Årslev

Det ser ud som om, at der slet ikke er nogen, der har oprettet en tråd med resultater fra Årslev, men så vil jeg da gøre det.

Vi var af sted søndag med Bugatti og Mercedes. Begge godt gnavne - de ville vist hellere være hjemme at lege med deres nye, lille skovbamselegekammerat :slight_smile:

Vi skulle op til Angelika Kneifel, som flere på forhånd havde “advaret” i mod, så vi var en smule ængstelige for, hvad der ventede os. Men vi blev altså glædeligt overrasket, for Angelika håndterede altså begge misser rigtig fint og lod sig ikke gå på af, at de knurrede og hvæste lidt af hende.

Både Bugatti og Mercedes var med for første gang i kastratklassen, men for Mercedes blev det en ren walk-over. Angelika havde ikke andre kastrathunner overhovedet, så Mercedes fik sit (første) certifikat og samtidig en nominering efterfulgt af rigtig fin kritik fra Angelika. Hun mente, at Mercedes var langt flottere end de fertile hunner, hun havde bedømt i dag, så vi var med rette lidt stolte.

Bugatti skulle op mod sin evige rival Coonation’s Dumle Dude. Begge katte fik flot, flot kritik og stor ros for præsentationen, der var lige præcis som hun gerne så en Maine Coon præsenteret. Igen klappede vi os selv lidt på skuldrene :slight_smile: Angelika gav sejren til Bugatti, som dermed også høstede sit første certifikat. Samtidig gav hun BIV til Bugatti, som hun foretrak fremfor Mercedes.

Til NOM tabte Bugatti til en flot skovkattedreng, som var lidt længere fremme i sin udvikling, så det var helt fair.

Mercedes, som i hele sin killinge- og ungdyrskarriere hver gang har tabt til sin bror, skulle nu selv på scenen for første gang. Og sørme om hun ikke nappede en enkelt stemme også - i øvrigt som den eneste udover den vindende Birma.

Så efter at været taget hjemmefra i morges med frygten for en forfærdelig dommer og et spinkelt håb om et certifikat eller to gav så altså en god dommeroplevelse, 2 certifikater, en BIV og en NOM. Så vi var ret godt tilfredse :slight_smile:

/Flemming

Hjertelig til lykke til de smukke dyr…:wehuu:

Tillykke med resultaterne, Flemming & Jane :slight_smile: Det var så mig, som I snakkede med lige kort ingen sceneshowet :høhø:

Herfra skal lyde tak for en SKØN SKØN dag! Jeg havde det rigtig hyggeligt og mine piger opførte sig simelthen eksemplarisk :thumbup:

Det ordinære show gik suuuuper. Fleur var oppe ved Annika Billing, som ikke var videre imponeret over hende, men tværtimod irriteret på søde Fleur, som var hyper og lå og rullede på dommerbordet… Det synes jeg så er noget mærkeligt noget at blive irriteret over? -surrender Skal man ikke være glad når kattene tager det så pænt? Ja ja, hende forstår jeg ikke… Men Fleur fik sit første CAC, så helt åndssvagt var det da ikke :slight_smile:

Til det ordinære show med Feli gik det rigtig godt. Beverly Elain var imponeret over hende og håndterede hende suuuper. Feli fik sørme CAP og NOM :wehuu: :wehuu: Meeeeget stolt opdrætter mor!

Til Birma Special Show blev Fleur 5 bedste fertile Birma. Det er jeg reet stolt af, idet de bedømte ud fra alle aldersgrupper og som bekendt er mine piger ikke ældre end 14 mdr. Så jeg er reeeet tilfreds :hjerte:
Feli blev 8 bedste kastrat ud af ALLE de meget lækre kastrater også, så igen er jeg ret tilfreds med mine piger. Jeg kan godt se at de mangler noget i udviklingen i forhold til de ældre katte de konkurrerer mod - Meeen det skulle gerne komme når de bliver ældre :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Igen tak for en SUPER hyggelig dag… Og mange søde mennesker, oplevede ikke spor sure miner - Det var bare dejligt :tak:

Tillykke til alle jer andre med SUPER resultater! :flag:

Flemming og Jane - Stort tillykke med de fine resultater. Dejligt at Mercedes at ved at komme på banen også :slight_smile: Flot hun fik en stemme på scenen

Karina - Tillykke med dine to piger. :slight_smile:

Romano og jeg havde også en super dejlig dag. Der var så mange oppe i hans gruppe, så ham og en anden kat røg uden for ex. Skidt pyt, for jeg har stadig den dejligste kat Jane :stuck_out_tongue:

Det var hans første udstilling, og han klarede den bare fantastisk godt. Fik fine fine udtalelser fra Anne Køhn, som så også lige bød ind med en spøg, om at jeg skulle hjem og hænge ham op i ørene, så de kunne blive lidt større. :tihi:

Det jeg er mest stolt over, er min mands og mit eget arbejde med showvasken, ingen af os havde hverken prøvet eller set det blive gjort før, og opdrætteren fik desværre en vandskade som gjorde det umuligt for hende at komme og hjælpe. Så instruktioner fik jeg over telefonen, og det lykkedes da til fulde, for han var i super showkondition. :thumbup:

Og jeg vil ihvertfald ikke frygte at skulle op til Anne Køhn en anden gang, for da jeg gjorde hende det klart at jeg var ny, forklarede hun bare de forskellige ting hun udtalte sig om for mig.

Jeg fik hilst på en del genkendelige ansigter, smadder hyggeligt at møde jer igen. :slight_smile:

Og en ting som overraskede mig lidt var da jeg kom om morgenen. Så er jeg vant til (opdraget til) at man hilser god morgen, nogle hilste da også igen, men mange kiggede bare mærkeligt på mig.

Og så lige en stor tak til Susanne (Misurama) som ydede mig en fantastisk hjælp. :thumbup:

PS.) Lige et stort tillykke til jer andre med jeres fine resultater. :wehu:

Jeg havde valgt at lade Galliano blive hjemme, for det blev besluttet fredag morgen, at han skal en tur på besøg hos Jens Ruhnau og have fjernet to tænder - og så skal han ikke i nærheden af et udstillingsmiljø foreløbig.

Fanny var så alene afsted på hendes første FIFé udstilling og jeg synes, det gik rigtig godt :thumbup:

Hun ville allerhelst hænge på mig, sådan lidt klisteragtigt, men fik hun lov til det, kunne hun ca. 98% af tiden bæres rundt på armen uden at kny :wehuu::wehuu:

Det holdt dog lidt hårdt at få hende hægtet af og ned på dommerbordet :smiley: Men vel ankommet kom der vist kun et enkelt hvæs og hun fik mange fine kommentarer med på vejen :thumbup: Allerede før vi kom til dommer havde jeg luret konkurrenten og vidste, at vi ville tabe, så ganske som forventet fik hun Ex2 og kunne derefter i princippet ligge i buret resten af dagen, for hun skulle så heller ikke deltage i burmesershowet.

“Princippet” holdt dog ikke helt, for vi var ude og gå flere ture for at hilse på så mange mennesker og så mange katte som muligt.

Vi havde en rigtig hyggelig dag hvor vi hyggede om min mor der havde fødselsdag.:flag:
Katten var i godt humør,også når Spike dreng fik et stort chok om morgen, da jeg satte ham i buret, der røg han igennem bunden. Og det synes han ikke var sjov.
De fik finde resultater.

Spike fik sin cert. og Biv ,tabte nom til en flot norsk dreng og blev Grand International Premier

Cooper fik sit cert, tabte Biv til Spike, men blev Premier

Asmus fik sit cert. men tabte nom til en flot birma dreng

Og vores lille rødesølv lyn Pina fik E1 ud af 4 , og tog også Biv. men tabte nom til en stor flot norsk pige der var noget ældre.
Så vi troede vi var færdig for i dag.
Men hun skulle sørme på scenen , da de havde bedst klub kat , hvor hun fik 1 stemme. Så vi var stolt , det var jo flot klaret på hendes første udstilling:hjerte:

STORT Til Lykke med alle de flotte resultater . . . . det var bare smadder godt gået :flag: :flag:

Jeg har osse lidt resultater.

