Arion - er det godt?

Ja Nuller får Eukanuba og iams hairball, og det trives hun også fint på :slight_smile: Men av min penge pung…

Eukanuba er godt nok dyrt, og så vidt jeg kan se koster Arion under halvdelen, for sammen fodermængde… Men jeg ville lige høre om der var nogen der havde kendskab til mærket? Og om jeres misser trives på det?

[QUOTE=Maria-Amalie;1044777]Ja Nuller får Eukanuba og iams hairball, og det trives hun også fint på :slight_smile: Men av min penge pung…

Eukanuba er godt nok dyrt, og så vidt jeg kan se koster Arion under halvdelen, for sammen fodermængde… Men jeg ville lige høre om der var nogen der havde kendskab til mærket? Og om jeres misser trives på det?[/QUOTE]

Jeg kender kun 1 person der har prøvet Arion til sine 4 katte, men hun stoppede igen, det slog deres mave i stykker…selv efter en måneds tilvænningstid.

Mine MCO får også Eukanuba tørfoder og de eeeeeeeeeelsker det og de trives på det…men kun 20 % af deres foder er tørfoder…de sidste 80 % er vådfoder…Porta 21, Applaws og Almo Nature…alt det gode fra zooplus.

Maven fungerer fint og pelsen er god…
Lux har jeg prøvet…men de spiser det ikke…de blev meget fornærmede da jeg prøvede…:rock:

Køber du det på zooplus.co.uk…for der synes jeg nemlig ikke det er så dyrt…

Godt spørgsmål, for jeg kan ikke få lov at loade deres foder analyse på deres hjemmeside :slight_smile:

Men Eukanuba er efter min mening et godt foder, også bedre end RC/Hills/Iams, så jeg vil umiddelbart gætte på at det er bedre end Arion også :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;1044778]Jeg kender kun 1 person der har prøvet Arion til sine 4 katte, men hun stoppede igen, det slog deres mave i stykker…selv efter en måneds tilvænningstid.

Mine MCO får også Eukanuba tørfoder og de eeeeeeeeeelsker det og de trives på det…men kun 20 % af deres foder er tørfoder…de sidste 80 % er vådfoder…Porta 21, Applaws og Almo Nature…alt det gode fra zooplus.

Maven fungerer fint og pelsen er god…
Lux har jeg prøvet…men de spiser det ikke…de blev meget fornærmede da jeg prøvede…:rock:

Køber du det på zooplus.co.uk…for der synes jeg nemlig ikke det er så dyrt…[/QUOTE]

Nej jeg købte det i Maxi zoo, lige inden Nuller kom hjem til mig, så der er stadig væk noget tilbage…:slight_smile: Hendes mave er lidt sart, så hvis jeg skulle skifte skulle det være snart, så jeg kunne blande det nye op med det gamle, langsomt.

[QUOTE=Eife;1044780]Godt spørgsmål, for jeg kan ikke få lov at loade deres foder analyse på deres hjemmeside :slight_smile:

Men Eukanuba er efter min mening et godt foder, også bedre end RC/Hills/Iams, så jeg vil umiddelbart gætte på at det er bedre end Arion også :)[/QUOTE]

:slight_smile: Tak… Synes bare min penge pung skriger voldsomt når man skal hive næsten 400kr op af lommen for 3 kg… :thumbdown: Så tænkte at hvis nogle havde erfaring med Arion (har kun hørt det skulle være godt) så ville jeg gerne høre det :slight_smile:

På zooplus.dk koster det meste Eukanuba 499kr for 8 kg

Jeg vandt engang 7 kg. Arion adult og mine katte elskede det, og der var ikke umiddelbart nogen problemer.

Jeg er ikke sikker på det er helt i top, hvad angår protein indhold og indhold af kornprodukter, men som sagt så var det meget populært og man kan jo blande det op med noget grain free.

Jeg kan ikke opbevare så store poser af gangen… Så køber altid en 3-4 kg… :slight_smile: Så kan hun os nu at spise det, inden det blir kedeligt…

Det er 2x 4 kg. :slight_smile:

Piv fik Arion da hun gik fra killingefoder (der havde hun fået RC) til voksenfoder. Det er jo snart et par år siden, men som jeg husker det var det ok foder (på niveau med RC). Piv trivedes på det. Jeg kan egentligt ikke helt huske hvorfor vi skiftede til noget andet - men jeg tror nok det var fordi hun havde en periode hvor hun ret hurtigt blev træt af at spise det samme hele tiden. Vi prøvede i alt fald mange fodermærker i en periode. Da Pivs kræsenhed gik over var vi endt på Sanabelle.

