Århus 2016 (jyrak)

Var afsted med begge drenge i dag og det gik langt bedre end forventet.

(N) Teja’s Ean, ABY n var hos Pia Nyrup, og fik EX1 (af 3) og dermed CAC og BIV, og han snuppede også NOM for næsen af en smuk sort orientaler, på scenen skulle han op mod Niels (En lækker sølv ABY) Ean løb enstemmigt (hele to stemmer) med sejeren, og slog også hunkatten i BIS/BOX (en lækker CRX) ikke nok med det skulle han op til BOB og da der jo var NFO breed bis var der jo fem kategorier, og Ean blev nummer 3!! Er så stolt af min lille knægt!!

FI Willicon Golden Eagle, ACL d 02 21 var hos Hanne Sofie sneum, og det var en god bedømmelse med massere af ros, og han fik EX1, til NOM var han oppe mod simones fjeldbamse og velfortjent fik Simone NOM…

men er stolt af mine drenge !!

Tak alle sammen for en hyggelig dag !!!

vi var jo osse der idag med vores mco kazanjian og han fik en forrygende bedømmelse og der var kun ros til ham, så han kom til nominering som han så tabte, hvilket er helt ok,da katten han var oppe imod lige var mere udviklet og så osse knap 2 år ældre og forresten osse en supreme champ(lottes mco samvis), men som dommeren sagde, når kaz begynder at udvikle sig for alvor så kommer han til gøre det supergodt og han kommer meget langt.
han fik så lige hans første CAP , så vi kan næsten ikke få armene ned

Stevie fik sit første (og sidste?) CAPS. Med hiv og sving og held, men han fik det :smiley: Og det var egentlig eneste jeg havde turdet håbe på :smiley:
Så jeg er GLAD! Og Stevie havde en rigtig god dag hvor han virkelig hyggede sig :thumbup:

Mange tak…

ACL = American Curl Longhair

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1272474]Stevie fik sit første (og sidste?) CAPS. Med hiv og sving og held, men han fik det :smiley: Og det var egentlig eneste jeg havde turdet håbe på :smiley:
Så jeg er GLAD! Og Stevie havde en rigtig god dag hvor han virkelig hyggede sig :thumbup:[/QUOTE]

hvorfor sidste ??

Jeg havde støvet mine to europe drenge Silas og Skofus Jr. af i anledning af specialshowet. De har ikke været udstillet siden Brædstrup for et år siden, så jeg var lidt spændt på hvordan de ville tage at komme en tur i byen. Heldigvis havde jeg ingen grund til bekymring, for begge drengene nød at de kun havde 10 minutters transporttid til udstillingshallen og de var i super godt humør hele dagen :thumbup: Silas fik lige en “testbedømmelse” af Lykke på hendes klargørings bord (eller hvad sådan et nu hedder??) da han tidligere har følt sig lidt presset i forhold til at stå på et bord og blive pillet ved af en fremmed, men det tog han super cool og Lykke var en fremragende stand in dommer :D. Til den rigtige bedømmelse hos Pia Nyrup, gik han da også og hyggede sig med at undersøge papirer og ting på dommerbordet og overveje hvordan han skulle komme over i vindueskarmen og kigge ud på sneen :tihi:. Pia havde en masse gode ting at sige om ham og han fik sit certifikat uden konkurrence, så nu er han præmier. Ud over sin individuelle bedømmelse var han blandet ind i en 3 på stribe (3 generationer) med sin datter Ginny og en af hendes børn :?.. Det ved Eva mere om… Resten af dagen lå han i buret og boblede kun afbrudt af spisepauser, eller når der var nogle der ikke kunne stå for hans søde fjæs og derfor var nødt til at nusse ham bag øret :hjerte:
Skofus var til bedømmelse hos Aina som også havde en masse pæne ting at sige. Han fik også sit certifikat uden konkurrence. Til BIV var der 4 n22 kastrater to hanner og to hunner. De to hanner var Skofus jr. og Skofus sr. og det var Skofus senior der var bedst af de to og gik videre til at konkurrere med den bedste af de to hunkatte (hvem af dem der fik BIV er jeg faktisk i tviivl om), så min Skofus fik lov til at holde fri resten af dagen. Han tilbragte så en god del af resten af dagen med at ligge på skødet af mig uden forburet og indkasserede en masse kæl og beundringer af forbipasserende tilskuere.
Alt i alt havde vi alle tre en rigtigt hyggelig dag og vil gerne sige tak til europeklubbens bestyrelse for den overvældende mængde af sponsorgaver og et vellykket specialshow!