GIP Dk Søkjær´s Morgan, sbi a, BIV, NOM og BIS Kastrat.:wehuu:
Til birmaspecial show, var der vist nok 14 andre kastrater, og sørme om han ikke slog dem ud en for en og blev BIS Kastrat der osse :wehuu:
Virginia Wolf (Ginny) Song Hio DK, sbi b, blev EX 1 over 4 andre chokoladekillinger, og BIV over drengen, til nom tabte hun til en flot NFO som blev bis.

Til specialshowet var der 28 andre killing/ungdyr, og der blev hun nr. 4, det syntes jeg er SUPER flot !! :wehuu:

Tillykke til jer andre med jeres resultater…:thumbup:

Dejligt at få sat et ansigt på :slight_smile: Og tillykke med de fine resultater til dig også :ok:

/Flemming

Vi ku’ bestemt ikke klage over udstillingen i går… Eller, i hvert fald ikke over resultaterne, men hold nu op hvor var der VARMT og indelukket i den hal og når man så samtidig ska’ ha’ 3 katte op på nøjagtig samme tidspunkt og en 4. der ska’ placeres i buret hos dommeren… Ja, så får man altså sved på panden!

Anyways, vores resultater:
Finnian fik sit 1. CACS :wehu:
Oda fik sit 2. CAC :wehu:
Bucksy (aka Bucks Fizz) blev 3 af 3, hvilket er helt fint eftersom han er fuldstændigt skæv i sin udvikling lige nu :høhø:
Brixx (Bucksy’s bror) klarede sig væsentligt bedre, med EX1, BIV-TOTAL & NOM! :wehu: :thumbup: Flot, at en 5 måneder gammel killing ka’ slå en voksen hankat i super pelskondition! :rock:

Jeg var også i Årslev, med begge mine drenge :slight_smile:

Felix fik sit 3. CAP og blev dermed Premier :slight_smile: og så blev han NOM :slight_smile:
Woody blev EX1 af 3 :slight_smile:

[quote=Flemming;276062]Dejligt at få sat et ansigt på :slight_smile: Og tillykke med de fine resultater til dig også :ok:

/Flemming[/quote]

Jaa, i lige måde :slight_smile: Jeg har desværre ikke så meget styr på alle de andre end Birma folk… Meeen nu ved jeg da hvem Bugattis og Mercerdes mor og far er :høhø: Det må jeg huske. Vi ses jo nok igen så :thumbup:

Og tak :wink:

tillykke til jer der var afsted.
Håber vi ses et eller andet sted næste år på udstilling:)
Hilsen
Birthe & co

Bedre sent end aldrig!!

Jeg var også med i Årslev, og havde en rigtig hyggelig dag :tak:

Jeg kom med en gr. 2 kat og gik hjem med en gr 8… Lucia der i middelfart var i kontrolkasse og konstateret gr 2 blev ved Beverly Elian sendt i gr 8, hun var endda over ved Anne Køhn (der havde været med til arvebedømmelse i middelfart) for at ha en extra mening omkring Lucias farve… jeg fik en super flot udtalelse på hende men måtte gå uden placering, da gr 8 var færdig bedømt!! :venter::venter:

Ud over det havde min veninde Ace fra mit A kuld ved Angelika Kneifel… Ace har halefejl og derfor langt fra nogen fordele mens han er i killing/ungdyr men fik alligevel ex 2 ud af 3 og en lang smøre fra Angelika om at hun ville ønske hun kunne ha givet ham ex 1 men det havde ikke været fair grundet manglende point til NOM (eller sådan noget lign) men stolt var jeg bestemt af “min” lille Creme dreng der tog hele dagen så køligt man skulle tro han var født til det :wehuu: