Århus 2017

Beskedent starter jeg tråden fordi jeg lige har fundet ud af at Brian blev champion i dag og ikke bliver det i morgen :rolleyes:
Det har været en dejlig dag på katte fronten og Anne FORTÆL!!! :smiley:

Det har også været en trist dag, da vi mødte ind til beskeden om at Nissemor er død. Æret være hendes minde.

[QUOTE=DK Sugieh;1307113]Beskedent starter jeg tråden fordi jeg lige har fundet ud af at Brian blev champion i dag og ikke bliver det i morgen :rolleyes:
Det har været en dejlig dag på katte fronten og Anne FORTÆL!!! :smiley:

Det har også været en trist dag, da vi mødte ind til beskeden om at Nissemor er død. Æret være hendes minde.[/QUOTE]

Jamen Luise, hvad er der dog at fortælle :stuck_out_tongue:

Sami opførte sig uterligt på dommerbordet og savlede den stakkels dommer til … men han fik alligevel sit CACS, hvilket betyder at :puuuuust:Sami nu er Supreme Champion :puuuuust:

Kuldet blev BIS kuld, desværre uden konkurrence, de 2 andre kuld var blevet ABS’et

Vores alle sammens pigebedåre Woody :hjerte: blev NOM i konkurrence med brormand BB og en anden ticked orientaler.
På scenen bar Pia Hr. Tusindben så flot og sørme om han ikke blev BIS killing :hjerte:

Så alt i alt en fantastisk dag en et meget sørgeligt islæt … Nissemor vil blive savnet :ked:

Så fortsætter jeg :høhø:

Jeg havde jo Småkagen med for første gang og det gik godt. Hende og Blua delte både transportkasse og bur. Det er virkelig godt matchet med de to :ok:
Både Blua og Cookie blev nom :thumbup: men tabte på scenen til henholdvis Mingus og brormand Woody.

:sørger: Nissemor

Tillykke, og tak for en hyggelig dag…

Hvem er Nissemor?

[QUOTE=louiseogbuster;1307133]Tillykke, og tak for en hyggelig dag…

Hvem er Nissemor?[/QUOTE]

Erik Nissens kone Annelise

Og da jeg nok er den som er først hjemme, fortsætter jeg :stuck_out_tongue:
Cookie var først til parallel bedømmelse hvilket hun klarede fint og senere skulle hun op til Steven Jones fra Norge. Han blev i tvivl om hun bevar blå eller sort og opfordrede os til at få hende testet. Men hun blev nom hos Steven - dog uden konkurrence da hendes modstander var abs. På scenen tabte hun helt forventet til en hvis ticket OSH som vist nok er hendes bror :tihi:
Blua var oppe hos Donatella som rigtig godt kunne lide ham, men her tabte han nom til Mingus.
Det har været en super weekend og skønt at se at Blua og Cookie elsker hinanden så meget allerede, at det at sidde i transportkasse og bur sammen bare er det bedste i verden :thumbup:

Hjemme, næsten pakket ud, forædt i pizza og fødderne er smidt op. :slight_smile:
Det har været en dejlig dag :slight_smile:
Brian er altså en herlig kat at have med på show :slight_smile: Han HYGGER sig og så gør jeg det også :slight_smile:
I dag var han hos Stephen Jones og i direkte kamp med den nyslåede SC Sami :slight_smile: De havde været i samme kamp til parallel bedømmelsen og jeg kunne mærke Brian slog Sami med mange længder så den forventning havde jeg naturligvis også i den ordinære bedømmelse :tihi: Nå ok… men drømme er gratis og Sami tog naturligvis NOM :slight_smile:
Dog vil jeg sige at dommeren slet ikke synes Brian var grim og kommenterede på hans fine øjenfarve :slight_smile:

Tak for en fantastisk weekend i Århus på trods af vi mistede en fast deltager gennem mange år så har det alligevel været både sjovt og hyggeligt.
Tillykke til alle de flotte resultater, titler og ikke mindst de gode oplevelser :slight_smile:

[QUOTE=anne p;1307116]Jamen Luise, hvad er der dog at fortælle :stuck_out_tongue:

Sami opførte sig uterligt på dommerbordet og savlede den stakkels dommer til … men han fik alligevel sit CACS, hvilket betyder at :puuuuust:Sami nu er Supreme Champion :puuuuust:

Kuldet blev BIS kuld, desværre uden konkurrence, de 2 andre kuld var blevet ABS’et