Fordi han ikke helt er god nok til at kunne lege med de “store drenge” i den klasse. Jeg havde jo aldrig regnet med at han ville komme så langt, han er en kælekat og aldrig købt for andet end en kælekat :slight_smile:

Men man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig :slight_smile: Det betyder ikke at han ikke kommer med igen altså :slight_smile: Bare at jeg ikke forventer mig mere af ham end at han er der :slight_smile:

Stevie fik forresten en absolut pragtfuld kommentar med i sin bedømmelse. Elsker når dommerne er så diplomatiske :lol:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1272545]Fordi han ikke helt er god nok til at kunne lege med de “store drenge” i den klasse. Jeg havde jo aldrig regnet med at han ville komme så langt, han er en kælekat og aldrig købt for andet end en kælekat :slight_smile:

Men man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig :slight_smile: Det betyder ikke at han ikke kommer med igen altså :slight_smile: Bare at jeg ikke forventer mig mere af ham end at han er der :)[/QUOTE]

Nåh på den måde… Jamen som du selv siger, skal man aldrig sige aldrig, men det kommer jo selvfølgelig an på modstanderen på dagen…

igen idag fik kaz sit cert(cap) og så tabet han NOM til ham der den store blå junior fra randers, hvilket var helt ok, det er ingen skam at tabe til så lækker og så garvet en mittetat.
vores kaz er lige nu i rigtig teenage kondition, for store øre i forhold til hovedet som så igen er for lille til kroppen, men både lør/søn har vi fået at vide at teknisk så er han perfekt og i løbet af et ½ år så sidder den lige i skabet og så tager det fat , begge dommere har sagt at han har en meget meget lovende fremtid som showmis.
så vi er ovenud lykkelige og håbløst trætte.
min blegfede mandekrop magter bare ikke en hel show-week

CAPIB til Linni.
Han var for gnaven til at få NOM :slight_smile:

Pyha en søndag…godt den er ovre :ups:

Jeg synes egentlig vi lagde ret godt ud fra morgenstunden. Junior var i bedre udstillingshumør end han har været længe, og vi havde en god burplacering i den lille hal/sal, hvor der ikke var helt så lydt som i den store sal.
Vi startede som første kat på bordet ved Ulrike Wahl. Eller…vi mødte lidt for tidligt op til bedømmelsen så jeg satte Junior på gulvet og han lagde sig - som han plejer - mellem mine fødder og lige pludselig stod Anna Louise Tranæs Didriksen med en mikrofon og en kamerakvinde og spurgte om hun måtte forstyrre os. Øhmm jo, det måtte hun da, så jeg fik svaret på nogle spørgsmål (om mine svar var intelligente kan jeg ikke huske) og Junior blev filmet. Da Ulrike fik ham på bordet filmede de stadig og vi fik også lidt opfølgende spørgsmål bagefter. Spændende.

Ulrike kunne rigtigt godt lide Junior. Jeg citerer fra den skriftlige bedømmelse: “Kæmpestor gammel dreng, ex muskuløs, ex form”, “Ex kvalitet og kvantitet” om pelsen og slutteligt “kan godt lide at udstille” :tihi:

Ved BIV lidt senere, slog han den anden hankastrat men blev slået af hunkastraten.

Herefter kom bamsen tilbage i buret for veteranbedømmelsen hos Brita Busse lå sidst på hendes program, så jeg havde tid til at svare på lidt publikums spørgsmål og kigge mig lidt omkring.

Pludselig sad jeg og passede Johnnys frues stand, da deres Kaz skulle til bedømmelse hvilket også var helt fint - hvis ikke det var fordi PivC pludselig kom ned og sagde at der rendte en forvirret steward rundt og ledte efter mig fordi Junior skulle til nominering. Øhh?

Nåh, men mig ned og hente Junior og ud i dommerområdet hvor der til at begynde med ikke rigtigt virkede til at være nogen der manglede mig og min kat…indtil Ulrike Wahls steward opdagede mig.

Så lige pludselig stod vi til nominering og sørme om vi ikke slog fine Kaz som Johnny allerede har skrevet.

