At forelske sig i en anden race?

Ja, som overskriften siger, er det ofte det sker? :?

Jeg tænker lidt både for opdrættere af 1 race, og så for folk der har 1 race.

Jeg ved godt for de fleste starter det med 1 race, og så vupti og uden man får set sig om, så falder man for en anden race :wehuu:

Nu har jeg siddet her til aften og luret rundt, ja det er ingen hemmelighed at jeg er til Birmaer, og derfor er jeg OFTE på alle de birmaopdrættere jeg lige kan i hovedet hjemmeside, Chicabee, Con Meo, Silky Catz, Søkjærs, Sabatinis, GiaGuyon, Khin Mya, Rokakitho, osv osv osv, jaaa der er mange, men ih guder hvor jeg dog bare ELSKER :hjerte::hjerte: at se på Birmaer, og ikke mindst birma killinger :inlove:

Men så ser jeg her til aften… En SKØNHED uden lige hvor jeg bare sidder og bliver helt varm indei og tænker gud hvor er han bare lækker, :besvimer: men han er ingen Birma… Men super dejlig trold :muhaha:

Så sig mig alle i kloge mennesker, er det “forkert” at have flere racer, eller er det ikke? :ups: Jeg ved det ikke, jeg synes bare han er deeeeeeejlig at se på :tihi: og tror gud hjælpe mig han er lige så dejlig at nusse,putte,møsse med:høhø:

Forkert??? :uha:
Aj NU hár jeg dog hørt den med! :klapper:
I så fald er der mange (!!) der er meget forkerte! :wink:

Jeg har selv 3(4) forskellige racer; Orientalsk Korthår ( og Seychellois lige nu, pga. én i vores kuld), Peterbald og Europé og hvis nogen synes det er forkert, er det helt deres eget problem :wink:

Så længe kattene passer sammen i temperement, så ser jeg absolut INTET forkert ved at have flere racer :ok:

/Mette :slight_smile:

Det er absolut ikke forkert at have flere racer:) tværtimod så kan fordelen være, at der opleves forskellige personligheder alt efter hvad den enkelte race er “kendt” for:juhu:
Kh Trunde

Jeg hopper med på at det på ingen måde er forkert! :smiley:

Hilsen Piv der har huskat, NFO og blandingskatte… (Og drømmer om… om… en af hver race!)

Jeg synes absolut heller ikke at det er forkert :slight_smile:
Jeg har kun haft skovtrolde, men blev for en uge siden forelsket i en lille maine coon jeg bare måtte have :inlove:

Jeg vil vældig gerne have en siam eller orientaler til at supplere NFO’erne :slight_smile:

Hmm jeg har så også forelsket mig :inlove::inlove::inlove::inlove::inlove::inlove:

I en vis plettet lille Irish Coffee :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Gad vist om han kan med Abyer, og mon han er udstllingsegnet :?:?:?

Selvom manden synes orientalere er grimme, måtte han da indrømme at den lille flagermus var meget sød :ups::tihi:

Nå der er så også noget der hedder fornuft . guderne må vide hvorfor :? men måske skulle man droppe opdrættet og så bare udstille kælekatte…

:wehuu: Jeg har forelsket mig i en BirCoon :wehuu:

Man kan sagtens ha’ flere racer. Det andet ville vel svare til at spise hakkebøf hver eneste dag, ikke? :wink:

Lige nu har vi tre forskellige, og hvis man regner siam og orientaler som to forskellige (det gør jeg ikke) så ender vi med 4 når Ib er stor nok til at gøre sin entre.

Siam og aby burde sagtens kunne gå sammen. Det er vist bare vores aby der er sær og racistisk og egentlig kun kan li’ sig selv :lol:

Forkert!!! NEJ slet ikke.

Jeg selv har ocicat, men ville gi min højre arm for en blå ABY, en blå britte af den største gamle type ikke de der perser størrelses britter der udstilles nu om dage (undskyld til Even tuelle britte folk… Men en britte skal altså i mine øjne være større) og mund ikke der en dag også sniger sig nogle ikke typede flagermus ind! Man er vel til en skabs orientaler ejer.

Men ellers så er jeg da i tidensløb både faldet for amarican curl, australien mist, burmeseren, korat, russien blue, skovser og mailer coons i særdelshed.

[QUOTE=Wijelo;671469]Hmm jeg har så også forelsket mig :inlove::inlove::inlove::inlove::inlove::inlove:

I en vis plettet lille Irish Coffee :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Gad vist om han kan med Abyer, og mon han er udstllingsegnet :?:?:?

Selvom manden synes orientalere er grimme, måtte han da indrømme at den lille flagermus var meget sød :ups::tihi:

Nå der er så også noget der hedder fornuft . guderne må vide hvorfor :? men måske skulle man droppe opdrættet og så bare udstille kælekatte…[/QUOTE]

Hehe, det er sjovt som mænd har det med at synes at OSH’ere er grimme :smiley: Men jeg kan trøste dig med at, personligheden på sådan en bette størrelse, som oftest får overbevist “mænnere” om at de ikke kan leve uden! :stuck_out_tongue:

Abyer skulle såmend ikke være nogen hindring for en lille Irer - de er vandt til lidt af hvert her i huset :wink:

Om Coffee er udstillings egnet, tjaa… jeg plejer at sige til folk der køber kat her, at man ikke skal forvente at man får en BIS-kat, for jeg laver meget moderate Orientalere, men hans certifikat, skulle han sørme gerne kunne få (BIV får du nok svært ved at finde konkurrenter nok til at kunne lave :wink: ).

Og ordet “fornuft”… ? Aner ikke hvad det betyder…! :tihi:
En enkelt eller to Kat. IV katte, er der vel altid plads til :stuck_out_tongue:

Du siger bare til, hvis vi skal sætte kaffe over :wink:

/Mette

[QUOTE=Mette Mejdahl;671501]
Om Coffee er udstillings egnet, tjaa… jeg plejer at sige til folk der køber kat her, at man ikke skal forvente at man får en BIS-kat, for jeg laver meget moderate Orientalere, men hans certifikat, skulle han sørme gerne kunne få (BIV får du nok svært ved at finde konkurrenter nok til at kunne lave :wink: ).[/QUOTE]

Springer lige ind her med et spørgsmål: Hvor mange katte af samme slags skal der være for at man kan få en BIV? Jeg kan godt regne ud at der skal være mere end en, men hvor mange er “nok”? To? tre? Flere?

Tre stk’s i samme race og farve :slight_smile:

/Mette

3 stk. Enten 3 kastrater (klasse 2 - 10) eller 3 voksne fertile, ungdyr og/eller killinger - de må slåes sammen.
VH
Susanne

Såman er generelt på den hvis man har Foreign White eller Peterbald f. eks? :slight_smile: Dem ser man jo ikke ret mange af… For FW bliver vel ikke bedømt sammen med siam/orientalere?

I så fald var der vist noget i kontrakten, jeg ikke fik læst den første gang jeg købte en racekat :gruble: Erklærer man evigt troskab til racen ved anskaffelsen af den først kat :confused:

Ok - jeg er vild med burmesere :hjerte: Det vil nok altid være “min” race, men det forhindrer mig bestemt ikke i også at være lidt lun på både Siameser, Maine Coon, Cornish rex, Europè, Aby, Huskatte m.fl. :wehuu:
…heldigvis er livet langt :ok:

Altså en FW er jo “bare” en hvid Siameser - men igen, det kræver så at der er tre hvide Siamesere, som kan lave fælles BIV - og dét ses vidst ikke særlig tit :wink:
Generelt ser du ikke mange BIV blandt OSH’erne heller, der er ikke mange af dem på udstillingerne og de der er, er typisk i vidt forskellige farver :wink:
Brun, blå og lilla maskede Siamesere, er der dog en chance blandt, dem ses der lidt flere af jo :wink:

Men nej, BIV hænger ikke på træerne i Kat. IV :wink:

/Mette

[QUOTE=Mette Mejdahl;671539]
Men nej, BIV hænger ikke på træerne i Kat. IV :wink:

/Mette[/QUOTE]

Næhhh - men det gør Best in Show :stuck_out_tongue:

Hvis man laver katte med ørene hængende under hagen og øjne der ligger så dybt at katten knapt kan se for blinkhinder, så gør det ja! :stuck_out_tongue:

/Mette

[QUOTE=Mette Mejdahl;671554]Hvis man laver katte med ørene hængende under hagen og øjne der ligger så dybt at katten knapt kan se for blinkhinder, så gør det ja! :stuck_out_tongue:

/Mette[/QUOTE]

Jeg tænkte nu nærmere på antallet af kategori 4 katte der er på udstillingerne