At beholde en killing - måske

ja binepigen har jo fåt 3 fine killinger, 2 piger og en dreng.
Jeg er lid i dillema nu, på en måde vil jeg gerne beholde en, men på den anden side, så der hvor bine boede tidligere der boede hun sammen med andre katte og det var hun ikke vildt glad for, så er jo bange for om hun så vil blive lidt indelukket igen.
Efter jeg fik hende og hun har været ene kat hos mig, har hun åbnet sig så meget, hun taler meget og hun er super kælen.

Bine er utrolig klog, finder altid på sjov (og knapt så sjove) tricks, så derfor tænkte jeg det måske var sjovt hun havde en at lege med.

hvad mener i?

Hvis jeg skal beholde en skal det så være dreng eller pige? (hvis det skulle være drengen bliver han kastreret)

håber på lidt hjælp/ gode råd

slet ingen der kan komme med råd/ vejledning / hvad i ville ha gjort osv

Tror du ikke det er hip som hap, om du beholder en hun eller en han. Bare begge bliver neutraliseret.
Der er mange der har både det ene og det andet sammen og det går fint. Måske kan du lægge mærke til hvem hun har det bedst sammen med.
Jeg ville nok selv beholde hannen, men det er fordi det egentlig er meget sjovt at have både det ene og det andet, for de ER jo anderledes i deres opførsel. Det er den eneste grund til jeg ville vælge hannen.

hvis jeg skulle beholde en pige så vil den ikke blive neutraliseret.
det er kun hvis det er hannen jeg beholder, da der jo ikke skal ske noget mellem de to.
hanner kan jeg godt li fordi de tit bliver så store, og så er han super lækker, blå og hvid.

de er 3 uger + 1 dag, idag, så nu er hun meget sammen med dem alle sammen :o)
men ja ved som sagt ikke om jeg overhovedet skal beholde en, da bine jo har åbent sig så meget op.

Ja så tror jeg godt du kunne få problemer, hvis du ikke neutraliserer.
Men hvorfor vil du ikke neutralisere, det er da ikke smart hunkatte kommer i løbetid hele tiden, det er ikke sjovt for dem, det er faktisk ret synd. Og p-piller i længden det ER ikke godt.

nej grunden til jeg ikke ville neutralisere den ville være fordi jeg gerne ville have killinger senere, hvis den egner sig til det, mere derfor.
vil bare ikke have en han og en hun kat sammen, hvis ikke hannen er kastreret.

Marion… Jeg tror ikke der vil blive problemer, da du jo ikke har andre katte…

Da du er opdrætter ville det da være lidt dumt at beholde drengen…

Denise… Marion er opdrætter…så det ville da være lidt dumt at neutralisere hunkatten

ja det er det, det giver ik meget mening at beholde hannen (udover han er lækker hehe)

men ja har kun bine nu, og så overvejet jeg at beholde en af pigerne måske, men ja hvordan kan det udvikle sig senere hen, mht hvem der kommer til at “bestemme” osv og vil hun overhovedet gide at lege med killingen når den er voksen?

har hørt de kan gå begge veje, at enten gider den slet ikke snakke med killingen eller også er de perlevenner, men ja ved det jo ik da jeg kun har bine.

-sorry det kan jo som sgat gå begge veje… Men Marion, hvis det ikke gå, så kan du jo finde et nyt hjem til killingen…

ja det er selvfølgelig rigtigt nok… syntes bare det er synd hvis hun starter forfra med at være nedtrykt, men tror godt hun kunne bruge en legekammerat.

Jeg tror nu også at det ville være godt for hende…
Var der mange der hvor hun kom fra…

OK, jeg forstår :slight_smile:

Jeg tænker mere henad nogle opdrætsmæsige overvejelser, såsom type, helbred, temperament, hvor du vil henad, hvad dit formål med parringen er, er det noget der er med i dine overvejelser?

Hvis hannen er den bedste typemæssigt, helbredsmæssigt og det er det, du vil, skal han vel bruges? Hvis det er vigtigst at hunnerne kan sammen, er det vel om at vælge den som har et temperament som passer til den hunkat du har i forvejen.

hun har boet to steder, og det ene sted kan jeg ikke huske hvor mange katte der var, så flyttede hun tilbage til opdrætteren og der var der nogle stykker, så det kan bare være hun ik bryder sig om der er mange, men måske sagtens kan med en enkelt, det er ikke til at vide før jeg har prøvet det. Jeg overvejer om jeg skal vente til næste gang hun skal have killnger, og så måske beholde en der, for at som om hun har udviklet sig mere.

Ang det med hannen, uanset hvor racetypisk osv han er, så bliver han kastreret hvis han skal blive her, så det er lidt spild af go hankat hvis bliver kanon :o) jeg har valgt at ingen han og hun katte sammen her i mit opdræt, medmindre hannen er kastrat.

så hvis jeg beholder en der skal være med i opdrættet så skal det være en pige.
Så er det bare hvem, for hvis jeg har en pige som bare er næsten helt perfekt, men jeg fornemmer at bine og hende ik vil fungere sammen senere, så kan det ikke blive den selvom hun ville være go som avls materiale.

Jeg forstår ingen ting -thumbs
Bine er den hunkat der har fået killinger, og du er i tvivl omkring hendes temperment i forhold til andre katte, og efter det du selv skriver, så har hun boet flere steder før du fik hende, netop fordi hun ikke kunnne begå sig med andre katte.
Og så har du fået et kuld killinger på hende nu, -rulleøjne så langt så godt -thumbs

Det jeg så ikke forstår, er at du overhoved har brugt denne hunkat i avl, hvis hendes temperment er så dårligt, at hun ikke engang kan med killinger.

Og du samtidig overveje at bruge hende igen, det hænger da ikke sammen i min verden, du må meget undskylde, men det mest vigtige er da at den kat man bruger i avl, for det første har et godt temperment, det er jo ikke nok at bare katten er, sund og rask alle andre steder. -thumbs

Enig -thumbs

Enig -thumbs

ok kan ikke se hvor jeg siger hun ikke kan med killinger?? selvfølgelig kan hun med sine killinger, så du behøver skam ikke rulle øjne.

nu ved jeg ik hvad du mener med at bine ikke kan med andre katte, altså mener du at hun ikke kan tåle synet af andre katte eller hvad er det du tænker?

Bine har et fint temperament ingen ting der, så ved ikke hvad det er du rller øjne af, men forklare det gerne :o)

Hvad var dit formål med denne parring?
Var det bare at prøve få killinger, eller ?