Da jeg jo ikke er den store forhandler af foder på nettet Og har set at Arion er på tilbud til 299/10 kg. Ville jeg da lige høre om der er nogen, som bruger dette foder…
Har ikke kunnet finde en deklaration… så tænkte det ville være nemmere at høre folk herinde
Ærligt, så ville jeg aldrig lægge mine penge hos et foderfirma, der ikke engang på deres egen hjemmeside kan finde ud af at offentliggøre en fuld varedeklaration (gerne suppleret med en analyse)… Jeg vil vide hvad der er i det, færdig slut
Jeg har fodret med Arion i mange år og mine katte, Maine Coon og huskatte, stortrives med det.
De kan lide det, deres pelse er flotte og de kaster ikke nær så meget op af Arion som af flere andre produkter.
Varianterne, Large Breed og Senior/Light har jeg ingen erfaring med, men jeg ville i forvejen aldrig bruge et light-produkt.
ADULT:
Fugtighed: 9% - Råprotein: 32% - Råfedt: 20% - Fibre: 2% - Aske: 7%
Mineraler: Kalcium; 1,40% - Fosfor: 0,94% Magnesium: 0,08 % - Natrium: 0,46% - Kalium: 0,36% - Kobber: 22mg.
Tilsatte vitaminer/kg: Vitamin A: 25000 IE, Vitamin D3: 2000 IE - Vitamin E: 150 mg - Biotin: 0,25 mg - [COLOR=red]x)Nikotinsyre: 75 mg [/COLOR]- Folinsyre: 1,8 mg
Aminosyre/kg: Taurin 2500 mg - Arginin: 17,2 g - Methionin: 8,8 g
x) niacin (nikotinsyre, tidligere kaldt B-3 vitamin) - må ikke forveksles med nikotin i cigaretter
KITTEN:
Fugtighed: 9% - Råprotein: 34% - Råfedt: 22% - Fibre: 2% - Aske: 7%
Mineraler: Kalcium; 1,40% - Fosfor: 0,94% Magnesium: 0,08 % - Natrium: 0,47% - Kalium: 0,40% - Kobber: 22mg.
Tilsatte vitaminer/kg: Vitamin A: 25000 IE - Vitamin D3: 2000 IE - Vitamin E: 150 mg - Biotin: 0,25 mg - [COLOR=red]x)Nikotinsyre: 75 mg[/COLOR] - Folinsyre: 1,8 mg
Aminosyre/kg: Taurin 2500 mg - Arginin: 18 g - Methionin: 8,9 g
x) niacin (nikotinsyre, tidligere kaldt B-3 vitamin) - må ikke forveksles med nikotin i cigaretter
Min dyrehandler sælger Arion… Han fortalte at alt hvad der er i Arion er egnet til menneskeføde… Jeg skifter lidt mellem mærker og bruger det jævnligt og mine katte fungere godt på det og elsker det…
Der er kommet en ny variant med store stykker, den kunne vi ikke lide, men den almindelige er god
Vi blander Arion Large Breed i vores foder Og misserne elsker det. Kontakter man firmaet får man en komplet analyse af foderet.
Vi bruger Arion til både vores hunde og katte. Alle stortrives og har fin pels
Så tror jeg da at det skal afprøves Tak for svar… og Mega tak for deklaration!
Mega, hvad betyder dine røde krydser!?
Det røde kryds foran nicotinsyre henviser til bemærkningen ved det røde kryds under deklarationen.
Nååårh ja… selvfølgelig Sorry, det var bare mig der ikk lige kunne gennemskue den
Nå jeg har lige haft præcis samme spørgsmål da de nemlig også har det på bud i pet world i kommende uge, jeg vil dog nøjes med 3 kg i første omgang da jeg ikke ved on de kan Li det.
Men hviken skal jeg vælge til en på 1/2 år og en på 14 uger og han på 1/2 år har absolut ikke behov for killingen foder og ville gerne hvis de kunne få det samme
SÅ meget forskel er der heller ikke på killinge- og adultfoderet.
Da jeg havde killinger, fik alle kattene - også de ældre kastrater - killingefoder og de blev ikke tykkere af det.
Det er selvfølgelig også et spørgsmål om deres aktivitetsniveau og -muligheder, men hav in mente, at katte instinktivt vil “æde sig op” til vinteren og at deres stofskifte samtidig falder. Det stiger igen til foråret, hvor kattene også bliver mere aktivite.
Når den ene er dine killinger kun er 14 uger, ville jeg give dem killingefoder, især hvis du kun køber 3 kg. ad gangen (tror bare ikke, det kan svare sig økonomisk).
Nej det kan det sikkert ikke men her første gang hvis de nu slet ikke vil have det, de har så også 3 kg på bud til 99 i denne uge
Vi har købt Arion netop på tilbud - vi satsede og købte 2 x 10 kg og spurgte om vi kunne levere tilbage, hvis nu de ikke ville have det. Mine er meget glade for det - men de to spiser også ALT (selv en kogt gulerod) - Men jeg oplever faktisk at mine hellere vil have Arion end deres RC. Mine har ikke været vant til at få ad libitum foder (nogensinde) men det er jeg ved at oparbejde nu og da jeg hørte om RC og opkast og har en hanmis der sluger sit foder, er jeg først begyndt på det nu med det nye foder. Der har desværre været én gang opkast.
MaxiZoo sælger Arion til 99,- for 3 kg. og 299,- for 10 kg. i denne uge
Vi bruger også Arion hjemme hos os i ny og næ. Misserne siger ikke nej.
Arion er et udmærket foder, jeg har brugt det i 1½ år og kattene elsker det og deres pels bliver så flot af det.
Hehe hentede en 10 kgs pose idag, satte den bare lige i gangen, da jeg skulle ud af døren med det samme igen. Da kæresten og jeg kommer hjem 2 timer senere har kattene været i posen, de har simpelten flået den op for at kunne komme til maden Deres skåle var ellers fyldt, så det må smage godt det Arion
Det må da være den bedste reklame for foderet overhovedet