Vores alle sammens pigebedåre Woody :hjerte: blev NOM i konkurrence med brormand BB og en anden ticked orientaler.
På scenen bar Pia Hr. Tusindben så flot og sørme om han ikke blev BIS killing :hjerte:

Så alt i alt en fantastisk dag en et meget sørgeligt islæt … Nissemor vil blive savnet :ked:[/QUOTE]

Det var tusindben sat på en karklud :uha:
Woody-drengen var tydeligvis træt :tihi:

I går gik jeg steward og havde ikke kat med. Det var heldigt nok, for jeg havde mit at se til med en lang liste af fine NFO’er og en lidt kortere liste af kat 4 :tihi:
Men kæmpe ros til ALLE udstillere i går - selvom mange havde katte oppe hos både 2,3 og 4 forskellige dommere, så ventede vi ALDRIG på en eneste kat hos min dommer og alle kom med godt humør selvom der var travlt :smiley:
Ikke én gang måtte jeg ty til mikrofonen og råwe efter folk og kun meget gå gange måtte jeg ned i burrækkerne.
Kattene kom bare i en lind strøm og holdt dommeren og mig godt beskæftiget hele dagen :smiley: TUSIND tak til alle udstillere :smiley:

I dag har været en rigtig dejlig dag for mig.
Rappe var med tredje gang som kastrat og sørme om ikke Rappe fik det tredje CAP - så nu er hun Premier også :smiley:
Selve bedømmelsen klarede Rappe i fin stil. Vi tog os tiden et lille kvarter inden til at sidde og se det hele lidt an uden for buret i et hjørne.
Steven Jones var dommer og han gav hende en rigtig god oplevelse på bordet. Vi fik besked om at komme tilbage til nomineringen, for at se om hun også kunne håndtere dette.
Rappe var dog allerede ved at blive liiiidt træt, så vi listede ned til parallelbedømmelsen.
Her fandt vi igen et roligt hjørne, en stol og et bord. Rappe puttede sig, det bedste hun har lært, ind til mig og så fik vi ellers en lille slapper.
Parallelbedømmelsen foregik også i meget fin stil.
Inden vi så os om, var det tid til nominering hos Steven. Men nu havde Rappe altså brugt dages energi.
Så snart vi trådte ind blandt de andre hunkastrater, så bad hun om at komme hjem - TAK!
Så Steven valgte naturligvis at give hende “fri for i dag” uden at kigge meget mere på hende. :slight_smile:

Så længe jeg var omkring buret, lå hun fremme og hyggede sig af flere omgange. Hun gemte sig væk, når hun var alene, men det var forventelig.
Hun bliver for hver udstilling som kastrat mere og mere tryg med, hvad der sker omkring hende på udstilling. Så nu tør jeg godt tro på, at hun kan blive ok udstillingskat med tiden trods en usikker start som fertil. :slight_smile: Der har været store fremskridt hver gang på nu 3 udstillinger :smiley:
Der var i dag en rigtig fin stemning igen blandt udstillerne og jeg er træt, men virkelig glad efter en skøn udstillingsweekend i Århus.

Tillykke til alle med de flotte resultater :slight_smile: og tak til jyrak for endnu en super udstilling

Vores weekemd var også rigtig god :ok:
Både lørdagens og søndagens resultater er ens for os.

Hector tog sit cert CAGPIB begge dage og fik sjove modstridende bedømmelser - kritikpunkter hos den ene dommer blev fremhævet som stærke sider hos den anden. That’s the game :slight_smile:
Han blev nr. 2 kat. II veteran - om lørdagen ud af 4, og om søndagen ud af 2. :hjerte:
Lørdag var han ikke helt i hopla, men søndag var rigtig fin. Der var vist generelt mange katte, der var lidt ved siden af sig selv lørdag.

Stelle blev Ex2 begge dage til samme konkurrent. Hun fik nogle SUPER bedømmelser og er meget enig i kritikpunkterne og roserne :hjerte:
Især blev hendes benstammer og robuste knoglestruktur sammen med hendes pelskvalitet fremhævet. Også det at hun var sindssyg harmonisk ift sin alder.
Dog er det korrekt, at man skulle have valgt hendes konkurrent hvis man mener en NFO skal have ører, der har siataler-træk. Jeg er dog mest til Stelles type. :inlove:
Om lørdagen var hun også usikker og sagde fra med både hvæs, miv og brummen hos dommeren. Om søndagen var der ikke en lyd fra hende, og hun stangede både mig og Bette Lind på bordet. :hjerte:

Stort tillykke til jer med de flotte resultater :bravo:

Samtidig vil jeg sige tusind tak til alle jer der deltog i indsamlingen til Nissefar :tak:

Vi havde Finn, Ethan, Agatha og Bølle med begge dage, det var Ethan og Bølles 2. udstilling og havde egentlig ikke de helt store forventninger, så de var egentlig med for træningen skyld :slight_smile:

Lørdag var var Finn, Agatha og Ethan hos Katia, de fik alle tre en super bedømmelse, Finn vandt NOM ud af 5 kastrater og Ethan vandt NOM ud af 3 ungdyr, begge tabte på scenen med fik da en stemme hver :slight_smile:
og
Bøllen var hos Donnatella, han fik stor ros, han syntes udstilling var sjov og viste sig frem på bedste vis, han vandt NOM ud af 3 killinger, tabte på scenen med fik dog 1 stemme :):slight_smile:

Søndag var Agatha og Bøllen hos Helene Lis, indrømmer jeg havde ikke de store forventninger pga tidligere erfaringer hos hende :S Men det blev gjort til skamme, Bølle var først på bordet, han var på dagen blevet 7 mdr og dermed ungdyr, så havde helt ærlig ikke de store forventninger, men igen han blev rost til skyerne og vandt BIV total ud af 5 og sørme om han ikke også vandt NOM ud af 5 ungdyr. på scenen tabte han, som forventet, men er så stolt af min dejlige dreng :thumbup:
Agatha fik lige så stor ros og skulle også blive til NOM, der var 5 piger og den endte med at stå mellem Annegrethe burmeser og Agatha, Helene lis sagde pigerne var lige gode, og burde på scene begge to. men noget skulle hun jo vælge på, så NOM gik til Annegrethe, som hun sagde Agatha er i en super kondition, på ingen måde fed, men hun er lidt rund om maven, :tihi: “det har hun altid været i perioder, det er undersøgt” :slight_smile:

Samtidig fik vi utrolig stor ros for udviklingen i vores opdræt og show vask :slight_smile:

Finn og Ethan var hos Gerardo, Finn blev nr 2 af 4 til NOM :slight_smile:
Ethan var nu tøet helt op og viste sig frem på bedste vis, Gerardo var vild med ham, både størrelse og type, vi havde dog lidt snak om farven, som han mente var blå tortie, så vi var en tur forbi Donnatella, som mente det var rufisme :slight_smile: pga af farven havde vi ikke forventer mere end EX1, men sørme om han ikke vandt NOM over 2 andre ungdyr, tabte med 1 stemme på scenen til Olav :thumbup:

Vi takker for en super weekend, og velarrangeret udstilling :thumbup:

Første udstilling med to katte, så lørdag havde jeg taget min mor med som assistent. Hun præsenterede Fiona så flot at det sikkert ikke bliver sidste gang hun kommer med :slight_smile:

Begge de to småtlinger artede sig så fint og vi havde alle er helt vildt god weekend.

Lørdag vandt Fiona sit EX1 over en anden MCO killing og blev NOM. På scenen tabte hun, men var super rolig og dygtig.
Theodor havde en travl dag, han var først på scenen for at hente sin 2. bedste MCO klub killing/ungdyr i 2016, så var han til bedømmelse og fik en masse roser med på vejen af Hanne Sofie Sneum og sit CAGPIB Dog skrev hun “vidunderlig show temperament selvom han er forkælet” - hvad kan hun dog mene med forkælet… :? Senere var han oppe hos MCO klubben og hente sin præmie for sit IP tilbage i december i Prag.
Nede i buret holdte han Fiona vågen og forsøgte også at holde Junior vågen, det sidste lykkedes så bare overhovedet ikke :høhø:

Søndag vandt Fiona endnu engang sit EX1, igen over en anden MCO killing og blev også søndag NOM.
Theodor var i hopla og snoede Katia Pocci som sine poter, så godt og grundigt at de lige før det var for meget af det gode. Han fik sit CAGPIB og skulle tilbage til NOM senere.
Til NOM slog han en skovkat - yibbeee den kan lade sig gøre :slight_smile: Der var plusser og minusser ved begge katte men Theodor vandt NOM på sit dejlig showsind og på bedste condition, det er da heller ikke det værste at komme på scenen fordi man har lækkert hår.

De tabte begge på scenen, men sådan er det jo.
Jeg er nu stadig super stolt at dem begge og deres dejligt rolige showtemperament.

