At give gaver

Hvordan har I det når I giver gaver?

Synes I det er rart, hvis I kun får et konkret ønske eller endda får besked på at i den og den butik er der lagt noget til side til personen som du skal købe?

eller er I typen der bedst kan lide selv at finde på ting der glæder andre?

Jeg tilhører den sidste gruppe. Jeg synes det er 1000 gange sjovere at give gaver end at få gaver og det sjove ved det er netop at finde de ting, der kan gøre andre folk glade. Jeg synes ikke det er sjovt at få besked på at købe noget bestemt for så kan de skisme lige så godt få pengene og selv lette bagdelen og gå ned i butikken.

Det er sådan lidt midt imellem.

Jeg ELSKER at give gaver, og jeg får gerne brugt flere penge end jeg lige har råd til.

Jeg vil gerne have folks ønsker, for jeg gider ikke give dem noget de ikke ønsker sig. Dvs at hvis min mor ønsker sig en vase, så køber jeg gerne en vase til hende, men det er jo så mig der bestemmer hvilken vase det er og hvordan den ser ud. Og så køber jeg gerne nogle gaver ved siden af som hun ikke har sat på ønskesedlen, og på den måde bliver hun alligevel også overrasket :slight_smile:

[quote=Natascha;292996]Det er sådan lidt midt imellem.

Jeg ELSKER at give gaver, og jeg får gerne brugt flere penge end jeg lige har råd til.

Jeg vil gerne have folks ønsker, for jeg gider ikke give dem noget de ikke ønsker sig. Dvs at hvis min mor ønsker sig en vase, så køber jeg gerne en vase til hende, men det er jo så mig der bestemmer hvilken vase det er og hvordan den ser ud. Og så køber jeg gerne nogle gaver ved siden af som hun ikke har sat på ønskesedlen, og på den måde bliver hun alligevel også overrasket :)[/quote]

Den er jeg også med på - mit spørgsmål udspringer af at en af dem jeg “skal” give julegaver er MEGET specifik mht. sit ønske og der er absolut ingen valgfrihed (hverken mærke, farve mm.) og heller ikke hensyntagen til at jeg ingen penge har i år - og det er jeg ærlig talt ret irriteret over :muhaha:

Hmm. Tja. Nu er det jo heldigvis sådan at man selv har et valg til hvad man vil give. Det er jo altid smart at sige “Jeg ønsker mig KUN den her… koster kun 2.000 kr…”

For så er man somregel sikker på at man får den. Typisk… Tja… Mit råd er at spørge familie og venner hvad personen evt. kunne ønske sig mere (Nu aner jeg ik lige hvilken relation du har til personen) og så gå efter det, istedet for det specifikke ønske som du ikke har råd til.

Eller, gå sammen med nogen om ønsket :slight_smile:

[quote=Natascha;293002]Hmm. Tja. Nu er det jo heldigvis sådan at man selv har et valg til hvad man vil give. Det er jo altid smart at sige “Jeg ønsker mig KUN den her… koster kun 2.000 kr…”

For så er man somregel sikker på at man får den. Typisk… Tja… Mit råd er at spørge familie og venner hvad personen evt. kunne ønske sig mere (Nu aner jeg ik lige hvilken relation du har til personen) og så gå efter det, istedet for det specifikke ønske som du ikke har råd til.

Eller, gå sammen med nogen om ønsket :)[/quote]

Ja, det ville være en mulighed med alle andre mennesker :wink: men den her person vil ikke have noget personen ikke har ønsket sig - det er forsøgt andre år og faldt ikke i god jord. Der er ingen at gå sammen med - ønskerne er delt ud :wink:
Normalt lever jeg med det, men i år er jeg sur for synes faktisk godt der kan blive taget hensyn til at jeg ikke har penge i år, men næ nej jeg må benytte min kassekredit så julefreden kan bevares :S den hellige julefred :fløjte:

Det kan jeg bestemt godt forstå, når man læser er der jo ikke særlig meget at gøre godt med og det ved de pågældende helt sikkert vel også :?

Det synes jeg du skal se stort på , køb lige præcis den gave som du har råd til :ok:

[quote=Nevadaisy;293003]Ja, det ville være en mulighed med alle andre mennesker :wink: men den her person vil ikke have noget personen ikke har ønsket sig - det er forsøgt andre år og faldt ikke i god jord. Der er ingen at gå sammen med - ønskerne er delt ud :wink:
Normalt lever jeg med det, men i år er jeg sur for synes faktisk godt der kan blive taget hensyn til at jeg ikke har penge i år, men næ nej jeg må benytte min kassekredit så julefreden kan bevares :S den hellige julefred :fløjte:[/quote]

Hmm, hva så med at gi personen 100 kr? Så ka det være at personen tænker sig lidt om til næste år GG

Jeg synes overhovedet ikke det er fair at stille det op på den måde. Jeg synes det er rigtig egoistisk… Man skal være glad for det man får, uanset om man har ønsket det eller ej. Sådan en person havde jeg nok ikke givet gave til.

