælder mere i en kat, som du ikke ved 100% sikker er syg.

Du risikerer at give flere tarmproblemer end du stopper, hvis du bliver ved med at hælde medicin i dyrene. Gør det kun hvis/når det er nødvendigt, og så følg kun en behandling. Du risikerer at lave forstoppelse eller andre problemer, når du prøver at behandle med mere end et middel af gangen.
Så nu du er igang med Iams hairball, antibiotika og imodium, så hold dig til den behandling resten af weekend, suppler evt. med zoolac, probiocin eller andre mælkesyrebakterier.
Tag så fat i dyrlægen på mandag og ændre behandlingen der hvis i i samarbejde finder det nødvendigt.

Helt enig med Helle.
Ikke noget med at “lege” med noget HUSK.

Derudover skal du være opmærksom på, at nogle katte kan få blød mave af antibiotikaen.

Jeg vil også anbefale udelukkende Iams Hairball nu - altså ingen godbidder eller andet.

Derudover smitter e-coli altså ikke så voldsomt. Selvfølgelig kan du vaske huler m.v., men jeg tror ikke på det er der det kommer fra.

Koger du deres vand? Ellers ville det måske være en god idé i en periode. Kan være de har fået lidt sarte maver.

nej jeg koger ikke vandet - men det vil jeg prøve at gøre fra nu af så.

Gry, er du 100% sikker på at du ikke giver dem en lille bitte smagsprøve når du selv spiser?

Når der bliver sagt intet, så menes der intet extra :slight_smile:

ja - intet!

Willow og cheops har jo haft fine maver i over en måned, så når Deep har været i et andet rum har jeg givet dem godbider - jeg gjorde det 2 dage.

Kattene får aldrig noget når jeg selv spiser - jeg gider ikke katte der tigger og prøver at stjæle maden ud af munden på mig Gg