Eukanuba 8 kg er to 4 kgs poser man køber :slight_smile:

Det opdagede jeg :høhø: Ville bare gerne ha noget foder som jeg købe i butikkerne her…

Det er alt for dyrt at handle kattemad i fysiske butikker…det skal købes på nettet og ikke hos zooplus.dk…det er billigere i co.uk eller zooplus.de

Okay. Nogen specifik årsag til det? :slight_smile:

var det ikke fordi at kat er en ret stor post i vores budget, ville jeg også købe det i DK.
Dette ville jeg gøre for at holde de små hyggelige dyrebutikker i live, i stedet for at de skal konkurrer mod tyskland (hvor man groft sagt også kan sige at den danske stat mister penge, hver gang vi handler)

jeg har givet vores arion foder væk, da vores katte kaster op af det… De gider heller ikke rigtig spise det, men så gjorde det gavn i et internat

• Updated - - -

var det ikke fordi at kat er en ret stor post i vores budget, ville jeg også købe det i DK.
Dette ville jeg gøre for at holde de små hyggelige dyrebutikker i live, i stedet for at de skal konkurrer mod tyskland (hvor man groft sagt også kan sige at den danske stat mister penge, hver gang vi handler)

jeg har givet vores arion foder væk, da vores katte kaster op af det… De gider heller ikke rigtig spise det, men så gjorde det gavn i et internat

[QUOTE=line_refsgaard;1044818]var det ikke fordi at kat er en ret stor post i vores budget, ville jeg også købe det i DK.

[/QUOTE]

Fair nok hvis man har en ,ille hyggelig dyrebutik i nærheden :slight_smile: Men i forhold til de store kæder (Bonnie, PetWorld og Maxizoo) har jeg ikke fornemmelsen af at “skylde” dem noget :slight_smile:

Min skole laver tit om på skemaerne i sidste øjeblik så har stået flere gange og ikke kunne modtage pakker fra zooplus og andre steder… Hvilket er ret irriterende… Dem fra Gls har været flinke a komme igen, men har tit måtte aflyse flere gange pga ændringer igen i skole skemaet… Pakken kan desværre ikk stilles udenfor min dør…

Så det e simpelthen for a gøre det så nemt for mig selv… Også a jeg pludselig ikk har noget foder til Nuller…

[QUOTE=Maria-Amalie;1044918]Min skole laver tit om på skemaerne i sidste øjeblik så har stået flere gange og ikke kunne modtage pakker fra zooplus og andre steder… Hvilket er ret irriterende… Dem fra Gls har været flinke a komme igen, men har tit måtte aflyse flere gange pga ændringer igen i skole skemaet… Pakken kan desværre ikk stilles udenfor min dør…

Så det e simpelthen for a gøre det så nemt for mig selv… Også a jeg pludselig ikk har noget foder til Nuller…[/QUOTE]

Ah, ja det er jo træls når de ikke kan stille det og man ikke kan være hjemme.

[QUOTE=Maria-Amalie;1044918]Min skole laver tit om på skemaerne i sidste øjeblik så har stået flere gange og ikke kunne modtage pakker fra zooplus og andre steder… Hvilket er ret irriterende… Dem fra Gls har været flinke a komme igen, men har tit måtte aflyse flere gange pga ændringer igen i skole skemaet… Pakken kan desværre ikk stilles udenfor min dør…

Så det e simpelthen for a gøre det så nemt for mig selv… Også a jeg pludselig ikk har noget foder til Nuller…[/QUOTE]

Du kan lave aftale med GLS om at komme på bestemt tidspunkt ellers kan du finde en som er hjemme og skrive under anden modtager adresse den adresse. Det gør vi her i huset vi har så valgt de skal komme i min mands firma

Smæk en seddel på døren, hvor der står de må smide kassen af et eller andet bestemt sted. Det gør vi (og sætter en smiley på sedlen :slight_smile: )

Kunne det afleveres hos din mor?