At aflevere voksen kat

• jeg afleverede i mandags French Connection og hans mormor i deres nye hjem. Ejeren har været mange gang på besøg hos mig og haft kat fra mig før.

Selvtilliden manglede ikke noget på den lille flab, men tre år gamle mormor var lidt betuttet.

Jeg talte med ejeren jævnligt, mormor var slet ikke som hos mig. Killingen irriterede mormor og hun boede mest under sengen.

Jeg har to gange før oplevet en voksen kat være noget tilbageholdende i sit nye hjem. Jeg havde, ihvertfald den første gang, min tvivl om en genvisit villë hjælpe eller gøre problemet værre.

Det hjælper - mormor kom fluks frem fra under sengen da hun hørte min stemme, nøj hvor hun var glad, kunne endda kæle både den nye ejer og datteren.

Ejeren har lige ringet hun har ikke været under sengen siden jeg gik i går aftes og hun leger med den lille flab nu :smiley:

Hold da op -what det er utroligt at et besøg mere kan gøre så store underværker. dejligt at høre at der ikke skal mere til, en et besøg af gamle ejer :smiley: Tak for historien -thumbs

Det må du nok sige. Jeg havde ikke regnet med at et besøg fra tidligere ejer kunne have sådan en effekt. Skønt må man sige -thumbs

Dejlig historie Lis …Og en som måske kan benyttes af andre ?. Det kan være svært for voksne katte at omstille sig, og hvis et lille visit hjælper, så er det jo super :slight_smile:

Enig -thumbs

Jeg var første gang bange for det havde den modsatte effekt - men jeg er nu klogere efter at ha’ haft succes 3 gange.

De skal ikke være kede af det hvis det hjælper at se mit fjæs -what

Det var da en god idé, når det virker så fint. Hun mente du da bare lige skulle sige god for stedet. Skøn læsning -thumbs

Åh hvor er det dejligt at læse, at du gør så meget for et lille dyr:-) Det luner mit hjerte. tak -thumbs -pote

Åh hvor er det dejligt at læse, at du gør så meget for et lille dyr:-) Det luner mit hjerte. tak -thumbs -pote[/quote]

hvor det bare er dejligt når sådan noget sker… Altså at det bare er et besøg der skal til… -thumbs

Jeg ville også umiddelbart tro at man gjorde ondt værre Lis, men dejligt at høre at det ikke er tilfældet -wehu

Jamen, du symboliserer jo tryghed i " mormor´s " øjne, noget kendt/sikkert/rart.
Og når det forefindes i huset, efter et par dages usikkerhed - så er der jo nok ikke så slemt.
(prøver lige at tænke mormor´s tanker -muhaha )
Godt du kunne hjælpe, så tilvænningen blev nemmere for begge misser. -thumbs

Enig -thumbs

Enig -thumbs

Sikke skønt at hører. Det ville jeg ikke lige havde tænkt på.

Hej Lis
Jeg oplevede faktisk nær det samme for en del år siden, da jeg omplaserede en 4 årig hunkat og en killing.
De flyttede til min yngste datters venindes mor, blot små 500m væk. hunkatten gemte sig bag skabet og de så hende næsten ikke, hvorimod mislingen troede han altid havde boet hos de nye slaver.
2 uger gik, hvor jeg næsten dagligt var i telefonsamtale og prøvede med flere gode råd at lokke hunkatten frem.
Intet hjalp.
Så besluttede jeg mig for at besøge de nye slaver, jeg ville se om der evt sygdom at spore, eller om hun ville komme frem, ved at høre min stemme.
Jeg var faktisk kun lige kommet ind i entreen, da hun stod og gned sig op af mine ben, spændte ben hele vejen ind til sofaen, hvor hun faktisk ikke engang hoppede op til mig, men derimod til Lotte.
Ingen problem bagefter overhovedet, det var som om hun nu accepterede, at vi nu skulle leve adskilt i hver vores hjem.
Så nogengange skal der faktisk ikke så meget til -thumbs