Arion Large breed

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad protein og fedt % ligger på i dette foder ???

altså Arion Large Breed…

Jeg kan ikke finde foder på zooplus der hedder “Arion Large Breed”, men måske er det bare mig, der er for træt :D…men prøv google.

[QUOTE=Bentley;1193212]Er der nogen der kan fortælle mig, hvad protein og fedt % ligger på i dette foder ???

altså Arion Large Breed…[/QUOTE]
Protein: 32% - Fedt: 20%

Har selv brugt det i mange år til mine Coon’er og huskatte sammen med alm Arion Adult.

[QUOTE=Bentley;1193212]Er der nogen der kan fortælle mig, hvad protein og fedt % ligger på i dette foder ???
altså Arion Large Breed…[/QUOTE]

Protein: 32%
Fedt: 20%

[QUOTE=Mega;1193221]Protein: 32% - Fedt: 20%

Bruger det selv til mine Coon’er sammen med alm Arion Adult.[/QUOTE]

Mega, hvis du fandt det på zooplus…så ér det mig, der er træt…:pose:

Tak for svarene … jeg har googlet og googlet… … men det er godt at man kan spørge herinde :slight_smile:

Er det et godt foder???

Jeg synes, Arion er et godt foder. Mine katte trives fint på en blanding af Aroin og Royal Canin.
Jeg oplever flotte pelse, maven er i balance og antallet er hårholler er acceptabelt … når man nu engang har semilanghårskatte så kan/skal dette ikke undgås :cool2:

Jeg gik nu bare ud og så, hvad der stod på sækken :slight_smile:
(Prisen er 297 kr. pr. 10 kg. for opdrættere).

og jeg kiggede bare i den brochure, jeg har liggende :stuck_out_tongue:

Til Sim-Sim:

Arion findes ikke hos zooplus. Vi køber det hos en forhandler her i Havndal og vi har brugt det til vores katte i mange år. Det er et udmærket foder, på linie med Royal Canin og Hills, efter hvad min dyrlæge siger. Jeg har også set det hos Farmland i Randers, ellers ved jeg ikke hvor det kan købes.

[QUOTE=Milles mor;1193236]Til Sim-Sim:

Arion findes ikke hos zooplus. Vi køber det hos en forhandler her i Havndal og vi har brugt det til vores katte i mange år. Det er et udmærket foder, på linie med Royal Canin og Hills, efter hvad min dyrlæge siger. Jeg har også set det hos Farmland i Randers, ellers ved jeg ikke hvor det kan købes.[/QUOTE]

Maxizoo forhandler det også.

Jeg køber det hos Hunden og Kattens Storkøb i Helsingør. Det bringes gratis til døren ved køb over 1.000 kr. (ellers 50 kr.).

Vil vove at påstå, at det er bedre end f.eks. Royal Canin, som jeg brugte forinden.
Fine pelse uden skællet hud, og kattene brækker sig ikke i nær samme grad som på RC.
Desuden fint indhold af Taurin, 2500 ie.

[QUOTE=Mega;1193243]Jeg køber det hos Hunden og Kattens Storkøb i Helsingør. Det bringes gratis til døren ved køb over 1.000 kr. (ellers 50 kr.).

Vil vove at påstå, at det er bedre end f.eks. Royal Canin, som jeg brugte forinden.
Fine pelse uden skællet hud, og kattene brækker sig ikke i nær samme grad som på RC.
Desuden fint indhold af Taurin, 2500 ie.[/QUOTE]

Nu bliver jeg da nysgerrig, altså, selvom mine aldrig kaster op.

Er det kornfrit… for mine MCO får total splatmave af kornfrit.
Hvis ikke, så kunne jeg jo prøve at blande lidt af det i deres normale tørfoder, (som kun er 20 % af deres samlede foderindtag), Hill’s C/D, Eukanuba med kylling og ris, og James Wellbeloved…de trives fint, men man skal jo være åben for nye ting. :slight_smile:

EDIT: Det er ikke kornfrit, jeg har lige googlet foderet, men der er så kommet en ny kornfri variant, men den skal vi ikke have. :smiley:

og hos Petworld

Og de er sponsor hos JYRAK pt, så vi har også fået/vundet en del, og de er glade for både kitten (mormis+killinger), men især large breed’en er et hit i mine blandinger :slight_smile:

Lige en ting ang. dette foder :slight_smile:

Hvornår må jeg begynde at give det til Harley??? Han er fra Maj i år … kan jeg godt skifte ham over på det, eller skal han køre killingefoder noget tid endnu… Lige nu er både Bentley og Harley på RC MCO kitten… men jeg ville så bare blande det sidste af RC MCO Kitten sammen med en pose Arion Large Breed – kan jeg godt gøre det allerede nu, eller hva???

Håber I vil svare mig på dette, da jeg skal have bestilt imorgen

[QUOTE=Bentley;1203863]Lige en ting ang. dette foder :slight_smile:

Hvornår må jeg begynde at give det til Harley??? Han er fra Maj i år … kan jeg godt skifte ham over på det, eller skal han køre killingefoder noget tid endnu… Lige nu er både Bentley og Harley på RC MCO kitten… men jeg ville så bare blande det sidste af RC MCO Kitten sammen med en pose Arion Large Breed – kan jeg godt gøre det allerede nu, eller hva???

Håber I vil svare mig på dette, da jeg skal have bestilt imorgen[/QUOTE]

Bland du endelig allerede nu :slight_smile:

Umiddelbart ja, men kan ikke finde nogen analyse af Arion.

PivC - jeg tror nok der er en tidligere i tråden … Men takker for jeres svar… :slight_smile:

Jeg har tænkt mig at købe voksen foder nu og blande det med resten af deres killinge foder, har fundet voksen hvor fedt og kød er højere end i killing foder så jeg tænker det er ok og drengene er fra april i år