Allerede her satte min hjerne i gear og fløj direkte tilbage til udstillingen i Skørping for år siden hvor Junior sidste gang var sådan rigtigt på scenen og hverken han eller jeg var særligt populære hos nogle af de øvrige udstillere eller stewarderne.

Men der var lige en bedømmelse hos Brita Busse der skulle gennemføres. Det blev en langvarig veteranbedømmelse. Ikke fordi dommeren var langsom, men fordi vi manglede en veteran der var til bedømmelse/nominering hos en anden dommer. Ventetiden tilbragte Junior igen på gulvet i hallen, igen i udsplattet tilstand. Han blev nummer 5 af 5 veteraner hvilket er fint med mig, der var toplækker konkurrence over hele linjen.

Jeg fik båret Junior op i dommerringen til sceneshowet. Og så blev jeg beordret ud. Jeg fik placeret mig et sted hvor jeg både kunne se scenen og Juniors bur i dommerringen så jeg kunne se hvordan han ville tage det.

Og så kom nerverne. Havde i forvejen hjertebanken, rystede og svedte som en hest. Nu fik jeg kvalme, blev svimmel og måtte kæmpe indædt for ikke at give mig til at tude af nerver. Om det var et decideret angstanfald eller bare min hidtil kraftigste manifestering af nerver på en udstilling ved jeg ikke, men det var absolut ikke sjovt.

Men min bamse overlevede. Han kom - med en smule modvilje - ud af buret, op på scenen, op på bordet og ned igen til mig uden stemmer men med al min hengivenhed.

Han fik ingen stemmer på scenen men det gør heller ikke noget. Han havde en noget bedre oplevelse end i Skørping og jeg blev mindet om hvordan rigtige nerver føles.

Da Junior var plantet i buret igen, fik jeg tid til at bruge lidt penge i standene.

Nu giver jeg mig selv en udstillingspause. Skal opereres i begge hænder for karpaltunnelsyndrom, første gang på torsdag, så der går lige et stykke tid inden jeg skal slæbe på både min tunge kat og hans ofte lidt tunge trolley.

Tillykke med resultaterne til alle I der er draget hjem med verdens bedste kat med lidt ekstra skysovs. Når man tænker på antallet af katte var det jo en ret stor udstilling, men den føltes samtidigt ret intim - også inde i den store hal med højt til loftet. Hats off til Jyrak for planlægningen, det var som altid en fornøjelse.

Hjemturen foregik for vores vedkommende i taxa - uden beregning :tihi: Min far der kører taxa i weekenden kunne se på uret at han ikke kunne nå at hente mig til en fornuftig tid hvis han skulle hjem og aflevere taxaen til næste chauffør og så til Århus i sin egen bil, så han kom direkte fra en tur til Ebeltoft for at hente mig og hans “barnebarn” :rock:

Tillykke til jer andre med jeres flotte resultater og tak for en super hyggelig weekend

Vi have 6 katte med begge dage alle fik gode bedømmelser og deres certifikater - Det er altid en fornøjelse at være afsted

Lørdag blev Finn blev NOM og vandt BOX ved skil dommer og Marikix var på senen hvor hun fik hendes supreme Champion kokader - 2 af vores killinge købere var der også i hver sin farvegruppe DK JeaTri´s Harlekin fik BIV og NOM (samt DK JeaTri´s HappyDappy var på show i Tjekkiet, hvor han også fik NOM, men tabte på scenen)

Søndag blev Marikix NOM, men tabte på scenen, Nico skulle blive til NOM, men vi valgte at lade ham komme ned i buret, da han var meget trykket

on ikke ejeren af den anden selv kommer på banen og fortæller, når armene er faldet så meget ned de kan nå tastaturet :tihi:

Tillykke med de fine resultater :slight_smile:

Her kan vi slet slet slet ikke få armene ned!

Lørdag var en forrygende dag. Vi startede med Muffe til dommer - første BLH til rigtig bedømmelse på en dansk FIFé udstilling :thumbup: Han fik dælme sit cert af Ad de Bruijn! Vi fik snakket godt med ham og hans dommerelev om langhårede briter, og hvorfor Muffe så lidt scruffy ud :tihi:

Muffe kollapset på gulvet - han fik nusset kiiiiiind :hjerte:

Muffe hos Ad

Eva var sød at tage Hugo til dommer hos Aina Hauge. Det tog han sådan ok, og blev faktisk BIV :uha: :thumbup: :wehu: Flot afslutning på hans udstillingskarrierer - åbenbart er han ikke helt grim :wink: :stuck_out_tongue:

Louis var som altid sød til bedømmelsen, og han blev sørme NOM over en brite :wehu: På scenen blev han holdt så fint at Pernille, men en anden kat vandt.

Louis er mindre god til at smile til kameraet

Han elsker sin dødsstjerne

Søndag var Muffe hos Pia Nyrup, hvor han desværre ikke var i tip top humør, da jeg havde taget ham for tidligt ud af buret. Han havde ellers lige stået og hygget sig gevaldigt hos sekretariatet, men han syntes vist, at han havde været begrænset i sin udfoldelse længe nok :slight_smile: Men han tog det nu stadig vældig fint, og fik slået Pia i hovedet med halen et par gange - den ryger jo lige op ved kæl :tihi: Han fik igen sit cert :wehu:

Louis var hos Aina Hauge, hvor han igen charmerede :slight_smile: og han vandt BIV over et par andre fine bobbere! Jamen altså :thumbup: NOM gik til en fin bengaler.

Hugo var med og tilbragte dagen i buret, hvor han var såååå kælen, og fik stanget Muffe en hel del :høhø:

Hugo tager en slapper

Det var helt vildt, så godt det gik, syns vi :thumbup:

Kvik viste lørdag med al tydelighed, at hun fremover bliver hjemme på sofaen og det er helt ok :slight_smile: Hun opførte sig egentlig ok i buret - nervøs men ok, men ved dommer var jeg MEGET glad for at kløerne var klippet godt ind (og bløde poter) og at Pia Nyrup er så nervefast en dommer, der i den grad giver sin ro videre til katten :slight_smile: Så selvom Kvik ikke var glad for at være på bordet - så blev oplevelsen mindre træls af en rolig og god bedømmelse.
Og i samme sekund Kvik blev sat på gulvet i entreen, ja så var hun sit gode lalleglade ubekymrede personlighed igen :smiley: så det har heldigvis ikke “rystet” hende mere - hun vil bare gerne blive hjemme, så det har vi aftalt at det får hun lov til :slight_smile:

Xarabi fik sine CAGCIB’er begge dage, så der var alt godt :slight_smile: hun kom ikke op til NOM nogle af dagene, da hun lørdag var påvirket af Kviks nervøsitet, så jeg valgte at trække hende allerede kort efter bedømmelsen. Søndag havde Aina allerede haft et par pænere hunkatte på bordet, så hun ville ikke se Xarabi senere på dagen. Det er helt ok, der er ingen grund til at bruge energi på det, når dommeren ved at katten ikke skal nomineres. heldigvis var hun i betydeligt bedre humør søndag, så Kviks nervøsitet havde ikke påvirket ud over lørdagen.
Til gengæld hundefrøs den lille kat - hun havde stritpels fra vi kom ind i hallen til vi kom hjem i stuen :S Vinterhalvåret er bare ikke burmesernes yndlingstid at holde udstilling i, når sportshaller er så dårligt opvarmet :S

Mine 3 bruntabby tøser (“klonerne”) blev bedste 3 generationer begge dage :slight_smile: Jeg synes også selv det var velfortjent - de er utroligt ens, og det er ikke uden grund vi kalder dem klonerne :slight_smile: Jeg har desværre ingen billeder af det, men hvis nogen tilfældigvis har taget et par snapshots af dem til bedømmelse en af dagene, så ville jeg rigtigt gerne se dem :slight_smile:

TAK til alle udstillerne for den gode stemning hele weekenden - det er altid en fornøjelse at lave udstilling for jer, også selv om vi er godt brugte søndag aften :slight_smile:
VH
Susanne

Igen en helt vidunderlig udstilling og igen dejlige mennesker der kom og snakkede, købte OG donerede. TUSIND tak til alle

Super vidunderlig udstilling, havde min dejlige hushan Momo med som blev BOX om søndagen. <3

Og værd at nævne er det jo også at der var hele 5 forskellige “3 generationer på stribe” om lørdagen (ved ikke hvad der var søndag), så de kom bestemt ikke sovende til det :smiley:

[QUOTE=trillingsgaard;1272468]

FI Willicon Golden Eagle, ACL d 02 21[/QUOTE]
Stort tillykke, må lige spørge hvad race emskoden har dækker over ?