Katia Pocci faldt pladask for storcharmøren som også gav den fuldt gas og ja som I kan se virkelig dygtig til at hjælpe med at skrive :hjerte:

Stort tillykke til alle med de flotte resultater :smiley:

Jeg har haft en fantastisk hyggelig weekend i Århus med udstilling, og hjertevarm overnatning i Lystrup hos Kamilla, Bertil, Blua og Småkagen :hjerte:

Lørdag fejrede vi topkatte, og jeg strålede af stolthed og glæde, da Mingus blev præsenteret som nr. 3 hankastrat på JYRAKs topkatteliste :smiley: Dejligste Mingusmand, som fylder min hverdag med nærhed og skøre påfund :hjerte: Smukke, dejlige dreng, som jeg er utrolig taknemmelig for.

Samme dag var Mingus hos dommer Gerardo, som rigtig godt kunne lide ham. Stor ros til farve, pelskvalitet, teknik og temperament. Han var eneste hankastrat hos Gerardo, som med glæde nominerede ham :slight_smile:

Lørdag var Bønnen hos Stéphane Henry, hvor han fik en rigtig god oplevelse. Bønnen bavde en fest uden lige med fjerpennen, og Stéphane grinede af hans glade sind :smiley: Super flot bedømmelse - især var pelskvalitet, sidelinjer, profil og tabby helt i top. Der var hård konkurrence, og Bønnen blev Ex4 ud af 4. Vi kom for gode oplevelser, og det fik vi :slight_smile: Nede i sturdien hyggede han med storebror Mingus.

Senere til sceneshow var Mingus oppe mod en udenlandsk OSH, dejlige Blua og en sorrel ABY. Stor var glæden, da Mingus fik 3 ud af 4 stemmer :smiley: Derudover trak han også det længste strå over hunkastraten og gik videre til Best Of Best, hvor han blev en flot 5’er. Så stolt af min dejlige gut, hvis steward Patrick præsenterede ham til ug :thumbup: Dygtige Mingusmand :smiley:

De to gutter og jeg tog herefter hjem til Kamilla til velfortjent hygge og dejlig mad :slight_smile: Jeg tror, at klokken allerede var 22.15, da vi tørnede ind alle sammen - mætte af indtryk og glade :slight_smile:

Søndag var en gentagelse af resultaterne for Bønnelil. Denne dag var han hos Bette Lind, som rigtig godt kunne lide ham. Opdrætter Elaine var glad for at se, at hendes glade, livlige og kærlige gut ikke havde ændret sig og glædede sig over, hvor godt han tog udstilling :slight_smile:

Mingus var søndag hos Donatella Mastrangelo, og det var jeg rigtig spændt på. Donatella havde set ham som killing/ungdyr og havde udtrykt ønske om at se ham, når han voksede til. Hun kunne godt huske ham, og hun var rigtig glad for at se, hvor fin han er blevet. Det blev til Amoooore mio og stor ros for harmoni, farve, pelskvalitet, teknik mm. Eneste kritikpunkt var hans romertud :tihi: og så ønskede hun lidt større ører.
Til nominering var vi hele 3: Blua, den sorrel ABY og Mingus. Til min store glæde valgte hun Mingus :smiley: På scene var han oppe imod den udenlandske OSH, hvor Mingus fik alle stemmer, og det samme gentog sig mod hunkastraten, så Mingus blev dælme BIS igen :rock:

Tak til alle for en rigtig hyggelig weekend i vores dejlige klub :smiley:

Hvil i fred, Annelise :lys:

vi havde en super hyggelig og dejlig udstilling og fik da osse det med hjem som vi kom for

lørdag skulle vores kaz dreng op til katia pocci (en af vores favorit dommere) og ja kaz var noget umulig oppe på dommerbordet , men katia kunne huske ham fra tidligere bedømmelse og gav ham en chance og efter 20 sek faldt han så meget til ro at hun kunne bedømme ham og han fik en ganske god bedømmelse, hun ville så gerne se ham til NOM og der kom han op imod en smuk mco som så osse var noget umulig og katia valgte så kaz da han bedst typet. og kaz fik sit cert caps. vi trak han dog fra NOM lige før sceneshowet da han bare ikke ville ud af buret.