[quote=Nevadaisy;293003]Ja, det ville være en mulighed med alle andre mennesker :wink: men den her person vil ikke have noget personen ikke har ønsket sig - det er forsøgt andre år og faldt ikke i god jord. Der er ingen at gå sammen med - ønskerne er delt ud :wink:
Normalt lever jeg med det, men i år er jeg sur for synes faktisk godt der kan blive taget hensyn til at jeg ikke har penge i år, men næ nej jeg må benytte min kassekredit så julefreden kan bevares :S den hellige julefred :fløjte:[/quote]

Ved du hvad - jeg synes du skulle give hende en ged. Eller hvad der nu er på mode at give af den type godgørenhed i år. Aldrig i livet ville jeg købe en ting til så egoistisk og ubetænksomt menneske, der ligefrem vil ødelægge mit budget. Hvorfor i alverden skulle du dog sætte dig i gæld for hendes skyld?! Og alt sammen for en sølle julegaves skyld. Næh giv hende en ged, eller en sæk ris. Det kan hjælpe en fattig familie, og måske give hende noget at tænke over. Og det hjælper din økonomi, for en sæk ris fås til 99,-

http://www.noedhjaelp.dk/giv_et_bidrag/giv_en_ged/alle_gaver/giv_en_saek_ris

Ja undskyld :(ved det godt, men jeg ønsker mig bare så brændende den sorte smarte Audi stationcar :ups:

jeg havde ikke fundet mig i det overhovedet, sådan en person ku så vælge at gi lidt flere ønsker el osse ganske enkelt undvære at få gaver overhovedet.
jeg havde nok fortalt personen et par sandhedsord om det så kostede julefreden el ej.
jeg er faktisk lidt i chok over at folk ka tænke sådan.
må være en møgforkælet person som kun tænker materlistisk.

ku egentlig godt tænke mig at vide hvad personen gør når han/hun får en gave som ikke er ønsket, smides gaven så bare ud el hvad.

skam dig :stuck_out_tongue: du kan få et par plydsterninger, du kan hænge på spejlet når du selv har råd til at købe bilen :fløjte::fløjte:

Jeg ville blæse på, hvad personen ønsker - og give en gave i det prisleje, jeg har råd til.

:D:D:D:D

Du skal da ikke sætte dig i gæld, fordi en person ikke har så meget pli, at de kan ønske sig noget til en overkommelig pris.

:uha::uha::uha::uha:

Uanset om jeg havde råd eller ej, ville jeg ikke købe lige den gave! Jeg synes sgu det er frækt!

Hvis du virkelig gerne vil give hende den, så stik hende et billede af tingen og sig hun kan få den, når den er kommet på januarudsalg, for du har ikke råd til den før :høhø:

Og hvor er jeg dog glad for, at vi i vores familie afskaffede gaver til de voksne for mange år tilbage :slight_smile:

-LOL -LOL åhh ja det er vist også det eneste der kan gøre en sort Audi afskyelig :tihi:

Jeg ville nok give personen et gavekort (på det beløb som jeg har råd) til den forretning hvor tingen kan købes. Ønsker hun den nok, så må hun selv lægge resten af beløbet oveni.

Gaver skal være noget man giver fordi man har lyst til at give og ikke fordi at man er tvungen :thumbdown:

Nej, også lyserødt plys indtræk :S

Jeg er ikke vild med “bestillingslister”, men det er blevet indført i vores familie, for nogle år siden.

Det blev ikke indført ud fra “afkrævning”, “bestilling”, “ubluhed”, men fordi min stedmor er hunderæd for at købe noget, man ikke kan lide. Det handler ikke om os som familie - vi blir altid glad for vores gaver, det handler kun om min stedmors egen frygt for, at hun køber noget helt forkert.

Jeg kan sagtens leve med, at hun har det sådan. Jeg giver dog ikke specifikke ønsker selv alligevel - jeg ønsker mig stort set aldrig “PRÆCIS den ting” -jeg er den irriterende type, der gerne ønsker mig…“sorte bukser”…“ting til håret”… jeg kan dog godt forbarme mig og ønske mig en Imerco-ting, hvor hun næsten ikke kan gå galt i byen.

Det sjove er, at hun går jo netop aldrig galt i byen - hun er god til at købe gaver. :wehuu:

Nevadaisy, sådan en bestilling som du har fået der…jeg ville bare finde på noget andet eller give dem pengene på en sjov måde. Jeg har mange gange givet noget “man ikke ønskede sig” - men så var, hvad JEG havde lyst og evne til at give.

Tak skal I have. Jeg vil overveje jeres synspunkter, men ved bare det vil skabe en scene at give noget andet og det ved jeg ikke rigtig om jeg orker - jeg har jo også min lille niece at tage hensyn til, hun skal jo gerne have en god jul :slight_smile: Rart at vide jeg ikke er den eneste, der synes det er en mystisk måde at opføre sig på…men I kender jo Sine, man KAN bare ikke stille hende tilfreds ligemeget hvad man gør :ked:Hun kan være rigtig hård kan hun :blegne:

:tihi:

-what-what-what-what-what-what

Stakkels Audi :trøster:

Finn ønskede sig engang en Bentley i julegave og det fik han selvfølgelig, altså i miniature. Størrelsen havde han jo ikke sagt noget om :høhø: