At forelske sig i en anden race?

Tja, jeg har det omvendt, for jeg kan slet ikke forstå dem der KUN kan lide én bestemt race…selv kan jeg lide de fleste racer, og har haft rigtig mange racer. Og når jeg ikke har mine Ragdolls mere, jamen så vælger jeg sikkert endnu en race jeg ikke har haft før.

Som almindelig kælekat ejer, vil jeg ikke fastlåse mig på bestemte racer. Er man opdrætter, så kan jeg selvfølgelig godt forstå man udser sig en bestemt race eller to, som man vil arbejde videre med/på for overskuelighedens skyld…

[QUOTE=Mette Mejdahl;671554]Hvis man laver katte med ørene hængende under hagen og øjne der ligger så dybt at katten knapt kan se for blinkhinder, så gør det ja! :stuck_out_tongue:

/Mette[/QUOTE]

Det der, det lyder nu mere som et Freak In Show :besvime: Den slags er der forhåbentlig ikke mange af?
Jeg har godt nok en svaghed for de store ører, men de skal da helst sidde på hovedet af katten og ikke på halsen…

[QUOTE=Wijelo;671469]Hmm jeg har så også forelsket mig :inlove::inlove::inlove::inlove::inlove::inlove:

I en vis plettet lille Irish Coffee :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Gad vist om han kan med Abyer, og mon han er udstllingsegnet :?:?:?

Selvom manden synes orientalere er grimme, måtte han da indrømme at den lille flagermus var meget sød :ups::tihi:

Nå der er så også noget der hedder fornuft . guderne må vide hvorfor :? men måske skulle man droppe opdrættet og så bare udstille kælekatte…[/QUOTE]

Ha ha det er lige sådan det er herhjemme, bare med Bailey. Jeg har dog tiltusket mig til at besøge Mette, så jeg kunne se ham i levende live. Og det kan virke grinagtigt på andre, men det bliver nok et spørgsmål om stemmepragt (leje), og derved om andre er hurtigere til at beslutte sig.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;671598]Det der, det lyder nu mere som et Freak In Show :besvime: Den slags er der forhåbentlig ikke mange af?
Jeg har godt nok en svaghed for de store ører, men de skal da helst sidde på hovedet af katten og ikke på halsen…[/QUOTE]

Ja, desværre - men smag og behag ér forskelig!
Hvad nogen mener er det idelle look er der andre der synes er grimt - jeg har nok en lidt anden holdning til Kat. IV. kattenes look, end den gængse udstiller/opdrætter.

Som eksempler kan jeg give (og dette skal IKKE tages som et angreb på nogen opdrættere!):
Nissens Lexie - JW, Eur. Ch., Eur. Pr., WW2006.:

Se på alt hvad katten har vundet - hun er bestemt en kat som mange synes er gudesmuk! MEN det eneste jeg kan se når jeg ser på Lexie, er hendes blinkhinder der som oftest sidder halvt ude over hendes øjne!
Her på billedet er det ikke særlig udtalt, men hun sidder her også og spærrer øjnene meget op (for hende).

Et andet eksempel er Okonor kattene - jeg ved at du har en forkærlighed for dette katteri’s katte, så de er et meget passende eksempel IMO :stuck_out_tongue:
Et kig på deres avlshankatte, ser sådan ud:

IMO øjne der ikke burde gå i avl!


Hvad sker der for de ører?
Standarden siger: [SIZE=3]Store, tilspidsede, åbne ved basen. Placeringen skal fortsætte kilens linier.
Og igen - blinkhinder der ligger for langt fremme IMO.

Jeg kunne finde mange flere, men nu har jeg vidst overtaget tråden nok - vi kan fortsætte i “Batkatte-rummet” om du vil :wink:
[/SIZE]

Hihi, ja det var ski lige før min dyrlæge havde puttet Bailey i lommen idag - hun var helt solgt!! :wink:
Men jeg holder et skarbt øre :wink: med Baileys brug af stemme - og jeg må sige, at det ikke er fordi han bruger den meget IMO!
Selv ikke hos Dr. Dyr idag - hvor visse andre, og jeg nævner ingen navne men det starter med I og slutter på B, gladeligt fortalte højt og bredt, om aaaalt det han havde oplevet på hele den lange køretur - sagde Bailey noget…:tihi:… ikke engang da han blev stukket :slight_smile:

Men jeg fortsætter med at være OBS på hans stemmebrug resten af ugen, som vi har aftalt :slight_smile:

/Mette

Jeg tror somend også jeg kommer til at eje mange forskellige racer igennem mit liv…men de som skal være i min varetægt samtidig, skal selvfølgelig matche hinanden i temp.

Nu har jeg en huskat…hans legekammerat bliver en birmakilling.

En dag vil jeg have en stor, lækker skovkat.

Og så bliver jeg vildere og vildere med at kigge på Aby’er og somalier…pyh, bliver nødt til at opleve et hjem med en håndfuld af dem en dag!!!

Er ikke til siamesere/orientaler/hvad man kalder dem…men hende Tempo inde på salgsforummet… NØJJJJJ hvor er hun bare smuk, og hvor lyder hun lækker. Hende skal jeg IKKE møde, så kommer jeg måske til at kidnappe lidt :besvimer: Tilgengæld ville sådan éns temperament næppe falde i Tarzan(min huskats) smag :slight_smile:

Nej det er da slet ikke forkert - det er da bare skønt og dejligt :slight_smile:

Jeg er også selv vild med Birmaer, har selv lille (eller halvstore) Milo på 6 mdr. købt fra et fantastisk opdræt, som du lige glemte: www.chankaja.dk :slight_smile:

Han er blåmasket og noget af det smukkeste jeg nogensinde har set med sine store store STORE blå øjne og fine maskefarver i udvikling. Han har fået så fin en pels og en stor pjusket hale - ja, behøver jeg at sige mere? Jeg er helt væk i Birmaer <3

Jeg har haft aby’er (og en enkels somali) siden jeg var barn, og var sikker på at det altid skulle dem! Men kæresten ville have en stooor kat han kunne kramme med (mænd! :p), og således kom der en MCO med i puljen. Aby’en kan heldigvis bedst lide mig :høhø:, MCO’en fordeler kærligheden lidt mere ligeligt (men stadig mest til mig).

MEN! Pga. lidt for overdrevent brug af dette forum, har jeg forelsket mig håbløst i orientalere… Selvom jeg har forsvoret at jeg nogensinde skulle have sådan en brøleabe :ups: Men en gang ude i fremtiden, må jeg vidst finde mig en, og så håbe jeg kan finde en af de mindre verbale af slagsen. MCO hyler nok som det er, han er en værre tudeprinsesse :tihi:

[QUOTE=Mette Mejdahl;671744]

Som eksempler kan jeg give …[/QUOTE]

Eller ham her:klapper:

:p:tihi:

  • undskyld…det var mere OT

Jeg har to racer, og det bliver jeg ved sådan foreløbig. Meeeen jeg ønsker mig en Siam og en Tyrkisk Van engang, selvom disse katte er vidt forskellige :tihi:


denne race er jeg helt vild med ! Selkirk rex !

[QUOTE=Kattetøsen-too;671994]

denne race er jeg helt vild med ! Selkirk rex ![/QUOTE]

De er også bare søøøøøde :wehuu:

Nøøøj hvor er de søde de grå krøl-missere :slight_smile:

De er simpelthen bare bedårende <3

Jeg har kun to katte, men af hver sin race. En bengal og en russian blue. Jeg vil altid have en forkærlighed for russeren, og håber sandelig jeg kommer til at opdrætte dem igen. Men der er mange andre racer jeg rigtig godt kunne tænke mig. En british shorthair f.eks. Og så min gamle drøm: en siameser med de blåeste øjne - eller 2. Men det skal nok ikke være mens jeg har Bastian i huset. Han har rigeligt at gøre med Isis, som er meget mere aktiv og pågående end han selv er.

Nej, jeg mener jo, at det er det mest naturlige :høhø::høhø:
Jeg husker godt de 3 år hvor jeg ledte efter “drømmekatten” Singapuraen i USA, inden jeg fandt en opdrætter i UK der ville sælge en lille pige til opdræt! Så jeg forstår bestemt godt, at du er faldet for de krøllede Selkirker ! så al mulig held med din nye race :slight_smile:

Og det dejlige er jo, at selvom jeg mente, at burmeseren var eneste kat for mig, har Singaerne ikke forringet mit syn/kærlighed til min første race:hjerte::hjerte:

Cats og Conni

Jeg husker tydeligt de 3 år. jeg søgte efter min " drømmekat"Singapuraem" i USA, uden held, indtil jeg endelig fandt een i UK, der ville sælge een hun til opdræt, - - - for jeg havde troet, at Burmeseren var den eneste kat i mit liv. Men det dejlige er så, at kærligheden til ens første race, -ikke bliver mindre af, at nr 2 kommer i hus.

Og jeg kan godt forstå, at du er faldet for de krøllede Selkirker! og ønsker dig held og lykke med, at få dem i hus !

Jeg har jo min dejlige huskat, Oliver…:hjerte:

Når jeg engang flytter til noget, hvor man må ha flere katte end 1 (håber på at købe lejlighed, når jeg engang er færdig med studiet og har fundet et godt job), så er drømmen en Maine Coon, en ragdoll, en birma, en siam/orientaler (nok ikke alle på en gang:tihi:)… Jeg elsker store lækre katte, som man kan kramme, og siam/orientaleren´s smukke elegante udseende…

Har desværre endnu ikke mødt nogle af de disse skønheder (kun blandinger), så måske listen ændre sig, i takt med at jeg møder dem og mange flere missere…

Uha det er første gang jeg ser et ordentligt billede af en Selkirk Rex. Hvor er den dog kær, den ligner totalt et tøjdyr! :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Jeg elsker mange katteracer, hvis vi skulle have en 4. kat, ville det være en lille tyk og rund brite :hjerte:

Ja jeg startet også ud med birma, er helt sikker min første drømmekat, men en race kommer sjælden alene, har altid elsket mco, dejlig store “stærk” kat og se på, og så fandt jeg kurilean bobtail, så var jeg solgt, det kæmpe store muskel hoved og dejlig temp :hjerte: og Kurt min bobtail går fint i sving med bimserne herhjemme.

Den helt store drømmekat er helt klar denne kat:
:smelter:

og den skal jeg nok få den dag jeg får mit eget slot at bo i og en KÆMPE mark som baghave med masser af græs og træer :wink: denne kat jeg er helt væk i den, elsker dens farve og størrelse :slight_smile: :slight_smile: så vidt jeg ved så er der en opdrætter på sjælland, og ved ikke hvor mange gange jeg har sat, og overvejet at køre over og besøge dem, men er SÅ bange for at jeg forelsker mig endnu mere at jeg skal ikke kan undvære den mere… så det besøg forbliver udsat indtil videre

[QUOTE=Maria-Amalie;672059]Jeg har jo min dejlige huskat, Oliver…:hjerte:

Når jeg engang flytter til noget, hvor man må ha flere katte end 1 (håber på at købe lejlighed, når jeg engang er færdig med studiet og har fundet et godt job), så er drømmen en Maine Coon, en ragdoll, en birma, en siam/orientaler (nok ikke alle på en gang:tihi:)… Jeg elsker store lækre katte, som man kan kramme, og siam/orientaleren´s smukke elegante udseende…

Har desværre endnu ikke mødt nogle af de disse skønheder (kun blandinger), så måske listen ændre sig, i takt med at jeg møder dem og mange flere missere…[/QUOTE]

Du skal være velkommen hos mig og møde mine birma drenge :-). To ekstra hænder kan de altid bruge