vi var noget kede af kaz opførsel da han aldrig har teet sig sådan før, bevares han har altid givet små hvæs fra sig lige når han kom på dommerbordet, men aldrig været så sur før, vi tænkte rigtig godt efter hvad vi skulle stille op med ham og pludselig gik pæren op for os, kaz kan ikke tåle colostrum og vi havde for at gøre ham mere rolig givet ham zylkene i nogle dage op til udstillingen og det aktive stof i zylkene er colostrum, så stakkels lille kaz har jo været skidt tilpas og så tror da pokker han har brokket sig.
så nul mere zylkene til ham fremover

søndag skulle vi op til stephane henry og ja kaz hyggede sig faktisk godt i buret og han både spiste og drak og han var meget interesseret i hvad der skete omkring ham. det blev hans tur til en tur på dommerbordet og ja den gode gamle kaz var tilbage, han kom med små hvæs, men stephane sagde at det var tydeligt at han ikke var aggressiv på nogen måder, han var bare nervøs og usikker, så han gik straks igang med bedømmelsen og det tog kaz i stiv pote, jeg fik dog god hjælp af stewarden Kia som jo er kaz absolutte bedste veninde, han faldt totalt til ro og faktisk begyndte han at småspinne. vi fik en igen en rigtig god bedømmelse og stephane mente at kaz sagtens kunne få en NOM, men vi valgte så i fælleskab at undlade at han skulle op til NOM, da det var bedst for kaz at han fik lidt ro på og der var ingen grund til at stresse ham med en tur på scenen.

der var dog en ting der faktisk gjorde mig rigtig ked af det om lørdagen og det var at der er startet rygter fra højere sted om at kaz er en total hysterisk kat som slet ikke burde være på en udstilling og at han faktisk står lige på vippen til at blive disket totalt af Fife, hmmm kaz har fået en advarsel for at småhvæsse 2 gange hos en dommer og det er alt.
hvilket jeg osse fik bekræftiget hos susanne W
og jeg mener til stadighed at den advarsel er total uberettiget, da jeg mange gange har set dommere både blive revet og bidt og stadig få deres cert derefter og alle der kender kaz ved han på ingen måder er aggressiv, han har det ganske enkelt ikke i sig.

men trods det en super god weekend

[QUOTE=Jeanette;1307176]Samtidig vil jeg sige tusind tak til alle jer der deltog i indsamlingen til Nissefar :tak:

[/QUOTE] Er der nogen, der har overblik over hvornår hun skal begraves?

Herfra TAK til alle der bidrog til den gode stemning :thumbup: Der er meget arbejde i at lave udstilling, og de fleste af os i bestyrelsen er vist lidt møre idag :slight_smile: Men det gør ikke noget, for med de dejlige udstillere vi har så er det nu en fornøjelse at være afsted :slight_smile:
VH
Susanne

Mener at det er fredag formiddag, men Anne P og Luise har lidt mere styr på hvor og hvornår

Fredag kl. 13 fra Erritsø kirke. :slight_smile:

Tak. Jeg må hellere se at få organiseret noget.
VH
Susanne

Bliver der sendt noget fra os siataler folk ?? I så fald vil jeg gerne med i puljen… jeg var en anelse stresset i lørdags med 5 katte alene ved hver sin dommer samt parallelbedømmelse… så jeg har helt sikkert overhørt det hvis der har været snak om det…

jeg vil da gerne lige fortælle at min dejlige dreng Chalina’s Chopin nu er nået til titlen Supreme Premier. Han har taget den lange vej gennem alle de klasser hvor vi kunne vælge så det er da blevet til nogen udstillinger. Han sluttede af med to flotte bedømmelser og sørme om ikke han fik et NOM på det sidste certifikat også… Så nu skal han gå og hygge derhjemme og lille Rocky tager over. Han var med for at lære og fik to flotte EX1’ere i denne weekend.
Tak til alle for en dejlig weekend.

Jeg må vist også hellere få fortalt, hvordan det gik om søndagen med de 4 jeg havde med :stuck_out_tongue:

Den nyslået SC Sami fik sin første HP og slog, Brian som i vanlig blåøjede stil stillede i netundertrøje og ølvom, til NOM :høhø: … Sami tabte så stort på scenen til Nissens Havana :hjerte:

Kuldet blev igen BIS og igen desværre uden konkurrence … det er altså ikke så sjovt, at vinde uden konkurrence :slight_smile:

Kaj fik en rigtig fin bedømmelse hos Jones og tabte NOM med et knurrehår til en smuk Polsk OSH c 24

BB fik en rigtig god bedømmelse og blev NOM
Woody fik en fantastisk god bedømmelse og slog Vibekes smukke hvide pige til NOM.
På scenen slog Woody både bror og søster med alle 3 stemmer :høhø:

Alt i alt en fantastisk udstilling … Tak til JYRAK, frivillige og andre udstillere for en pragtfuld weekend :hjerte: