At forkæle sig selv

:):):slight_smile:

Hvordan forkæler du dig selv ??

Jeg er (som I helt sikkert ved :fløjte:) begyndt at løbe - og det kan varmt anbefales !

:yah: :yah:

Derudover vil jeg sikkert begynde på noget yoga og svømning - for nu er det tid til lidt forkælelse af mig selv.

:yah::yah:

Jeg vil til at få lidt kropsmassage med jævne mellemrum, gå til fodnusser, spise sunde gode madvarer (det gør jeg nu i forvejen - men der skal lige sorteres lidt lakrids fra ) - på sigt holde op med at ryge og drikke cola.

:yah::yah:

Hvordan forkæler du dig selv ??

:):slight_smile:

Gode ideer til selvforkælelse modtages med glæde.

:):slight_smile:

Jeg synes, at jeg i hverdagen har så travlt med arbejde, hus, dyr,
volleyball, bestyrelsesarbejde og foreningsarbejde, at virkelig forkælelse for
mig er at sidde helt stille :høhø:

Det vil i praksis sige noget med en god bog, en kande te eller kaffe, lav
musik i baggrunden, alene hjemme - og så bare hygge, det er forkælelse.

Jeg nyder livet hver dag. Kigger på naturen og nyder den.

Min hverdagsluxus er vores badekar.

Der er ikke noget så afslappende og genoprettende som et langt karbad.
Ledsaget af en god bog, en kold cola og en kat på stolen ved siden af :slight_smile:

Jeg dyrker yoga, de fem tibetanere og tai chi samt meditere. Hvilke min krop og mit sind virkelig sætter pris på.
Der ud over får jeg hvirklig ro i sindet når jeg vandre en lang god tur. Men jeg er desværre lidt hæmmet i at komme ud af døren så det er desværre ikke hver dag jeg får vandret.
Der ud over er det at lytte til min krop/mit sind og tillade mig selv at tage den med ro på de dårlige dage en måde at forkæle mig selv på. De dage nyder jeg ved at tage en slapper på sofaen eller ved at sidde i min lænestol og bare se ud på naturen og/eller læse en god bog.

Forkælelse for mig er:
At sidde stille og kigge ud over “mit vand”

Eller være på havearbejde, fordi min krop bliver så glad p.g.a. motionen. :thumbup:

Og så elsker jeg at være alene hjemme…
Det er jo ganske heldigt - eftersom jeg er folkepensionist…:slight_smile:

alene hjemme med misserne (i laaaaaaaaaaaaaaaaaang tid!!!)

en god bog, kold cola zero, min dyne og intet jeg skal nå…

når jeg så bliver træt af ingenting - så laver jeg mine negle og lægger lak på og tager et laaaaaaaaangt bad hvor alle de feminine detaljer bliver gennemgået…

så er jeg happy!!!

Et par timer eller fire i hjørnet af sofaen med en stor pude i ryggen, misserne rundt omkring mig,
noget sjovt på DVD’en som f.eks. ‘Venner’, ‘Linie 3’ eller lignende, - i hvert fald ikke noget, jeg skal tænke til. :tihi:
Og så lige en kande kaffe indenfor rækkevidde.

Det er min måde at tømme hjernen på - og slappe af.
.

:tak:

Tak for jeres bidrag om selvforkælelse.

Jeg er selv rigtig god til dét der med at hygge med en god bog, naturen og en god film.

:høhø:

Men det er nu også rigtig dejligt at bruge sin krop - dét giver en skøn fornemmelse (og ben så ømme som bylder :fløjte::fløjte:)

Skrev Tante Tut, der er på vej ud at løwe igen… det er faktisk vanedannende.

:yatta: :klapper: :yah: :yatta:

Tak for jeres bidrag om selvforkælelse.

Jeg er selv rigtig god til dét der med at hygge med en god bog, naturen og en god film.

:høhø:

Men det er nu også rigtig dejligt at bruge sin krop - dét giver en skøn fornemmelse (og ben så ømme som bylder :fløjte::fløjte:)

Skrev Tante Tut, der er på vej ud at løwe igen… det er faktisk vanedannende.

:yatta: :klapper: :yah: :yatta:[/quote]
Nu kan jeg ikke tåle at løbe, så jeg går.
Men det kan nu også godt give ømme fødder, ben og ryg, hvis bare man ‘går til’ den. :tihi:
Og det er nemlig rigtigt, at man får det bedre.

Men det er stadig sofahjørnet, når der skal forkæles. :cool:
.

[quote=Bente_K;422477]Nu kan jeg ikke tåle at løbe, så jeg går.
Men det kan nu også godt give ømme fødder, ben og ryg, hvis bare man ‘går til’ den. :tihi:
Og det er nemlig rigtigt, at man får det bedre.

Men det er stadig sofahjørnet, når der skal forkæles. :cool:
.[/quote]

:tak:

Tro nu heller ikke, at jeg spæner af sted :tihi: - jeg smålunter i 2 minutter og går i 2 minutter - men jeg blev nu alligevel overrasket over, at jeg faktisk kunne gå/lunte over en kilometer første gang - jeg er PAVEstolt af mig selv.

:fin:

Jeg har fundet ud af, at jeg har muskler de særeste steder :uha: - mine inderlår helt oppest er ømme - men ja ! - man bliver faktisk helt euforisk af at gå/lunte/løbe.

:hjerte:

Og sofahjørnet skal jeg nok nå - der sidder jeg om aftenen, når dagens forskellige opgaver er gjort - så er der ikke noget som at sidde med Silke :hjerte: - en dyne - og 1/2 liter Cola Light.

:fløjte:

PS : du burde se mit løbetøj :klapper: :klapper: - alle de andre, der løber på banen, har professionelt løbetøj på - Tante Tut har fine nye løbesko, strømper med blondekant, gamasjer med små indvævede hjerter og blonder forneden og en overdel med de skønneste flæser… lidt royal har man vel lov at være.

:fin::fin:

Og her er det så…

Jeg elsker at loebe>)
Men efter et braekket ben, en daarlig ankel gaar det nu lidt sloejt for sig!
Tror jeg her, naar jeg har fundet ud af hvad der sker med , katte, bolig, osv. At jeg vil starte det op igen. For gud, hvor er man da blevet lidt smaa tyk af at stoppe haha :slight_smile: